Ateho  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3283554 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8790 : 07.10.2015, 18:09:25 »
Vaihoin tossa jarrupalat taakse ja nyt ei käsijarru pidä melkeen ollenkaa ennen palojen vaihtoa siis toimi. Mikä neuvoksi?

Auton kertominen helpottas arvailua.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa M1gge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8791 : 07.10.2015, 18:20:35 »
Auton kertominen helpottas arvailua.
Volvo S40 T4 vm. 02

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8792 : 07.10.2015, 18:29:58 »
Volvo S40 T4 vm. 02
Liikkuuhan ne "linkut" kunnolla molemmin puolin, kun käsijarrua kiskasee / vapauttaa. Jos liikkuu ja vaihdoit uudet palat vanhoille uriintuneille levyille niin voi vaatia vähän käyttöä, että asettuu kunnolla. Ajosta voi koittaa vähän käkkäriä nyppiä niin asettuu nopeemmin.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8793 : 07.10.2015, 19:24:46 »
Vaihoin tossa jarrupalat taakse ja nyt ei käsijarru pidä melkeen ollenkaa ennen palojen vaihtoa siis toimi. Mikä neuvoksi?
Tollaseen "satulalinkkukäkkäriin" kun vaihtaa palat huonolle levylle niin ei varmaan pidä käsijarru. Käyttöjarru voi tuntua toimivankin, mutta käsijarru ei pidä autoa paikallaan.
Kannattaa ensin tosissaan tarkastaa liikkuuko ja palautuuko satuloiden käsijarrulinkut kunnolla.
Mahdollistahan on myös että männän etäisyyden automaattisäätö ei toimi, ja siten aiheuttaa toimimattomuutta...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8794 : 07.10.2015, 20:36:30 »
Hemba & Sawo, sivu 18. Toi on vm. 89, siinäkin on "kaikki" (mittaristo, kojelauta jne) valot himmentimen takana.
http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/740%20Wiring%20Diagrams/Volvo%20740%201989%20Wiring.pdf
Vm 87, sivu 70. Tässäkin näyttäisi olevan "kaikki" himmentimen takana. s. 120.
http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/740%20Wiring%20Diagrams/TP31058%3A1%201987%20740%20760%20Wiring%20Diagrams.pdf
« Viimeksi muokattu: 07.10.2015, 20:54:06 kirjoittanut Acke »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8795 : 07.10.2015, 21:10:49 »
Hemba & Sawo, sivu 18. Toi on vm. 89, siinäkin on "kaikki" (mittaristo, kojelauta jne) valot himmentimen takana.
http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/740%20Wiring%20Diagrams/Volvo%20740%201989%20Wiring.pdf
Vm 87, sivu 70. Tässäkin näyttäisi olevan "kaikki" himmentimen takana. s. 120.
http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/740%20Wiring%20Diagrams/TP31058%3A1%201987%20740%20760%20Wiring%20Diagrams.pdf
Problem solved! Ja tarinahan meni näin:

Huomattuani että kojelaudan valot säätyy himmentimestä = se toimii, ei muutaku polttimot vaan suosiolla kaikki uusia ja nehän sytty sillä. Sama homma pitkien merkkivalossa uus polttimo ja toimii.

Noh sain sitten mittariston takasin paikalleen ja viimonen kokeilu: polttoainemittari, volttimittari ja varotusvaloja död  >:( Kiroomista ja ehtimistä --> mittariston oma sulake(siinä johdinlevyssä) palanut. Lyhä piuha, abikot, tinausta ja kutistesukkaa +3A sulake -> nyt toimii kaikki *kopkop*

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8796 : 07.10.2015, 21:31:08 »
Tollaseen "satulalinkkukäkkäriin" kun vaihtaa palat huonolle levylle niin ei varmaan pidä käsijarru. Käyttöjarru voi tuntua toimivankin, mutta käsijarru ei pidä autoa paikallaan.
Kannattaa ensin tosissaan tarkastaa liikkuuko ja palautuuko satuloiden käsijarrulinkut kunnolla.
Mahdollistahan on myös että männän etäisyyden automaattisäätö ei toimi, ja siten aiheuttaa toimimattomuutta...
Jep. kun satula on irrallaan ja linkkua veivaa niin männän kuuluu tulla ulos. Jos näin ei tapahdu niin todennäköisesti männän sisällä oleva "räikkä" jumittaa = uutta satulaa hankkimaan.

Saman voi todeta kun mäntää pyörittää takaisin sisään, jos painuu sisään pelkästään mäntää pyörittämällä = jumi.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8797 : 08.10.2015, 11:28:27 »
Osaakos kukaan sanoa löytyykö 2004 XC70:n rintapellistä mitään valmista viksua reikää lohkiksen sisälämppärin johdolle vai joutuuko porraamaan, ja jos niin mihin ootte tehny? Eikös toi kori oo aika pitkälti kuitenkin sama kun V70?

