KL-varaosat  Race.fi

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689192 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PanuPetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #930 : 26.09.2012, 07:38:16 »
Eli täytyy odottaa kylmempiä kelejä ja katsoa, kuinka paljon kylmärikastusta täytyy lisätä, sillä käynnistysrikastus tuntuu riittävän.

Itselläkin bioadapter ottaa virrat suuttimista ja hyvin pelaa. Ainoa mikä kummastuttaa on, että optimi rikastusalue, missä auto toimiii perstuntuman perusteella parhaiten, on tosi pieni 27 - 28 %. Luulisi, että lambdan avulla osaisi moottorinohjaus sopeutua laajemmallakin alueella. Varsinkin kun täältä on lukenut kommenttia, miten vakiovehkeillä on ajettu melko hurjilla etanoliseoksilla.

Äsken töihin lähtiessäni oli ikkunat paksussa huurussa ja lämpömittari näytti nollaa. Toisella startilla hörähti käyntiin ja sitten ihan ongelmitta liikkeelle. Huomenna kun vielä modataan sytkää, nin jos sais sen kulutuksenkin asettumaan.
Volvo 740 B230F vm. 1990

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #931 : 26.09.2012, 12:38:50 »
Tässä muutamia ratkaisuja polttoaineen lämmitykseen ja parempaan käynnistyvyyteen:

Brasilian Volkswagenin Polo E-Flex (Bosch):
http://pitstopbrasil.wordpress.com/2009/03/04/volkswagen-lanca-polo-e-flex-sem-tanque-de-partida-a-frio/

http://www.youtube.com/watch?v=yS5Za2DIGV0

Bioadapterin kehittäjän sovellus aiheesta, PTC:t juotettuna fuel rampiin:



Ja kiinalaisislta nyt löytyy kaikennäköistä lämmityselementtiä ja silikonimattoa12V ja 220V:

« Viimeksi muokattu: 26.09.2012, 13:05:16 kirjoittanut Arkku »
- Volvo 740 B200F -91

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #932 : 26.09.2012, 13:14:48 »
Kuin hyvin mahtaa toimia lämmitys jos LH pyöräyttää 2 sek pumppuja ennen starttia, taitaa olla hyvällä vauhdilla kohti tankkia menossa se lämmitetty soppa  :D. Tai kun pumput lähtee pyörimään startatessa niin äkkiähän se aine tukissa vaihtuu...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #933 : 26.09.2012, 14:45:33 »
Jos LH pyöräyttää kahden sekunnin ajan ja suuttimista tulee maksimissaan 337 cc/min (turbon vakiot) se tarkoittaa 11,23 cc per suutin, yhteensä 44,93 cc. Oletettavasti se ei kuitenkaan runttaa tuutin täydeltä ja tosiasiassa puhutaan ehkä jostain 20 cc määrästä. 20 cc mahtuu putkeen jonka sisähalkaisija on 10 mm ja pituus 25 cm. Voisin väittää että tukin lämmitys riittää paremmin kuin mitä luulisi.

(missähän se pakollinen laskuvirhe tuli)

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #934 : 26.09.2012, 14:55:15 »
TVS tarkoitti sitä, että polttoainepumppu pyörähtää aina sen 2 sek kun lyöt virrat päälle niin tukissa kerkeää aine vaihtua nopsaan. mutta tieten jos sen tukin lämmittimen kytkee silleen että lähtee päälle vasta kun virrat on päällä. Saa tovi aikaa siinä hehkutella että lämpee  ::)
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #935 : 26.09.2012, 18:34:07 »
Nyt muuten nousee verenpaine ja tulee rytmihäiriöitä. Bio ei toimi vieläkään, käytin akunkegän irti ja jätin bion virtajohon kytkemättä ja maat otin akunkengältä, mutta ei. Tekee samaa mitä aikasemminki hörähtää ja tökkii vähän aikaa 500 kierroksilla ja sammuu ja välillä pyösii aluks nätisti ja sitten alkaa tökkimään. Mielenkiintosin havainto oli kun huomasin että ahtimen ja downpipen välistä tihkuu bensaa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #936 : 26.09.2012, 19:11:29 »
Nyt muuten nousee verenpaine ja tulee rytmihäiriöitä. Bio ei toimi vieläkään, käytin akunkegän irti ja jätin bion virtajohon kytkemättä ja maat otin akunkengältä, mutta ei. Tekee samaa mitä aikasemminki hörähtää ja tökkii vähän aikaa 500 kierroksilla ja sammuu ja välillä pyösii aluks nätisti ja sitten alkaa tökkimään. Mielenkiintosin havainto oli kun huomasin että ahtimen ja downpipen välistä tihkuu bensaa.
Millaista tavaraa sulla on siellä tankissa? Ja saitko ne johdot varmistettua, että ovat oikein päin?
Vaikuttaa siltä, että tuo saa nyt aivan liian runsaastikin soppaa
- Volvo 740 B200F -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #937 : 26.09.2012, 19:46:49 »
Aiheeseen liittyen, näky olevan Volvolla flexfuel mallit halvempia nykyään kuin vastaavat bensamallit  :o. Päästöt on vähän pienemmät niin se pudottaa hintaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #938 : 26.09.2012, 19:51:06 »
No johdoista ei ole satavarmaa tietoo muutakun mitä omat päätelmät. Ja tänään oli ekalla kokeilulla puhasta pensaa ja toisella kokeilulla rapian 50%seos 85:ta. otin yhteyttä sinne bion myyjään josko tuo ossais jottain sannoo.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #939 : 26.09.2012, 19:55:26 »
Toimiiko se auto ilman sitä adapteriakaan? Tuolla seoksella pitäs kyllä käyntiin saada.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #940 : 26.09.2012, 19:57:38 »
Toimii
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #941 : 26.09.2012, 20:03:49 »
Toimii

Mikäs oli vituillaan?


Ja se LH:n käynnistysrikastus on n. 10-20% pulssisuhteella, riippuen lämpötilasta.

Tuo suutin tukin lämmitys on ensimmäinen toteuttamiskelpoinen idea saada etanoli-pirssi toimimaan kylmässä.  :)

Meinasin jo tätä ehdottaa suoraan, mutta tyydyin vihjailemaan asiasta!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #942 : 26.09.2012, 20:05:49 »
Mää näkisin asian niin että lämmitys kannattaisi sijoittaa ehdottomasti myös suuttimiin. Jos suutin on kylmä, vaikkapa -10 astetta (ulkona -20 ja suutintukki pikkasen nollan päälle), suuttimen läpi menee jossain kohti niin pienessä määrin ainetta että kyllä jäähtyy..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #943 : 26.09.2012, 20:11:58 »
jepajee: onko tästä mitään apua sen johtohässäkän kanssa: http://bioadapter.com/information.php?info_id=10

Voin käydä tarkistamassa tosta omasta boksista vielä miten noi menee
- Volvo 740 B200F -91

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #944 : 26.09.2012, 20:15:37 »
Oon itekki tuota katellu mutta eipä tuosta kuvsta oikeen hyötyä oo.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

 

Proturbo  Autodiagnoosi