Carcom Oy  Ateho

Autotalleissa tapahtuu

  • 9166 Vastauksia
  • 2107509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pekka92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3435 : 09.04.2013, 16:46:03 »
Ei nyt varsinaisesti autotallissa, mutta ulkona auringonpaisteessa kylläkin 8) B230K ja vuotavat alipaineletkut :D Piti alunperin vaan tutkailla jumittunutta pulsair-venttiiliä, mutta sieltähän löyty samalla kaksi vuotokohtaa kaasarin ja imusarjan alipaineletkuista. Ja huomas kyllä käyntiäänessä kun ne oli paikattu ;)
Volvo 240 GL
Volvo V70 Mk3
Volvo 940 Turbo x2
Volvo V70 Classic

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3436 : 09.04.2013, 21:55:15 »
Ruvettiin pikkuveljen munakranaattiin vaihtaan vaihdelaatikkoo....hiukkasen oli jo tiedossakin, että tekniikanvaihto ei välttämättä ole tehty ihan näyttelytaso silmälläpitäen. Konehuonetta purkaessa tuli esiin, että aiheesta voisi oikein tehdä youtubeen tutorialin : Näin asennat V6-moottorin Kadettiin, tarveaineina paljon peltiruuveja, prikkoja, teippiä ja nippusiteitä  :2funny:

Kyllähän sitä itsekin joskus tulee vähän oiottua tekemisissään....mutta ei ihan näin.

Moottorin maadoitus hoituu kätevästi, kun ruuvaamme vanhan akunkengän viidellä itseporaavalla suoraan lokasuojaan. Päälle saa tehtyä kätevästi suojan vanhasta spraypurkin korkista, jonka kiinnitämme tietenkin sikaflexillä:


Akunhan tietenkin siirrämme peräluukkuun, koska se on tuning. Sormenvahvuisella kaapelilla vedämme virran takaisin alkuperäispaikalle, ja vanhaan akunkenkään liitämme kaikki auton tarvitsemat sähköt. Päälle kiedomme tietenkin pari kierrosta sähköteippiä :


Kytkinkäpälä piru vähä vaatii modausta, mutta onneksi on miggilankaa ja rautanaulatkin ovat kova sana :


Moottorin päätykannakkeen hitsaamme suoraan lokasuojaan, joka on aivan riittävän tukevaa peltiä. Eihän tuollainen valurautainen v6-moottori mitään paina kuitenkaan.


Sitten huomaamme, että **rkele. Moottorin kannake on tuolla palkissa, ja moottori silti niin kaukana. Onneksi meillä on näitä prikkoja.....ja tietenkin sitä kestävintä kiinalaista laatua olevaa metrijenkaa :



Oletin että tuo koneen irrottaminen olis ollu pahakin homma, mutta itse asiassa nämä pikkuiset löydökset piristivät operaatiota aika lailla. Ei vieläkään tahdo hymy asettua, kun kuvia katselee uudelleen  :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3437 : 09.04.2013, 22:22:17 »
Ruvettiin pikkuveljen munakranaattiin vaihtaan vaihdelaatikkoo....hiukkasen oli jo tiedossakin, että tekniikanvaihto ei välttämättä ole tehty ihan näyttelytaso silmälläpitäen. Konehuonetta purkaessa tuli esiin, että aiheesta voisi oikein tehdä youtubeen tutorialin : Näin asennat V6-moottorin Kadettiin, tarveaineina paljon peltiruuveja, prikkoja, teippiä ja nippusiteitä  :2funny:

Kyllähän sitä itsekin joskus tulee vähän oiottua tekemisissään....mutta ei ihan näin.

