Kulkukoira  Proturbo

850 t5R 2.0 venttiili palo

  • 10 Vastauksia
  • 3453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
850 t5R 2.0 venttiili palo
« : 25.05.2012, 22:58:21 »
mikä olisi hyvä tarvike venttiili tilalle kun sinisellä kerrottiin alkuperäisen hinnaksi 72,50 kpl?Mikäs ero nuissa sinisen venttiileissä on tarvikkeisiin muu kuin hinta?Sen verran että kyseiseen sylinteriin joskus laitettu tarvike pako venttiilit mutta muissa alkuperäiset niin ainoa mikä palo niin tuo tarvike venttiili?mikä menny vikaan?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #1 : 25.05.2012, 23:16:06 »
mikä olisi hyvä tarvike venttiili tilalle kun sinisellä kerrottiin alkuperäisen hinnaksi 72,50 kpl?Mikäs ero nuissa sinisen venttiileissä on tarvikkeisiin muu kuin hinta?Sen verran että kyseiseen sylinteriin joskus laitettu tarvike pako venttiilit mutta muissa alkuperäiset niin ainoa mikä palo niin tuo tarvike venttiili?mikä menny vikaan?


Turbokoneen venttiilit ovat natrium-täytteiset. Mikäli  on laitettu turbomoottoriin tarkoitetut tarvikeventtiilit, niin kyllä niiden pitäisi olla ihan sopivat.

Täältä saa ainakin tarvikkeena kohtuuhintaan : http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_875_949&products_id=6696

Onko auto vakiokuntoinen vai viritelty? Aika lailla näistä on venttiileitä mennyt...oma käsitys on että pakopuoli on turhan ahdas ihan vakiotehoillekin, jolloin pakolämmöt nousee liikaa.
Oliko ykkösen pako?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #2 : 26.05.2012, 21:57:20 »
Juu on vakio.5 sylinteristä se pako venttiili palo.No eiköhän siihen uskalla tarvikkeen tilata tilalle.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #3 : 27.05.2012, 00:07:27 »
Juu on vakio.5 sylinteristä se pako venttiili palo.No eiköhän siihen uskalla tarvikkeen tilata tilalle.


Vaihda samalla vakiopakosarja esim. Japan-malliseen.....luulisi olevan eduksi, kun tuo vakiosarja on melkoisen ahdas.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #4 : 27.05.2012, 01:20:46 »
Kuinkahan löysä venttiilinjousi on? Ja onhan myös suutin ehjä 5.syl?? Ettei mene esim laihalle ja siksi sitten polta venttiilin...

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #5 : 27.05.2012, 11:00:51 »
Täytyy vielä tutkia onko venttiilin jousi iskussa.tulpan väri ainaki oli hyvä ettei sen mukaan käy ainakaan laihalla.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #6 : 27.05.2012, 14:36:26 »
Kuluttaako öljyä...? Saattaa nimittäin tehdä karstaa venttiililautaseen -> ei sulkeudu kunnolla ja palaa...
Raksattaako nostajat...?
Pakosarjasta en usko tuon johtuvan, jos kerran on vakio...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #7 : 27.05.2012, 20:38:20 »
Itsellä juuri venttiiliremontti menossa omassa -06 autossa. Nelosen toinen pakoventtiili paloi ilmeisesti juuri tuon karstaantumisen takia. Vaikkei kyllä edes öljyä ole syönyt mutta ohjurin kumit oli ihan kovettuneet ja venttiilin varsissa jonkun verran karstaa. Tämän auton kohdalla en sitä ajatellut syyksi kun kerran ollut jo aiemminkin sama ongelma niin luulisi että samalla ohjurin kumit uusittu.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #8 : 28.05.2012, 13:56:48 »
Kuluttaako öljyä...? Saattaa nimittäin tehdä karstaa venttiililautaseen -> ei sulkeudu kunnolla ja palaa...
Raksattaako nostajat...?
Pakosarjasta en usko tuon johtuvan, jos kerran on vakio...


Juu ei se tietenkään suoranainen syy ole, mutta parempi hengittävyys olisi varmasti eduksi.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #9 : 28.05.2012, 17:30:21 »

Juu ei se tietenkään suoranainen syy ole, mutta parempi hengittävyys olisi varmasti eduksi.
Jos parempaa hengitystä haetaan, niin ahdinhan sieltä pitäisi vaihtaa ;D

Muttajoo, pysytään aiheessa...
Kyllä mä ainakin laittaisin sinne orkkisventtiilin vaikka kallis onkin, senverran kettumainen homma noita on vaidella, että se säästö usein kostautuu jonka on osien laadussa tehnyt...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5R 2.0 venttiili palo
« Vastaus #10 : 28.05.2012, 23:53:27 »
Viimeksi liikkeessä kansi remontti suoritettu niin ajattelin josko he olisivat rempan mokaneet?nyt tällä kertaa kaveri suorittaa remontin jolla kokemusta on.Aikaisemmin on venttiilin ohjurin kumet vaihettu.Otti yhessä välissä öljyä kun oli turbo loppu ,mutta tarkotus olisi saada auto kohta nippuun jahka osat saapuu.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron