RallyBaron  Samppasport

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 751676 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1665 : 24.04.2018, 09:18:12 »
Mitens homma toimii jos haluaa atecun kanssa käyttää vakio sytkäpäätettä ja puolaa ja jakajaa? Pääte on -124 päätteinen, 7 napainen. Eli tuleeko tähän nyt kaksi kipinälähtöä eculta, (spark a) ja (spark b), sitten maadoitus keskipinniin ja kaksi maalähtöä vakiopuolalle, puolan virta suoraan releen kautta +12v (atecun tapauksessa sisäänrakennetusta puolan +12 lähdöstä). Homma hieman hakusessa vielä   ::)
Tarviiko se vakio puola mihinkään kahta maadoituslähtöä vai miten se homma toimii.

E3:
Onko kuvan kytky oikeanlainen  :idiot2:


E4: Eli ymmärsinkö oikein että käytän pelkkää spark a lähtöä ja kuvan kytkentää. Sitten tunerstudiosta vaan asetukset tuon päätteen mukaan?
« Viimeksi muokattu: 24.04.2018, 14:19:20 kirjoittanut J4nne_ »
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1666 : 25.04.2018, 11:07:39 »
Yhdellä sytkälähdöllä, standard coil ja going high (inverted)
« Viimeksi muokattu: 25.04.2018, 20:58:15 kirjoittanut Kalamies »

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1667 : 25.04.2018, 20:43:37 »
Heissan. Erilaisien tulppien vaihdolla tuntuu nyt pelaavan. Seuraavaksi ongelmaksi muodostuu jokin häiriö vr anturilta, 2500 kierroksia ja siitä paukkuu nollan ja 2500 välillä kierroslukutieto älyttömän nopiaa. Mistähän kyseinen voisi johtua?

Edit: Satkun otin lähemmäksi vr anturia, ei muutosta ongelmaan.

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1668 : 26.04.2018, 02:21:39 »
vr anturilta, 2500 kierroksia ja siitä paukkuu nollan ja 2500 välillä kierroslukutieto älyttömän nopiaa. Mistähän kyseinen voisi johtua?
Lueppa tämä.
https://www.diyautotune.com/support/tech/other/megasquirt-vr/

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1669 : 26.04.2018, 06:16:48 »
Jos on tarvetta MS3 Pro Evo tai Ultimate Boxille niitä saa minun kautta. Hintaeroa ei kauheesti enää ole MS3x verrattuna kun laskee johtosarjan 4 bar mapin ja kunnon VR muunninpiirin hinnat. Elinikäisellä takuulla, täysin vesitiivis,lisäominaisuuksia perus ms3:een verrattuna...

https://www.ampefi.com/product/ms3pro-evo-standalone-engine-management-system/
« Viimeksi muokattu: 26.04.2018, 06:21:22 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1670 : 01.05.2018, 18:19:23 »
Ei ihan liity aiheeseen, mutta läheltä kuitenkin. Yritin saada kierroslukumittaria toimimaan oheisella kytkennällä:


Mittari toimii hyvin noin 2000 rpm asti, mutta kuolee sen jälkeen kokonaan. Pitäisikö vaihtaa komponentteja vai mikä auttaisi? Kyseessä 142 GT:n mittari, jota pitäisi saada ohjattua hukkakipinästä.

Erillinen RPM-lähtö ei tule tässä tapauksessa kysymykseen, koska ECU:na toimii muuan Siemens S40:sta, joka sekin siirtynyt tyystin eri koriin...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1671 : 01.05.2018, 21:59:48 »
En tiiä, mutta ekaks tulee mieleen liian hitaat komponentit.
Shotkyjä vois kannattaa kokeilla noiden perus diodien tilalle.
Viisaammat kertokoot enempi ja oikaiskoon jos oon ihan hakoteillä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1672 : 02.05.2018, 18:43:13 »
Ei ihan liity aiheeseen, mutta läheltä kuitenkin. Yritin saada kierroslukumittaria toimimaan oheisella kytkennällä:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mittari toimii hyvin noin 2000 rpm asti, mutta kuolee sen jälkeen kokonaan. Pitäisikö vaihtaa komponentteja vai mikä auttaisi? Kyseessä 142 GT:n mittari, jota pitäisi saada ohjattua hukkakipinästä.

Erillinen RPM-lähtö ei tule tässä tapauksessa kysymykseen, koska ECU:na toimii muuan Siemens S40:sta, joka sekin siirtynyt tyystin eri koriin...

