Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 T-5 Sedani -95

  • 20 Vastauksia
  • 6386 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
850 T-5 Sedani -95
« : 10.05.2013, 17:51:43 »
Nyt tuli hommattua volvo missä varmasti tulee olemaa eriskummallisia vikoja :2funny:  Tai ainakin jos uskoo kuulopuheita

auto on melkein vakio 850 T-5 -95
-simonsin tehoputkisto löytyy ja plow-offi ja ploww-offi lentää hevonv***uu heti ku saan sopivan silikooni letkun palasen käsiini.



 autolla on ajettu miehekkäät 372TKm
 
huollettu/vaiheddut

-IMM 302TKm
- P-A Pumppu ja rele 321Tkm


 Myyjä sanoi että turbo olisi huolettu mutta kyseisetä työstä ei löydy kuitteja eikä tietoja.
 rupess vaa tänää pelotta ku ajo autolla ja otti kaasun poiss sellasella kierroslukemalla jossa plow-offi ei suhada niin kuuluu sellasta korinaa ihan ku joku laakeri olisi väljä. (kartiosuodatin pitää sen korinan)
 Sitten koetauluun syttyi oransi nuoli mikä näyttää ylös päin? mitäköhän se tarkoittaa?



-startti oikuilee
-akunvalo kummittelee koetaulussa

Tapahtumia tiivistettynä:

18.5. 373Tkm valvoline VR1 10w-60 + s-tulpat + suodatin
« Viimeksi muokattu: 19.05.2013, 17:16:52 kirjoittanut wiile »
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #1 : 10.05.2013, 18:24:40 »
Tuo nuoli tarkottaa että sähkönen pakkovaihde on päällä. Eli ei ainakaan omassa 740 sillon kytke nelosta päälle ollenkaan.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #2 : 10.05.2013, 18:36:09 »
Muistaakseni tuo nuolivalo jos palaa D-asennossa tarkoittaa että vaihteistossa on joku vikakoodi päällä. En kyllä ole sata varma.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

s73

  • Vieras
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #3 : 10.05.2013, 18:41:18 »
Lue ne vikakoodit sieltä.

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #4 : 10.05.2013, 18:57:34 »
OBD-llako?
 jossain olin lukevinani ett täss pitäiss olla oma diagnoosi-boksi mutt en löytäny sitä mistää.
 mutta OBD pistokkeen löysin muttei ole laitetta millä lukea
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

s73

  • Vieras
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #5 : 10.05.2013, 19:02:44 »
OBD-llako?
 jossain olin lukevinani ett täss pitäiss olla oma diagnoosi-boksi mutt en löytäny sitä mistää.
 mutta OBD pistokkeen löysin muttei ole laitetta millä lukea
ledilootaa ajattelin, siinä ei kaiketi sitä  ole.  :(

Poissa Stobe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • S60 D5 -08
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #6 : 10.05.2013, 23:46:14 »
ledilootaa ajattelin, siinä ei kaiketi sitä  ole.  :(

Eikös -95 vuosmallissa pitäis olla vielä lediloota koska omassa -96 mallissa ei enää sellaista ole ?
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #7 : 11.05.2013, 01:12:24 »
-95 on vielä lediaski joo. Topicin autohan voi olla 95käyttöönotettu -96, urattomat sivuhelmatkin viittais uudempaan.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Hemulis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #8 : 11.05.2013, 04:24:10 »
Kolikkorenki irti vaihteenvalitsimen edestä, siellä sen pitäisi olla.
850 T-5 Sportswagon A -96

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #9 : 11.05.2013, 07:48:31 »
Kolikkorenki irti vaihteenvalitsimen edestä, siellä sen pitäisi olla.
Niinhän se obd on, niinkuin jo todettiin.

Palaako tuo nuoli riippumatta vaihteenvalitsimen asennosta?

Se korina on varmaan bypassin korlotusta jos se on jätetty paikalleen ja vain ohjausletku otettu irti, dumppi ei välttämättä aukea niin herkästi.

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #10 : 11.05.2013, 09:50:44 »
joo siellähän se OBD on.

 nuoli palaa joskuss käynnistäessä mutta sammuu hetken kuluttua ja syttyy jos laittaa vaihteen "3" tai "L"

korjaantuisiko ihan öljyn vaihdolla? AD-pyytää 105e ja ne laittiass sellasen 3L ja huuhteliss 1L mutta eikss automaatissa oo joku 7L öljyä? eli sinne jää tavallaan puolet vanhaa öljyä?
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #11 : 11.05.2013, 10:37:04 »
nuoli palaa joskuss käynnistäessä mutta sammuu hetken kuluttua ja syttyy jos laittaa vaihteen "3" tai "L"

korjaantuisiko ihan öljyn vaihdolla? AD-pyytää 105e ja ne laittiass sellasen 3L ja huuhteliss 1L mutta eikss automaatissa oo joku 7L öljyä? eli sinne jää tavallaan puolet vanhaa öljyä?
Eikös se tuolleen pidäkkin toimia, kohta voin tarkistaa kun käyn autoilemassa. Sit toi vaihtoöljyn määrä on liian vähän vaikka laatikossa olisikin kohtuu hyvät öljyt. Volvolla ottaa noin pari sataa öljynvaihdosta ja tuohon hintaan tuli uusi kiinnikekkin letkuun.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #12 : 11.05.2013, 11:29:07 »
joo siellähän se OBD on.

 nuoli palaa joskuss käynnistäessä mutta sammuu hetken kuluttua ja syttyy jos laittaa vaihteen "3" tai "L"

korjaantuisiko ihan öljyn vaihdolla? AD-pyytää 105e ja ne laittiass sellasen 3L ja huuhteliss 1L mutta eikss automaatissa oo joku 7L öljyä? eli sinne jää tavallaan puolet vanhaa öljyä?

Noin sen tosiaan kuuluukin toimia, että syttyy noissa asennoissa nuoli palamaan. Eli ei mitään vikaa jos D-asennossa ei pala. Omassa automaatissa ei kyl käynnistäessä pala pitkiä aikoja.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #13 : 11.05.2013, 11:54:42 »
joo siellähän se OBD on.

 nuoli palaa joskuss käynnistäessä mutta sammuu hetken kuluttua ja syttyy jos laittaa vaihteen "3" tai "L"

korjaantuisiko ihan öljyn vaihdolla? AD-pyytää 105e ja ne laittiass sellasen 3L ja huuhteliss 1L mutta eikss automaatissa oo joku 7L öljyä? eli sinne jää tavallaan puolet vanhaa öljyä?

Kyllä sitä nyt hieman enemmän saisi huuhdella kuin litran verran... :o
Eiköhän se laatikon tilavuus ole lähempänä 9-10 litraa? No, viisaammat taas jatkaa tästä ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 850 T-5 Sedani -95
« Vastaus #14 : 11.05.2013, 13:49:15 »
joo siellähän se OBD on.

 nuoli palaa joskuss käynnistäessä mutta sammuu hetken kuluttua ja syttyy jos laittaa vaihteen "3" tai "L"

Jos auton mukana tuli ohjekirjanen, niin se kannattaisi avata, niin eiköhän tuokin asia olisi selvinnyt sieltä, että 3 ja L asennossa tuo nuolivalo syttyy. Tuo nuolivalo syttyy myös kun laittaa "winter" ohjauksen päälle napista  ;)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

 

KL-varaosat  Race.fi