Moottorin maadoitus hoituu kätevästi, kun ruuvaamme vanhan akunkengän viidellä itseporaavalla suoraan lokasuojaan. Päälle saa tehtyä kätevästi suojan vanhasta spraypurkin korkista, jonka kiinnitämme tietenkin sikaflexillä:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Akunhan tietenkin siirrämme peräluukkuun, koska se on tuning. Sormenvahvuisella kaapelilla vedämme virran takaisin alkuperäispaikalle, ja vanhaan akunkenkään liitämme kaikki auton tarvitsemat sähköt. Päälle kiedomme tietenkin pari kierrosta sähköteippiä :
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kytkinkäpälä piru vähä vaatii modausta, mutta onneksi on miggilankaa ja rautanaulatkin ovat kova sana :
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Moottorin päätykannakkeen hitsaamme suoraan lokasuojaan, joka on aivan riittävän tukevaa peltiä. Eihän tuollainen valurautainen v6-moottori mitään paina kuitenkaan.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sitten huomaamme, että **rkele. Moottorin kannake on tuolla palkissa, ja moottori silti niin kaukana. Onneksi meillä on näitä prikkoja.....ja tietenkin sitä kestävintä kiinalaista laatua olevaa metrijenkaa :
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Oletin että tuo koneen irrottaminen olis ollu pahakin homma, mutta itse asiassa nämä pikkuiset löydökset piristivät operaatiota aika lailla. Ei vieläkään tahdo hymy asettua, kun kuvia katselee uudelleen  :)
Kiesus mitä patenttia :o  >:D Mitähän ylläriä tuommosesta vielä löytyy (koivusta vuoltu mäntä, kengänpohja jarrupalana, pohja sanomalehtee ja massaa)?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa illi 78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3438 : 10.04.2013, 09:23:34 »
No jopas oli kötöstykset tehty :D :D

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3439 : 10.04.2013, 19:14:11 »
Hei moottoritietäjät.
Purin tuossa 2T Mercuryn 25hv perämoottorin atomeiksi, kun siitä on käynti hukassa yläkaasulla. Ykkösen männässä pystysuuntasia naarmuja imukanavan kohdalla koko männän pituudelta. Jurmut tuntee kynnellä, mutta eivät ole muuten syviä. Oisko se vika tuossa?
Puristuksia viime kesänä kyllä yritettiin mittailla koneen ollessa perässä kiinni, ja sillo oltiin saavinamme (juovuspäissään) samat tulokset molemmista putkista, tosin toinen putki vaati pidemmän vedon narusta että sai saman lukeman.... Tämän muistan, sitä en kumpi pytty, kun en kirjottanu mihinkää ylös....  :-[

Kuvankin voin yrittää ottaa, jos auttas arvioinnissa...

EDIT: no yritin ottaa, mutta en minä saa tolla pokkarilla sellaista fotoa, että siitä asia yhtään paremmin näkyisi... :(
« Viimeksi muokattu: 10.04.2013, 19:20:16 kirjoittanut azzyyr »
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3440 : 10.04.2013, 19:22:38 »
Eli siinä on siis ohipuhallusta männässä? Oliko ruisku vai kaasari kone?

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3441 : 10.04.2013, 19:30:37 »


Heitin kesäkumit alle. Kumeissa pintaa 2-3mm riippuen mistä mittaa, ja vanteet suorat. Hiukan on kanttari jälkiä. Mutta menevät kesällä pulveriin. Hintaahan näilä oli 100€. Ja ovat 18".

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3442 : 10.04.2013, 19:38:08 »
Eli siinä on siis ohipuhallusta männässä? Oliko ruisku vai kaasari kone?

Kaasari kone.
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3443 : 10.04.2013, 19:54:02 »
Pohjolan tallissa tapahtunutta:
Jahti/rymy/jne. auto tuoksuu vähintään pahalle kesähelteillä. Tätä ennakoiden otin työn alle sisustan perusteellisemman pesun.