Vanhanmallinen VDO kaipaa enempi piikkiä signaalin. Kela releestä saattaisi auttaa?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1673 : 04.05.2018, 16:08:38 »
Hei nyt on pakko kysyä minkälaiset asetukset ovat toimineet boch 2 napaisessa tyhjänkäyntimoottorissa. itse olen kokeillut kaikenlaista, mutta saan sen vaan kokonaan kiinni ja auki. Muuten en mitään.
ja sen napaisuudellahan ei ollut väliä?eli kumpaan + ja -.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1674 : 04.05.2018, 18:35:52 »
Yhdellä sytkälähdöllä, standard coil ja going high (inverted)
Okei päästy tunerstudion kanssa jo naplaamaan, siellä ei asetuksissa ollut kohtaa spark output "going high (inverted)", ainoastaan "going high"/"going low", tarkoittaako tuo pelkkä going high nyt samaa?
Entäs kuinka nuo dwell ajat vakio -124 päätteelle? Cranking 6.0ms ja nominal dwell 3.2ms? Tuon 3.2ms päättelin siitä kun lh kanssa käyttää tuota latausaikaa.
Olen lukenut myös että jotain 2.5ms aikoja käytetty?
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1675 : 04.05.2018, 21:27:43 »
Hei nyt on pakko kysyä minkälaiset asetukset ovat toimineet boch 2 napaisessa tyhjänkäyntimoottorissa. itse olen kokeillut kaikenlaista, mutta saan sen vaan kokonaan kiinni ja auki. Muuten en mitään.
ja sen napaisuudellahan ei ollut väliä?eli kumpaan + ja -.
http://forums.tbforums.com/showthread.php?t=233528
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

SAPO

  • Vieras
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1676 : 07.05.2018, 18:06:05 »
 ELK
« Viimeksi muokattu: 25.12.2019, 15:28:28 kirjoittanut SAPO »

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1677 : 07.05.2018, 21:52:42 »
Nyt virtalukon pohja vaihdettu ja volvo ei toimi vieläkään voikohan mega olla sekaisin?
Mittaa päljon tulee virtaa megalle avain virrat päällä / pois päältä. Ei tuohon auton sammumattomuuteen oo mitään muuta syytä kuin virtaa tulee vaikka avain on poissa. Vaihda toinen paikka mistä otat virtaa ja semmone missä ei oo virtaa kun avain ei ole paikalla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1678 : 09.05.2018, 17:28:16 »
Ei ihan liity aiheeseen, mutta läheltä kuitenkin. Yritin saada kierroslukumittaria toimimaan oheisella kytkennällä:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mittari toimii hyvin noin 2000 rpm asti, mutta kuolee sen jälkeen kokonaan. Pitäisikö vaihtaa komponentteja vai mikä auttaisi? Kyseessä 142 GT:n mittari, jota pitäisi saada ohjattua hukkakipinästä.

Erillinen RPM-lähtö ei tule tässä tapauksessa kysymykseen, koska ECU:na toimii muuan Siemens S40:sta, joka sekin siirtynyt tyystin eri koriin...

Jos käytät tosiaan 1N4004 diodia, niin se on tolkuttoman    h i d a s !
Se ei välttämättä ehdi enää alkaa johtamaan koska se puolalta tuleva pulssi on lyhyt. Samaten se sulkeutuminen kestää, että parta ehtii kasvamaan...

Kokeileppas 1N4148 diodia.

Tämä kaikille muillekkin muistutukseksi, että 1N4148 on suorituskyvyltään samanlainen kuin 1N4004 virta-arvojensa puolesta, mutta on 100 miljoonaa kertaa nopeampi!
Joten 1N400X sarjan diodeita voi käyttää releen takapotkusuojana, muttei tasasuuntaamaan mitään nopeampia signaaleja.

Kuriositeettina lisätään, että 1N400X sarjan diodit on esitelty 1960 luvulla.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018, 17:34:28 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1679 : 09.05.2018, 20:18:36 »
Jos käytät tosiaan 1N4004 diodia, niin se on tolkuttoman    h i d a s !
Se ei välttämättä ehdi enää alkaa johtamaan koska se puolalta tuleva pulssi on lyhyt. Samaten se sulkeutuminen kestää, että parta ehtii kasvamaan...

Kokeileppas 1N4148 diodia.

Tämä kaikille muillekkin muistutukseksi, että 1N4148 on suorituskyvyltään samanlainen kuin 1N4004 virta-arvojensa puolesta, mutta on 100 miljoonaa kertaa nopeampi!
Joten 1N400X sarjan diodeita voi käyttää releen takapotkusuojana, muttei tasasuuntaamaan mitään nopeampia signaaleja.

Kuriositeettina lisätään, että 1N400X sarjan diodit on esitelty 1960 luvulla.  :idiot2:

Mitäs sä nyt oikein horiset? 1N4148 on signaalidiodi 200mA 75V ja 1N4004 on yleiskäyttöinen hidas tasuuntausdiodi 1A 400V

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy