Kulkukoira  Proturbo

240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?

  • 21 Vastauksia
  • 3972 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?
« : 24.07.2013, 16:45:23 »
Joo elikkä tuomonen ropleema, että kulkee vissiin neljääkymppiä ilman että koskee kaasuun. Kaasu vaijeri ei ainakaan ole hirttänyt. Nyt koi tutkin niin näky takaa pumppu tiputtavan reilusti bensaa niin voisko kiskoa sieltä ilmaa? Mitä muita mahollisia vika paikkoja on?
Sitten ko joku vielä selittäis turbiini lukon toiminnan niin olisin tyytyväinen.

edittiä: Käytin koneen käydessä ruiskun sulaketta pois niin ettei kereny sammua ja alko toimiin normaalisti :o mistä tuomonen voi johtua? Liian pienestä sulakkeesta joka oli aivan s**tanan kuuma? Vaihoin oikean tilalle.
Eilen haettiin tuo auto. Toimi normaalisti kunnes velipoika hyppäsi rattiin  :2funny: mie sanoin että älä paina sitä kaasua niin paljoa ja tämä että ei hän paina kaasua  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 26.07.2013, 19:54:36 kirjoittanut MatiasS »
Volvo 945 2.3  -94

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Entinen 940 pääsi about kolmeekymppiä kaasuun koskematta.
Enempi ominaisuus tuo vahva ryömimisvaisto.

Tietty jos joutokäynti on liian korkealla syystä tai kolmannesta, ominaisuus korostuu.

Mahdollinen turbiinilukko kytkeytyy nelosvaihteella nopeuden ollessa jotain 80-100 väliltä perävälityksestä riippuen.

Tiputtaako se sitä bensaa auton alla olevasta pumpusta vai tuleeko vana tankin päältä?
Se läpivientilaippa putkineen on monesti ruostunut aika hurjaan kuntoon.

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Eikö kyllä tuo tuli pumpusta lähtevän letkun juuresta. Klemmari oli ruostunu vähän ko ei tarvinu muutakuin ottaa pois, poikki kun oli. Sitten uutta klemmaria laittaessa osu meisseli toisessa liitoksessa olevaan ja se tipahti  :2funny:
Mitenhän tuota joutokäyntiä sais säädettyä? Kyllä se nyt hidastu aikalailla ko vissiin nollaantu ruiskupoksi ko käytti sulakkeen irti. Aika kyyttiä tuo silti kyllä ryömi..
Volvo 945 2.3  -94

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Mitenhän tuota joutokäyntiä sais säädettyä?
Ton ikäisessä ei saa säädettyä.
Normaali joutokäynti on about 850 rpm.

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Tjaa korva kuulolta on välilä tuo ja välilkä yli tonnia, ei ole kierrosmittaria nääs  ;D mutta ko vertaa omaan 940 vissiin samala koneella  :facepalm:
Volvo 945 2.3  -94

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
putsaa kaasuläppäkotelo jos käy kovaa... seiskassa ainakin oli niin törkynen ettei voinu mennä läppä täysin kiinni.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
ton kaasuläppäahtaumanhan voi ensialkuun todeta niin että vaan sormella painaa kaasuläpän kiinni. Jos läppä menee noin kiinni asti, niin sen kuulee selvästi tyhjäkäynnistä.

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?
« Vastaus #7 : 26.07.2013, 19:55:29 »
Noniin. Uus vika. Etu jarrukilvet entiset. Mistä uudet ja minkälainen homma vaihtaa?
Volvo 945 2.3  -94

Niko_S

  • Vieras
Vs: 240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?
« Vastaus #8 : 26.07.2013, 20:09:42 »
Noniin. Uus vika. Etu jarrukilvet entiset. Mistä uudet ja minkälainen homma vaihtaa?

Motonetista saa, ja Biltemastakin pitäisi.