Ja missä helskatissa se koko vastus on?! On työnnetty niin tuhannen täyteen toi konehuone ettei tonne näe yhtään mitään...

Edit: näyttäis menevän johonkin kuskin puolelle taakse alle... eli tää on vissiin taas joku pura päivä kasaa kaks tyyppinen hanke... no, onhan tässä nyt muutama päivä luppoaikaa...
« Viimeksi muokattu: 08.10.2015, 11:49:12 kirjoittanut Mattson »

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6872
  • Kaikkee sitä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8798 : 08.10.2015, 12:07:15 »
Ja missä helskatissa se koko vastus on?! On työnnetty niin tuhannen täyteen toi konehuone ettei tonne näe yhtään mitään...

Edit: näyttäis menevän johonkin kuskin puolelle taakse alle... eli tää on vissiin taas joku pura päivä kasaa kaks tyyppinen hanke... no, onhan tässä nyt muutama päivä luppoaikaa...

Eikä siellä varmaan ees oo lohkolämppäriä vaan sellanen mitään sanomaton griilivastus...? :-\
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8799 : 08.10.2015, 15:34:38 »
S70 -99 TDI ja manuaalivaihteiston keppi...

Vaihteet menee hienosti päälle, varsinkin kun tein sen laakerijumpan vaihteiston pään puslien tilalle. Mutta keppi itsessään on mielenkiintoisen jäykkä käytökseltään eikä "palauta" siihen 3-4 vaihteiden kohtaan kuten kuuluisi.

Joten kysymys kuuluu: onko se keppiteline "pussukan" alla ja sen puslat syypää vai jumitteleeko vaijerit itsessään? Vai joku muu? Hyviä arvauksia peliin kiitos. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8800 : 08.10.2015, 18:47:04 »
Voe pyhät pyssyt ja hyvät hyssykät missä se läpivientitötterö on! Iskaritolpan ja sisätilapuhaltimen turbiinikotelon välissä, sinne ei pääse tasan yhtään mistään suoraan!!! Kädet ihan verillä, naapurin isännän avustuksella saatiin lopulta ensin rautatikku läpi sieltä että näki missä kohtaa se reikä sielä eristematon alla yleensäkään on, niin siis ensin täytyi purkaa hanskalokero ja turbiini irti, sen jälkeen puukolla nyhräten aukkoa eristeeseen ja helvetillisen tappelun jälkeen johto konehuoneen puolelle. Ei niin minkäänlaista pelkoa että sen läpivientikumitötterön sais painettua takaisin paikalleen siihen reikään... veti sen verran mehut painia sielä autossa että erä 2:pohjapanssarin irrotus ja loppuun kytkentä&kasaus jäi nyt huomiselle, alkaa hämärtääkin...

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8801 : 08.10.2015, 18:56:32 »
Miks et esim vetäny sitä kuskinpuolelta, siinä on aika iso aukko mistä lähteen konepellin avausvaijerin kohdalta? Itse ainakin suunnittelin sieltä kautta pujottaa sen johdon ensviikon lopulla ja sitten sieltä soittimen paikan jne takaa suoraan siihen pelkurin jalkatilan vasemmalle puolelle muoviin ruuvata pistoke kiinni.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8802 : 08.10.2015, 19:23:16 »
Yritin katella sieltäkin mut ei osunu silmään mitään parempaa paikkaa. Varmasti helpompi, se on todella v*ttumaisessa paikassa se läpivienti mitä tarkotan eikä siihen saa ees purkamalla tilaa ympärille kun se on sielä iskaritolpan takana jemeksessä.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8803 : 08.10.2015, 19:40:18 »
Yritin katella sieltäkin mut ei osunu silmään mitään parempaa paikkaa. Varmasti helpompi, se on todella v*ttumaisessa paikassa se läpivienti mitä tarkotan eikä siihen saa ees purkamalla tilaa ympärille kun se on sielä iskaritolpan takana jemeksessä.
Jep, no se kuskinpuoleinen läpivienti tulee aika lähelle korkeudessa kun se konepellin aukaisukahva, tosin kerron sitten lopputuloksen kuin helposti se sieltä menee. Vaikuttas olevan ihan tilava kohta, tosin asian helpottamiseks aattelin irrottaa sen tuulilasin alapuolelta olevan ikkunakaukalon, sillon näkyy suoraan se kohta josta ulostulo onnistuu. Siitä sitten vetää haarottimelle, jonka ajattelin sijoittaa suoraan putsarinkotelon alle ja sieltä sitten pistokkeelle piuhan keulaan.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8804 : 09.10.2015, 10:41:12 »
Eikös 97-98 x70 mallien mittaristot mene ihan "heittämällä" 96-96 850 volvoihin??

Jossain muistaakseni joku joskus sanoi, että näin olisi, vai muistanko väärin  :idiot2:

Ideana olisi laittaa -96 855R tuo x70R sinitaulunen mittaristo  8)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

 

Elekma  Autoracing