Jo eilen otin penkit ja lattiamatot kartanolle. Tänään tuli pestyä ne. Ensin sumupullolla pyykinpesuainevettä pintaan ja muhimista hetki, ja sitten harjaus. Sitten nostin penkit nurinpäin mattotelineelle (istuinosa & selkänoja alaspäin), ja alakautta painepesurilla kevyt huuhtelu. Tämä siksi, ettei pesuvesi imeytyisi syvälle pehmusteisiin, vaan valuisi heti alaspäin eli poispäin. Ja lopuksi penkit makuuasentoon, ja istuin pinnat alaspäin seinää vasten pysykuivamaan.  Lattiamatot sai normaalin mattopesun. Saasnähdä montako päivää ottaa kuivuminen. Ilta-aurinko kyllä jo kerkesi nuita penkkejä pinnasta mukavasti kuivamaan. Baskanen vesi valui, ja kohti hajuttomampaa ajoneuvoa toivottavasti. Seuraavaksi pitäs keksiä miten kattoverhouksen pesis paikallaan. Tuokin on kyllä melko pieni, vain etupenkkien päällä, mutta en viitsis irrotella sitä. Korin takaosa on muovia -> helppoa pintaa puhdistella.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3444 : 10.04.2013, 20:48:09 »
Hei moottoritietäjät.
Purin tuossa 2T Mercuryn 25hv perämoottorin atomeiksi, kun siitä on käynti hukassa yläkaasulla. Ykkösen männässä pystysuuntasia naarmuja imukanavan kohdalla koko männän pituudelta. Jurmut tuntee kynnellä, mutta eivät ole muuten syviä. Oisko se vika tuossa?
Puristuksia viime kesänä kyllä yritettiin mittailla koneen ollessa perässä kiinni, ja sillo oltiin saavinamme (juovuspäissään) samat tulokset molemmista putkista, tosin toinen putki vaati pidemmän vedon narusta että sai saman lukeman.... Tämän muistan, sitä en kumpi pytty, kun en kirjottanu mihinkää ylös....  :-[

Kuvankin voin yrittää ottaa, jos auttas arvioinnissa...

EDIT: no yritin ottaa, mutta en minä saa tolla pokkarilla sellaista fotoa, että siitä asia yhtään paremmin näkyisi... :(


Jos vika niissä olis, nii mun mielestäni pitäisi vaikuttaa ennemminkin käyntiinlähtöön / alakierroksiin  ???

Tänään tallissa pestiin ooppelia  *tumppuun->
Konehuone :


Tuleva vaihdelaatikko :


Moottori :


Eihän nuo vielä täysin puhtaat oo, mutta huomattavasti mukavammat käsitellä kun on ees kohtuupuhtaat :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3445 : 10.04.2013, 20:51:28 »
Kaasari kone.

Tällöin epäilisin enemmän kaasarinsäätöjä syyllisiksi. Esim pääsyytin tukossa tjsp.

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3446 : 10.04.2013, 21:20:22 »
"talliin" uudet työtasot ja hyllyjä rakenneltu kevätsiivouksen yhteydessä  :)
« Viimeksi muokattu: 10.04.2013, 21:23:27 kirjoittanut Mutanen »
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3447 : 10.04.2013, 21:35:20 »
V70:n uus pakoputki saapui ja ruuvasin sen heti paikoilleen.







Samalla vaihdoin kesärenkaatkin alle.

Illalla tulppasin vielä Samban entisestä BAI:sta egr:n.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3448 : 10.04.2013, 21:54:49 »
Tällöin epäilisin enemmän kaasarinsäätöjä syyllisiksi. Esim pääsyytin tukossa tjsp.

Ok, täytyy jatkaa tutkimista. Renkaat tuohon nyt ainakin vaihdan, kun se auki muutenkin on.
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa janondo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #3449 : 10.04.2013, 23:11:16 »
Joo tuon pv:n tankki oli olevinaan bensaa täynnä vaikka vain 10litraa max sinne viimekeväänä laitoin. Vettäkään se ei ole kun palamaan syttyi, kuka lie tankkaillu... huomenna pitäs smogät paineilmalla puhallella ja bensapumpun toimivuus kokeilla, tankki irti ja puhistella ja jos niin hassusti sattuu käymään että käyntiin lähtee niin vikalista hakea tai siis yrittää leimaa saada  ;D. Ens talven hommia on varmaan se 2.8 v6 myllyn istuttaminen kun nyttenhän vauhtia tahdittaa 2.0 v6. Käyttöauto olisi tarkotus kesän ajaksi tehä kun ei autoa ole nyt. Tänään piti tehä mutta ryyppäämiseksi meni taas koko homma  ;D
Volvo 940 2.0 t-5 ''950''
Volvo PV 544 2.0 V6
Volvo 240 b200k --> b230 turbo
-Team Karvavako Racing-

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo