Tuossa hintoja tutkiskelin niin alkaa käydä liian kalliiksi omalle lompakolle. Pistän tuplat. Jos tuosta sen 220-230hp saisi niillä eväillä pihalle, vaparina siis. Onhan meillä otettu fordin ohc vaparimoottoreistakin tasaiseen tahtiin 210 hevosta pyörältä, parhaana onnistunut isän ralliauton kone rullanokalla, 50 webereillä sun muilla herkuilla 272hp ja 277nm väännöt moottorilta.
Volvon koneena parhain onnistunut 2050cc kone, 212hp ja 218nm väännöt koneelta.
Ja kerran asvalttikunkkuun tehtiin kadettia ja siinä vinokone ja ssf pyörän suorakytkylaatikko. Koneena siis 2150cc kone ja sieltä saatiin hullut 255hp moottorilta, ensimmäiset lukemat penkissä näytti sitä 210-220hp, kauan aikaa kun hierottiin ja lopuksi säädettiin sytkän ajoitusta niin lukemat pomppas yhtäkkiä sen 35hp
Eli kartanoon tulossa 2.7l alakerta, kantena 530 josta kanavia portattu huolella, kireämmät venttiilin jouset, isommat venttiilit, jyrkkä nokka, säädettävä nokkapyörä, itsetehty imusarja tuplakaasareilla ja piperin putsarilla. Peltipakosarja 4-2-1 ja suora sytytys.
Kone ensiviikolla työn alle ja katsotaan onko kaikki kunnossa, puhalletaan lohko ja sille maalaus ja sun muut siistimiset. Sitten kone valmiina nurkkaan odottamaan kartanon saapumista ja paikalle laittoa. Helmikuussa sitten yritetään tuolla mennä lintassa, jos sitä luntakaan tulee.. Kun eihän tuo kuivalla kelillä mihkään mene..
Tyytyväinen siihen 220 hevoseenkin olisin kun käyttöautoksi tulee, enempi on tietenkin plussaa
Katsotaan turpoja ja ruiskuja sitten kun rahatilanne parempi..