RallyBaron  Samppasport

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603610 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #195 : 02.08.2013, 20:03:55 »
No voi ny.... >:(
Ja mitä tohon stefahommaan tulee, nii huomasin itsekin että jotkut vitoskoneen tarvikestefat on jopa ilmotettu millin eri mitoilla kun orggis.
Oliskohan just kampuran stefassa ollu eri valmistajien välillä eroja.....
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #196 : 02.08.2013, 20:15:34 »
Ainakin nuo Elringin stefat on paketin mukaan 6mm paksuja, mutta kun otat paketista lukeekin stefassa 5,6mm. Tuo stefa mulla on ollut hyllyssä jo pitkään. Kysyin varaosaliikkeestä osia hakiessa, että tuleeko samoja ja molemmat hyllyssä olleet Elringin samoilla mitoilla ilmoitetut ovat myös 5,6mm. Mutteipä se stefan paksuus sinällänsä vaikuta suoraan siihen miten hyvin pysyy paikallaan. Oli niin tiukan tuntuinen menemään kuin kuuluukin.

Ainiin. Suutinkiskon vaihdon yhteydessä tuli huomattua että suuttimien kärkiin oli kertynyt tahmaa. Pelkällä E85:llä on muutamien lähteiden mukaan sellainen vaikutus. Nyt 50/50 seoksella ajamisen jälkeen suuttimien kärjet ovat täysin puhtaat.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #197 : 02.08.2013, 20:24:42 »
kyllä se nyt koettelee  :'( uuteen kauteen entistä ehommalla koneella sitten  ;)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #198 : 02.08.2013, 21:27:18 »
No näitä sattuu. Parempi näin kuin levittää ne öljyt radalle tai muualle ~400km päähän kotoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #199 : 02.08.2013, 21:34:45 »
No näitä sattuu. Parempi näin kuin levittää ne öljyt radalle tai muualle ~400km päähän kotoa.


Sepä se....vois olla käyrä pikkusen korkeammalla
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #200 : 03.08.2013, 13:28:27 »
Yöllä pompsahti mieleen, että tottakai vois kokeilla vaihtaa kk-laakerit etupalkin ja öljypohjan irrottamalla. Tämä sillä toivomuksella, ettei kampiakseli ja/tai veivi ole ottaneet itseensä. Kyselin jo löytyiskö satsia käytettyjä orkkislaakereita, ne kun tuppaavat olemaan hyväkuntoisia järjestään mikäli koneessa ei ole ollut häiriöitä. Ei tarttis pistää rahaa kiinni kuin tiivisteliiman verran.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #201 : 06.08.2013, 21:15:05 »
Laakerit sain tänään haltuun, kiitokset boost:lle niistä. Tiputin etupalkin ja öljypohjan pois. Vastassa oli viisi kiillotuskelpoista laakerikaulaa ja yksi pilalle mennyt. Kaikki laakerit olivat entiset ja tuon pilalle menneen liuskat piti ruuvarilla avittaa irti. Ei ollut jälkien perusteella onneksi pyörinyt kiertokangessa, joten se toivon mukaan vielä menee. Joka tapauksessa kone on purettava osiin ja vietävä uudelleen käytettävät osat pesuriin.
Pari kuvaa tuolla.
Operaation jälkeen öljypohja valeeseen, etupalkki paikoilleen ja odottelemaan siirtoa säilöön.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2013, 21:19:18 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #202 : 06.08.2013, 21:20:03 »
No voi p*ska, pienestäpä otti nokkiinsa. No kyllähän sää vielä näille sulille koneen teet tähän..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #203 : 06.08.2013, 21:40:27 »
Aika pitkälti päättänyt, että kun koneen aukaisee, menee sitten samalla vaivalla tavaraa vaihtoon. T6 lohko, paremmat männät, nokkien päivitys, loiskelevyt öljypohjaan, yms. Ja se menee ens vuodelle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #204 : 09.08.2013, 00:14:27 »
Miksei uudempi T6 samantien? ??? ;)
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #205 : 09.08.2013, 21:47:53 »
Riittää se T6 lohko kampiakselin ja dampperin kanssa. Saa öljyruiskut, vähän jämäkämmän lohkon ja kevyemmät pyörivät. Ei tarvii lähtä tekemään kantta uusiksi ja vaihtamaan imusarjaa. Eihän sitä vielä tiedä tietysti meneekö imusarja vaihtoon joka tapauksessa, mutta katotaan mihin vakio riittää.

Eilen irrotin tekniikan autosta, tänään purin kannen ja ulkoiset osat irti alakerrasta. Pako-ohjurien juuresta tulee öljyjälki yhtä lukuunottamatta. Onko sitten kumit menneet huonoksi vai nousseet paikaltaan. Suojahatun kanssa kumminkin asensin. Äsken hinattiin koppa säilöön.
Uuninluukkumaali lohkeilee irti pakosarjasta. Hapristunut lämpösuojanauha lähtee roskiin, hiekkapuhallutan sarjan uudestaan ja sen jälkeen kunnollinen pinnoite päälle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #206 : 10.08.2013, 18:22:11 »
Alakerta palasteltu. Runkolaakerit näyttävät hyviltä, sylinterit ja männät ovat siinä kunnossa kuin olivat viime vuonna. Ens viikolla veis osat pesuun ja tarkistusmittaukseen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #207 : 10.08.2013, 18:45:16 »
Mikä kardaani sulla oli tässä M90 kanssa? Oli joku suoraan käypänen toisesta Volvosta vai? Paljonko jouduit lyhentämään keppitelinettä M90 kanssa?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #208 : 10.08.2013, 19:43:49 »
240 mittarivaijerittoman M47:n etupätkä oli. Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut näissä rakenteluissa käyttää muita kuin 200/700/900 alkuperäisiä kardaaninpätkiä. Etupätkiä kuitenkin on sentin-parin välein. Jokunen sentti keppitelineestä lähti, mitään muistikuvaa ei ole minkä verran.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas" B6284T
« Vastaus #209 : 14.11.2013, 00:26:15 »
Joo mitäänhän ei pitänyt tehdä ihan heti muuta kuin iskarit irti ja huoltoon. Ne tulikin irrotettua ja lähetettyä jokin aika sitten. Nyt viime päivinä pari hankintaa. Sarja Wisecoita tilattu 9,5 puristussuhteella Flatlanderilta: http://www.flatlander-ipp.nl/wiseco/wiseco-volvo.shtml
Sen lisäksi uudet veivit tulivat tänään US-partsilta. Turboakin vähän päivitetty(koska halvalla sai ;D)... Josko seuraavat ostokset sitten ens vuonna, ehkä.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2013, 22:41:27 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Elekma  Autoracing