Ei mikään ihmeellinen homma, mutta pitää luonnolisesti purkaa jarrut pois edestä, että pääsee vaihtamaan.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?
« Vastaus #9 : 26.07.2013, 20:46:45 »
Noniin. Uus vika. Etu jarrukilvet entiset. Mistä uudet ja minkälainen homma vaihtaa?

Tais olla 30e kpl Motonetissä. Jarrut ja pyörän napa pitää irrottaa. 3:lla (syöpyneellä) pultilla sitten kiinni.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?
« Vastaus #10 : 26.07.2013, 22:05:56 »
Kilvet voi myös jättää pois, kunhan on pois molemmin puolin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?
« Vastaus #11 : 27.07.2013, 09:21:31 »
Kilvet voi myös jättää pois, kunhan on pois molemmin puolin.
Näinkö on? Onko noista sitten mitään hyötyä eli suojaako ne jotaki?
Mätänetin ja bilteman sivuilta katoin ja netistä ei ainakaan löydy mitään. Tai motonetista löytyy mutta siinä lukee ei abs ja tässä kun on abs jarrut..
Kysynpä vielä omaan autoon liittyvän kysymyksen. Elikkä pitäis jakopään hihna vahtaa 940 mutta miettiny että haenko siniseltä alkuperäisen vaiko tuosta ojanperältä tai jostaki tarvikehihnan? Onko kestoissa eroja?
Volvo 945 2.3  -94

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?
« Vastaus #12 : 27.07.2013, 10:40:46 »
Näinkö on? Onko noista sitten mitään hyötyä eli suojaako ne jotaki?
Mätänetin ja bilteman sivuilta katoin ja netistä ei ainakaan löydy mitään. Tai motonetista löytyy mutta siinä lukee ei abs ja tässä kun on abs jarrut..
Kysynpä vielä omaan autoon liittyvän kysymyksen. Elikkä pitäis jakopään hihna vahtaa 940 mutta miettiny että haenko siniseltä alkuperäisen vaiko tuosta ojanperältä tai jostaki tarvikehihnan? Onko kestoissa eroja?


Mulla ainakin on mielikuva, että inssi olisi maininnut ettei kilvet ole pakolliset. Omastakin jätin nyt etukilvet pois kun tuli isommat levyt.
Suojan vuoksi ne kait lähinnä on. Luulisi että jäähtyykin hiukan paremmin kun ilma pääsee vapaasti kiertämään.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?
« Vastaus #13 : 27.07.2013, 11:26:34 »
Jarrukilvet ei oo enää pakolliset, mutta toisaalta ne suojaavat jarrulevyjä. Eli lähinnä jarrulevyjen eliniässä näkyy jarrukilvettömyys.

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -92 automaatin ihmettelyä ja jarrukilvet?
« Vastaus #14 : 29.07.2013, 16:49:57 »
Jarrukilvet ei oo enää pakolliset, mutta toisaalta ne suojaavat jarrulevyjä. Eli lähinnä jarrulevyjen eliniässä näkyy jarrukilvettömyys.

Onko tästä antaa jotain mustaa valkoisella? Ainakin vielä viime vuonna tuli pariin työn puolesta katsastamaani hylky jarrukilvistä... Läpi sormien ovat katsoneet tähän mennessä mm. DX Corollan tapauksessa, kun uusia ei enää saa eli riitttänyt, kun molemmilta puolilta poistettu. Etupäässähän ne ovat lähinnä koristeet, mutta takana pitää Volvossa kyllä kilvet olla, kun muuten käsijarrumekanismit ovat täysin paljaana.

Ja kun 240 kusee takapäästä bensaa, niin yleensä syynä bensaputken takapään mädäntyminen. Putki on täysin suora taka-akselille asti ja sitten takapäässä tekee mutkan ylöspäin kohti tankkia. Se mutkapätkä pääsee uimaan kaikessa paskassa ja mädäntyy puhki. Putkileikkureilla mätäpätkä pois ja sitten ehjästä putkesta vielä pieni pätkä, että saa tehtyä liitoksen uuden bensaletkunpätkän ja tankille menevän letkun välille.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

 

Samppasport  Futurez