Autodiagnoosi  Carcom Oy

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689172 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #855 : 19.09.2012, 20:36:42 »
Mittariin kertyy n.1000km viikossa ja kulutuksesta kirjanpitoa kohta vuoden verran. Matka-ajossa olen parhaimmillaan päässyt jopa 10 l/100km (E85, manuaaliaski) nätisti satasen pintaan ajelemalla. Mutta jos nopeus matka-ajossa pyörii siellä 130-140 niin kulutus nousee helposti 15l.
Saati sitten automaatilla, jonka turbiini lukittuu vasta siellä n. 99-102kmh nopeudessa. Joten on käytännössä yhtä taloudellista ajaa sen 105km/h kuin 85km/h.

Tuo bensanlukutuksen keskiarvo on n. 30tkm keskiarvo, sisältäen kaikenlaista ajamista...

Nopeuden vaikutus kulutukseen matka-ajossa on suuri. Johtuneeko siitä että  tuo farkku kiskoo kohtuullista ilmamassaa perässään sekä osin siitä että välitys on turhan tiheä.

Eikös merikontti olekkaan aerodynaaminen taidon näyte? Mä kun luulin....   :2funny:  :2funny:

Automaagissa kokonaisvälitykset on kaiken kaikkiaan kohtuullisen harvat (nelonen 1:0,69 ja perä 1:3,73)

Tai sitten masiinaa käytetään siihen mihin se on tehtykin: kulkemaan.
Ja kyllä mun lestan kulutuskin pompsahtaa kun Stadin keskustaan lähtee ajelemaan.

Jep! Volvo on tehty kulkemaan, eikä seisomaan tallissa!  ;)

Stadissapa (keskustassa) hyvinkin tulee pyörittyä melkoisesti ja vielä wittumaisesti ruuhka-aikoihin.
Kuten tänäänkin nääswillessä... Tai siis vain sieltä poisajettaessa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #856 : 19.09.2012, 20:43:20 »
Kaupungissa kuluu nimittäin soppaa yllättävän paljon matkan suhteessa, varsinkin kun kyse on nykivästä liikenteestä (esim. stadi).

Pitää sanoa, että varsinkin stadissa kuluu soppaa, kun Porvoon pikkukaupungissa olen päässyt 745:lla 10 - 11 l / 100 km,
kun stadin ruuhkissa seisoessa ja matelemisissa meni 13 -14 l / 100 km (tosin tuli haastettua muutama työsuhdeutoilija "viivalle", kun sielläkään ei moni osaa lähteä valoista.

Autokouluopettajan sainoin: "Liikennevaloista lähdetään ripeästi". Minä: "Liikenne valoista lähdetään niin kuin Ruotsissa, eli kaasu pohjassa...  :2funny:

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #857 : 19.09.2012, 20:46:17 »
Saati sitten automaatilla, jonka turbiini lukittuu vasta siellä n. 99-102kmh nopeudessa. Joten on käytännössä yhtä taloudellista ajaa sen 105km/h kuin 85km/h.


Mulla lukittuu turbiini AW-71:ssä 85 - 95 km/h tunnissa (käyttöohjekirjan mukaan myös tämä), niin nyt on jotain feelua...  :)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #858 : 19.09.2012, 20:52:48 »
kun stadin ruuhkissa seisoessa ja matelemisissa meni 13 -14 l / 100 km (tosin tuli haastettua muutama työsuhdeutoilija "viivalle", kun sielläkään ei moni osaa lähteä valoista.

Autokouluopettajan sainoin: "Liikennevaloista lähdetään ripeästi". Minä: "Liikenne valoista lähdetään niin kuin Ruotsissa, eli kaasu pohjassa...  :2funny:
En haastele ketään viivalle, lähden vain ripeästi liki puolikaasulla. 

Avosandaaliatm, ei kehtaa käyttää, kun se käypi gummien päälle ja saattaa aiheuttaa turhaa oviedellä ajamista.  ;D

[/quote]
Mulla lukittuu turbiini AW-71:ssä 85 - 95 km/h tunnissa (käyttöohjekirjan mukaan myös tämä), niin nyt on jotain feelua...  :)
Ja eipäs ole...   ;)

Paljonkas niitä kierroksia sinulla on lukittumisvaiheessa?  Minulla sen abt. 2700rom... ja sen jälkeen 2200rpm. Ja vauhtia sen 100km/h. Ja oman konttini käyttöohje mainitsee myös nuo likemmä 100km/h nopeudet muistaakseni (tarkistan, etten puhu höpöjä).

