Samppasport  Futurez

Lh jetronicin ohjainlaitteista

  • 22 Vastauksia
  • 9062 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Lh jetronicin ohjainlaitteista
« : 01.02.2014, 12:11:17 »
Kertokaapa että mitä käytännön eroja on takaveto volvojen lh jetronicien ohjausyksiköissä? Eli jos omasta autosta nyt suurella todennäköisyydellä on mennyt rikki tämä ohjainyksikkö, niin pitääkö tilalle saada täysin samalla numerosarjalla oleva laite (0280000984)?
vai käykö samalla tekniikalla (2,3 automaatti turbo) olevasta vehkeestä oleva ohjainyksikkö joka on erinumero sarjalla? Mitenkäs ajonesto näissä on että voiko sitä noin vain vaihtaa toisesta autosta toiseen, vai tuleeko ongelmia?
Auto on 940 vm 1998

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #1 : 01.02.2014, 16:05:29 »
ennen 954 sarjaa olevat boxit ovat "vanhoja", eli tiettyjä puutteita sisäisesti uudempiin verrattuna.
954 - 984 ovat fyysisesti samoja tietääkseni.

Mutta jos sinulla on se suutinten ohjaustrankku palanut, on sen vaihtaminen melkoisen helppo operaatio!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #2 : 01.02.2014, 20:48:29 »
ennen 954 sarjaa olevat boxit ovat "vanhoja", eli tiettyjä puutteita sisäisesti uudempiin verrattuna.
954 - 984 ovat fyysisesti samoja tietääkseni.

Mutta jos sinulla on se suutinten ohjaustrankku palanut, on sen vaihtaminen melkoisen helppo operaatio!

mikähän näistä komponenteista on se trankku? Itekun en oikein ymmärrä näitten piirilevyjen päälle mutta tuttava ymmärtää.

Vähän huono kuva. täytyy ottaa parempi kuva kun pääsee pajalle.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #3 : 01.02.2014, 22:19:11 »
Liittimen puoleinen on se suuttimien ohjauspapu.
Siitä seuraava alaspäin tyhjän paikan jälkeen on TK-servon ohjauspapunen.

Tosin tuo ei ole kyllä oikeasta versiosta kuva mutta riittävän samanlainen.  :juhau:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #4 : 03.02.2014, 21:02:01 »
Tuoko ?




Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #5 : 03.02.2014, 21:17:11 »
Tuoko ?


Tuo näyttää kondensaattorilta.
Vilkaise jäähdytys rivastosta.

Edit: Kuvassa oikealla oleva jäähdytyslevy, jossa useampi transistori. Transistorissa on 3 jalkaa. Tais olla BDX ja jotain.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2014, 21:35:14 kirjoittanut järviin »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #6 : 04.02.2014, 00:27:52 »
Trankku löytyy sieltä oikeasta laidasta olevasta jäähdytysripasesta, kuten järviin sanoikin.
Jos kaverisi tuntee elektroniikkaa, niin homman hahmottaminen ei ole vaikeaa, kun tekee back tracingia nastasta 18 trankkuun. Löytyy varmasti jos kaverisi osaa hommansa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #7 : 04.02.2014, 12:48:42 »
Tuossa olisi kuva jäähdytyslevyn vieressä majailevista satiaista.



Kärähtäneen trankun voi helposti varmistaa yleismittarilla.. ja suuttimien ohjaus trankku on mielestäni tuo vasemmassa reunassa oleva yksinäinen.
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #8 : 06.02.2014, 18:25:23 »
Tuossa olisi kuva jäähdytyslevyn vieressä majailevista satiaista.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kärähtäneen trankun voi helposti varmistaa yleismittarilla.. ja suuttimien ohjaus trankku on mielestäni tuo vasemmassa reunassa oleva yksinäinen.

Juurikin se vasen.  Se on menestyksekkäästi korvattu TIP-122:lla. Toki monet muutkin sopivilla spekseillä olevat toimivat siinä.

Samaten vasen BDX77 ohjaa sitten TK-servoa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #9 : 11.02.2014, 17:30:10 »
Eipä lähtenyt toimimaan trankun vaihdolla. Onkos näissä jotain ajonestoja jos ostan erinumerolla olevan ohjainlaitteen niin lähteekö toimimaan? 1996vuosimallia olevasta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #10 : 11.02.2014, 18:04:03 »
Eipä lähtenyt toimimaan trankun vaihdolla. Onkos näissä jotain ajonestoja jos ostan erinumerolla olevan ohjainlaitteen niin lähteekö toimimaan? 1996vuosimallia olevasta.

Toivottavasti se kaverisi osasi mitata tuon trankun kunnon, ennen vaihtoa? Ja mitata myös koko suuttimien ohjauksen muutkin komponentit.

Boxien numerot 962/967 pitäisi ainakin toimia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #11 : 17.03.2014, 09:20:00 »
Hyvä otsikko niin lisätäämpä uusi kysymys:
Missä versioissa on ryyppysuutin? Boksin numero, auton ikä ym? Käyttikseen vaihdoin LH:n ja toimii ilmankin, mutta muistelen että siinä mistä boksit on oli se viides suutin.
Toinen kysymys onko paineensäätimiä montaa erilaista ja onko niillä käytännön merkitystä. Paikallaan on B200ET:stä oleva eli ainakin turbossa ollut ennenkin.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #12 : 17.03.2014, 09:24:13 »
028000563 ja
028000561

Vuosimallit 90 ja 91.

Sama bensaregu kaikissa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #13 : 17.03.2014, 21:16:15 »
Toinen kysymys onko paineensäätimiä montaa erilaista ja onko niillä käytännön merkitystä. Paikallaan on B200ET:stä oleva eli ainakin turbossa ollut ennenkin.

Sama bensaregu kaikissa.

LH:ssa on tosiaan polttoaineen paineensäädin sama kaikissa eli 3.0 bar peruspaine, mutta tuossa B200ET:ssä on 2.5 bar säädin. Fyysisiltä mitoiltaan samanlaiset, eli helppo päivittää toiseen.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Lh jetronicin ohjainlaitteista
« Vastaus #14 : 08.04.2014, 19:48:40 »
Menee nyt perjaatteessa aiheen ohi, mutta toisaalta taas ei. Mites jos käytetään LH 2.4 systeemiä semmosessa lohkossa missä ei ole nakuanturin paikkaa? Järjen mukaan toimis ihan samalla tavalla, mutta nakutustunnistusta ei vaan olis käytössä. ???
En sitten tiedä mimmonen operaatio tuo olis urheilla kymppisarjan lohkoon, mutta valmista paikkaa tuskin lie ainakaan? Ei satu olemaan satasarjan lohkoakaan missään irtonaisena, että voisi vakoilla.

 

Elekma  Autoracing