Futurez  Kulkukoira

Sininen 244 Turbo -84

  • 135 Vastauksia
  • 54682 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #30 : 08.08.2014, 17:24:39 »
Tuli tuosta vaihteston kannatinpalkista mieleen kun muistelin et mulla noita palkkeja on vino pino. Onkohan tämä kuvassa näkyvä sitten automaatin tai m46 vai minkä palkki kun siinä on tuollanen jatkopala ihan vakiona. Kuvassa poikittain on ihan normaali palkki.

http://s21.photobucket.com/user/lassimies/media/muuta/P6290013_zps29519011.jpg.html?sort=3&o=0

V70 TDI

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #31 : 08.08.2014, 17:26:34 »
Tuli tuosta vaihteston kannatinpalkista mieleen kun muistelin et mulla noita palkkeja on vino pino. Onkohan tämä kuvassa näkyvä sitten automaatin tai m46 vai minkä palkki kun siinä on tuollanen jatkopala ihan vakiona. Kuvassa poikittain on ihan normaali palkki.

http://s21.photobucket.com/user/lassimies/media/muuta/P6290013_zps29519011.jpg.html?sort=3&o=0

Jatkopala löytyy d24 palkista.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #32 : 08.08.2014, 17:32:33 »
Jatkopala löytyy d24 palkista.

Tää oli kolmas vaihtoehto  ;D
V70 TDI

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #33 : 09.08.2014, 17:32:13 »
LH-Jetronicin johtosarja tuli saatua hyppysiin ja taas ollaan askelta lähempänä savua. Johtosarjasta kiitokset TVS:lle ja logistiikasta TTracingille ja Siipiveikoille. Siipiveikoilta tuli myös ostettua "guldbox" pois. Kiitokset myös siitä. Mitään älytöntä juttua näistä ei saa aikaiseksi, mutta ei tosin kyllä olis aikaakaan rustata. Kattelin vähän liittimiä ja suurinpiirtein selvillä ollaan. Muutama mysteeriliitin sieltä löytyi ja "puuhapiuha", mutta kysellään näistä sitten asentaessa lisää.

Tämmönen se on:


Ensimmäinen mysteeriliitin näyttää tältä:



Loppuun vielä muutama kuva normaali vs guldbox EZK:









Guldboxissa oli tommoset muoviläpyskät sisällä. Tiedä sitten miksi kun normalimallissa niitä ei ollut.

Virranajakaa saa yhä tarjota YV:llä, koska semmonen uupuu nyt ainakin. Kaikki muu on varmaan lähistön purkuautoista saatavilla.


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #34 : 09.08.2014, 18:09:57 »
Guldboxissa oli tommoset muoviläpyskät sisällä. Tiedä sitten miksi kun normalimallissa niitä ei ollut.

Tuossa 219 boxissa ne läpyskät pitävät ROM-piiriä paikoillan eli "lastua". Tuo ROM-piiri pitää sisällään kultaisessa boxissa koko EZK:n ohjelman.

Kultainen on lastutettavissa ja tuo toinen ei ole lastutettavissa ilman erikseen hankittua tytär-korttia.
Lisäksi se on ERG-versio, eli tukee EGR-toimintoa, joten vikakoodeista päästäkseen se tarvitsee EGR:ttömän lastun.
Boxi on kotoisin manuaalivaihteiselta!  ;)

Tuo toinen (musta) on 148 bini, joka on vakio FT:n ilman EGR:ää.

Noista muutamista liittimistä en ole ihan varma, sillä joissakin johtosarjoissa on piuhat toiminnoille, joita ei ole kytketty.
Esim. automaatille voi olla valmius johtosarjassa, vaikka autossa on manuaali-aski.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #35 : 09.08.2014, 23:06:25 »
Toi mysteeriliitin on vahvan muistikuvani mukaan siihen lisätty suutinten etuvastuspaketin liitin. En kyllä tajua tuota sijoituspaikkaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #36 : 09.08.2014, 23:12:15 »
Toi mysteeriliitin on vahvan muistikuvani mukaan siihen lisätty suutinten etuvastuspaketin liitin.

Voisihan tuo ollakkin! Värit viittaisivat siihen (jos orkkikset) ja helppohan se on mitata! Jos noista naruista löytyy yhteys suuttimille, niin vastaus on siinä.  :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #37 : 10.08.2014, 20:26:54 »
Oli ehkä vähän hämäävässä paikassa tuo kuvateksti, mutta tosiaan meinasin ensimmäisessä kuvassa jossa purkit ovat purettu näkyviä nelion muotoisia muovipaloja. Toinen näkyy tossa piirilevyn alla ja toinen kuvassa ylempänä. Nämä tärkeitä?  :)
Korille pientä ehostusta. Tai kenen mielestä on ja kenen ei. Rohkenen kuitenkin laittaa kuvia työvaiheista.

Bilteman rasistilaikalla ja kuppiteräsharjalla pahimmat pois:


Kalatallin spesiaal pohjamaali #2 pintaan:


Kevyt hionta:


Spreipakkeli pinnassa:

Seuraavaksi hiotaan ja toistetaan tämä vaihe. Sitten sävytetty maalia ja siihen lakat lopuksi

Lukkopelti käsiteltiin myös pohjasta:


Ei nyt mitään näyttelytasoa, mutta ainakin lopputulos on ruostetta parempi. Saadaan parisen vuotta taas lisää elinaikaa ja kai se talviautossa välttää.  :)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #38 : 10.08.2014, 21:11:43 »
Itseäni lainaten: "kai se talviautossa välttää"



Tällänen se nyt on ilman lakkaa. Surkea kuva onneksi valehtelee parempaan suuntaan. Huomenna töiden jälkeen haen motonetistä lakkaa ja Gatesin jakopääsarjan. Pääsee asentamaan apuakselin paikoilleen ja sitten voikin perjaatteessa kasata keulan umpeen tältäerää. Lakatessa vielä vähän hienosäätää maalirajoja koettaa saada mahdollisimman sulavan sauman maalipintojen väliin. Tietysti autossakin on suht kulunut maalipinta ja suunnitelmissa olisikin kokeilla myllyä tähän. Mahottomia ei kuitenkaan ole järkeä panostaa, koska esim ovet menee keväällä uusiksi ja kaikkea muuta hauskaa maalattavaa löytyy myös. Voi siis hyvin olla, että myllytys tapahtuu vasta sen jälkeen.

Spoileristakin olen vähän haaveillut. A-ryhmäläisen on ehkä vähän turhan raju, mutta mitenhän joku S70/854 roipeli tai sitten semmoinen kumilippa sopisi tähän. Pitää harrastaa kovaa googletusta aiheen tiimoilta.  :)

EDIT: 11.8.

Semmonen se nyt on. Sävyero onneksi hukkuu listojen, valojen ym. tavaran alle. On se nyt parempi kun ruosteinen mattamusta jossa on punaista siellä täällä.



Mätänetissä oli tuttu myyjä joten eihän siinä rupatellessa mitään jakopääsarjaa muistanut ostella. Eipä niillä tosin kai kiire olekkaan. Onhan tässä aikaa. On muuten yks helvetin tilkkutäkki koko auto. Tossakin kuvassa näkee kuinka konepelti, lokarit ja ovet on sävyltään eroavat. Etulokarissa näkyy ainakin maaliraja listan kohdalla, eli lienee joskus maalattu listoista alaspäin ainakin.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014, 21:24:19 kirjoittanut Kalamies »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #39 : 12.08.2014, 08:31:18 »
Lainaus käyttäjältä: Kalamies link=topic=27636.msg894248#msg894248 date=14 ???m07432360

"Steg 1"

B230FT 1997 "Vakio"
D-nokka
012IMM
630 Dekat
Re85

noinko helposti sen saa kulkemaan viinalla? pelkästään isommat suuttimet? onkohan käynnistyminen pakkasilla täysin vaivatonta jos nyt vaikka lohkolämppäriä käyttää ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #40 : 12.08.2014, 12:58:19 »
noinko helposti sen saa kulkemaan viinalla? pelkästään isommat suuttimet? onkohan käynnistyminen pakkasilla täysin vaivatonta jos nyt vaikka lohkolämppäriä käyttää ???

Kyllähän sen noilla saa kesällä käyntiin, talvella ei kirveelläkään tai saa, jos on lohkossa niin kauan, että kone on lämmin.
Startit ovat muokkaamattomalla LH:lla aikas kivisiä jo alle hellelukemien.

Mutta, mutta.....

Jos siellä on LH/EZK, niin niitähän voi säätää!  ;) ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #41 : 12.08.2014, 21:40:40 »
Pidin ruiskun säätöä selviönä, niin en sitä maininnut tossa ollenkaan. Oma moka.  :-[

Soitin tuli haettua tänään. Nyt pääsee ylimääräisistä piuhoista eroon ja taustavalaistuskin on vihreä, eli just se oikea näihin. Malli on Alpinen CDE-183BT jos se ketään kiinnostaa. Edellinen luottopeli on CDE-111R.

Matkahuollosta tuli myös ilmoitus, että kardaani olis noudettavissa. Tarttee huomenna töiden jälkeen noukkasta talteen sieltä. Ruokatunnilla kun lueskelin Sinkun projektikirjaa, niin pomppasi tuo kardaanin laippa silmään. Mites M90 miehet on tämän ratkassu? Lootassahan on kolmipulttinen ja kardaanissa varmaan neljäpulttinen. Laatikkoon M4X sarjalaisen laippa vai häh? Pitää varmaan könytä tonne isän seiskan alle tutkimaan mimmonen laippa siellä on ja sitten tsuumia asiaa. Tässä käy kohta varmaan sillain, että otan tuolta tallista M90 kardaanin, sorvissa poikki ja ESAB:illa kasaan.  ::)


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #42 : 12.08.2014, 22:01:18 »
Mulla on sellanen fiilis, että siinä matkahuollossa olevassa kardaanissa on kolmiolaippa :juhau:

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #43 : 23.08.2014, 12:43:14 »
Semmoinenhan sieltä tosiaan löytyi.

Jotain pientä on tullut taas puuhattua, mutta kaikki on ollut lähinnä semmosta nysväämistä mistä ei ole sitten mitään jaksanut päivittää tänne. Kytkinpoljin tuli haettua kylällä olevasta nestekytkimellisestä purkuautosta joten enää tarvitsee teetättää tuo letku sylintereiden väliin ja se homma on paketissa. Keulalle tuli kasattua valot ja listat niin alkoi tämäkin näyttää taas autolta. Tuli myös samassa rytäkässä todettua että tuulilasi vuotaa kuin sitä ei olisi ollenkaan. Tämä sitten innoitti herkistelemään jarrut ja työnsin koko kipon takaisin talliin. Muutenkin motivaatio ollut vähän kadoksissa kun ulkona rakentamista ei oikein kelit ole suosineet.

Laitetaan tähän vielä muutama kuva eiliseltä. Tarttis saada tehokaampia työpäiviä, niin sais jotain aikaseksikin.











Nyt lyhyt ruokis ja taas takaisin.

EDIT: Peltejä hakiessa nappasin myös maalia samalla. Pohjaksi tulee Inertaa ja siihen päälle Teknoplastia.

EDIT2: Jos joku moderaattori sattuu tätä lukemaan, niin olisko mitenkään mahdollista repästä tästä näitä viimisimpiä Sinistä Volvoa käsittelevät viestit omaksi ketjukseen? Viestistä #183 eteenpäin siis.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2014, 12:50:12 kirjoittanut Kalamies »

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #44 : 23.08.2014, 18:37:06 »
Hyvät maalit oot ainakin hommannu. Muistaakseni teknoplast ei kestä auringon valoa (alkaa liituuntua) mutta ei vissiin haitanne nuissa paikoissa?

 

Autoracing  KL-varaosat