Joka tapauksessa loota on toiminut näin reilusti yli 100tKm ja kaverin vastaavan ikäisen FK+AW71L tekee samoin...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #859 : 19.09.2012, 21:05:01 »
Paljonkas niitä kierroksia sinulla on lukittumisvaiheessa?  Minulla sen abt. 2700rom... ja sen jälkeen 2200rpm. Ja vauhtia sen 100km/h. Ja oman konttini käyttöohje mainitsee myös nuo likemmä 100km/h nopeudet muistaakseni (tarkistan, etten puhu höpöjä).

Joka tapauksessa loota on toiminut näin reilusti yli 100tKm ja kaverin vastaavan ikäisen FK+AW71L tekee samoin...

Nyt meni taas ihan OT:ksi, mutta jos teen normaalin kiihdytyksen 0 - 100 km/h, eli ei mitään kaasupohjassa,
niin n. 90 km/h kierroksia on noin 2700 rpm, ja tuo turbiini lukittuu siinä 92 - 95 km/h, niin sitten kierrokset on 2200 - 2300 rpm,eli aika samoissa pyörii loppujen lopuksi (+/- 5 km/h, mutta autothan on yksilöitä ja vaikuttaako tuohon ahdin/vapari, koska minulla on B230F?)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #860 : 19.09.2012, 21:10:15 »
Turbossa on 3.73 perä, vaparissa todennäköisesti 3.91 ja kierrosluvuista laskeminen tukee teoriaa - 100 km/h kierrokset 3.73 perällä antaa nopeudeksi 95 km/h 3.91 perällä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #861 : 19.09.2012, 21:13:38 »
Vapari AW perä on todennäköisimmin 4.1 välitys. Turboissa yleisesti tuo lukko noin myöhään, en kyllä ymmärrä miksi. Tuotakin voisi säätää vissiin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #862 : 19.09.2012, 21:15:31 »
Ja renkaatkin vaikutaa tuohon, koska niissäkin tulee sitä "välitystä"
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #863 : 19.09.2012, 21:23:51 »
Ja renkaatkin vaikutaa tuohon, koska niissäkin tulee sitä "välitystä"

Minulla 195/65 R15, eli just eikä melkein täydelliset 740:een, kun nopeusmittari heittää 2 km/h ylöspäin (harva uusikaan auto pystyy samaan)  ;)

Sori taas OT:sta

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #864 : 19.09.2012, 21:43:30 »
Samat gummit!

Mutta Greycap kertoi jo syyn ja selityksen. minulla on 1:3,73 perävälitys tutkitusti (mitattu ja tarkastettu perämurikasta).  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #865 : 19.09.2012, 23:54:05 »
Paljonkas niitä kierroksia sinulla on lukittumisvaiheessa?  Minulla sen abt. 2700rom... ja sen jälkeen 2200rpm. Ja vauhtia sen 100km/h. Ja oman konttini käyttöohje mainitsee myös nuo likemmä 100km/h nopeudet muistaakseni (tarkistan, etten puhu höpöjä).
Tähän todettakoon huomio, joka tehty useammasta autosta, mutta kyllä niissä on eroa, ja se ero on jo uutena. En pysty käsittämään syytä, mutta vapariäffäkoneen lukollinen AW lukittuu nelosella siten, että juuri kun lukko läppää päälle niin kiekat putoaa noin 2100rpm kohdille, turbossa ihan systemaattisesti siinä 2400rpm huiteilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #866 : 20.09.2012, 00:47:42 »
Tähän todettakoon huomio, joka tehty useammasta autosta, mutta kyllä niissä on eroa, ja se ero on jo uutena. En pysty käsittämään syytä, mutta vapariäffäkoneen lukollinen AW lukittuu nelosella siten, että juuri kun lukko läppää päälle niin kiekat putoaa noin 2100rpm kohdille, turbossa ihan systemaattisesti siinä 2400rpm huiteilla.
turbossa ja vaparissa eri turbiinit, on värikoodattu
ohjaako lukkoa sitten kardaani akselilla oleva keskipako hässäkkä ja lopullisen lukitus hoituu turbiinin sisällä kierrosluvun mukaan

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #867 : 21.09.2012, 18:14:24 »
Ajettu nyt 566km tankilla ja enimmäkseen työmatka ajoa 22km sivu päivittäin. Kulutus 10,6L/100km.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mikko9999

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #868 : 21.09.2012, 22:22:07 »
940 volvo 230ft 1997 .

550 siemensin suuttimet tupla lastu moatesin 2 timer jalka alle.katkasimesta e85 tahi 98.

pystyykö lhssa avaamaan lamdaa avaamaan laihan rikkaan suuntaan.

miten on

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #869 : 21.09.2012, 23:32:45 »

http://sekokupu.pp.fi/torky/lodju/lukko.JPG
http://sekokupu.pp.fi/torky/lodju/turbiinit.JPG

Ei tarvii arpoa. Näihin ei sandaalitkaan vaikuta, oli minkälaisia tahansa.

 

Kulkukoira  Proturbo