Samppasport  Futurez

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604831 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #825 : 15.09.2014, 02:38:43 »
Tänään törmätty ilta-lenkillä mielenkiintoiseen "ominaisuuteen"!  :o

Vedot pätkäisevät siinä +3500rpm kohdilla kun vetoa on tarpeeksi (95% kaasusta) ja nykäisy on mahtava!
(Naama tuulilasiin)

Samalla kiekkamittari tippuu koneen sammumisen tahtiin todella nopeasti!  :o
Vedot palaavat kun kaasua ehtii höllätä edes vähän ja veto jatkuu normaalisti täyskaasulla!

Mietin tässä, pettääkö syttypääte/puola vai lyökö jossain sytyssä kovasti läpi jostakin syystä?
Syttypääte on 30tkm ajettu unipont.
Puolalla on vedetty 10tkm (MSD 8213 tai 8203).
Jakaja ja piuhat alle 8tkm vedetyt.

Jotenkin epäilen jakajan kantta tai puolan piuhaa, jotka voivat lyödä läpi, kunhan tietty vähäinen paine sylinterissä ylittyy!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #827 : 15.09.2014, 21:35:23 »
Pätkiminen loppui, kun laitoin puolalle etuvastuksen, mutta silti kipuna riittää täys-ahdoillakin.

Ja olet pitkään miettinyt millä stanalla pystyn havaitsemaan sen pirskatin syttymyöhäkön!

No, tänään sain oivalluksen ja keksin sen miten huomaan sen syttymyöhäkön!  :hello:

Sen näkee skoopilla siitä, että useampien kipunoiden väliaika muuttuu, eli niiden välimatka näytöllä ei ole symmetrinen! :juhau:
Kyllä siellä on sittenkin hitusen hieromista!  ;)

Tai sitten jätän homman syttymyöhäkön hoidettavaksi tai sitten en.....    :D
Voin sanoa, että edes yyber tarkasti kalibroitu persdyno ei tuota 3 asteen syttymyöhäkköä pysty havaitsemaan siinä yhdessä tai kahdessa pytyssä!

Ja hovihitsarin kanssa sovittu päivä, jolloin kissa vaihtuu putkistossa!  :hello:


Edit:

130km säätölenkin Wiinan kulutus oli vain 26,67 litraa!  :D
Ei paha!

Tuo tekee vain 20,51L/100km!  :pomo:
Notta bensalla tuo tekisi 14,7L/100km, joten aikas rauhakseen on säädetty!  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.09.2014, 21:40:07 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #828 : 16.09.2014, 20:40:08 »


Ei muuta tänään.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #829 : 17.09.2014, 20:12:38 »
Ei laita litraa piikkiin, vaan vähän enemmän merikonttiin!  :2funny:

Tänään ripeässä matka-ajossa kulutus 280km matkalla 47,1 litraa! Sisältäen ~135km 120km/h rajoitusta, 120km satasasen rajoitusta ja loput kaupunkiajoa!

Ei paha, kun muistaa vielä, että Bensaa meni tuolla tahdilla sen 15L/100km!  :pomo:

Pätkiminen pysyy poissa edelleen, joten luultavasti syttypääte pätki ylivirrasta johtuen!  :o



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #830 : 18.09.2014, 07:28:21 »
Sun pitäs joskus ottaa kartonki tupakkia ja ajaa tankillinen periaatteella "höyhen".

Kattoa mihin se kulutus painuu.  :D

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #831 : 18.09.2014, 09:54:09 »
Taitaa mikan:lla krampata jalka aika pahasti, taitaa jäädä eco lukemat ajamatta. ::)
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #832 : 18.09.2014, 10:38:30 »
Sun pitäs joskus ottaa kartonki tupakkia ja ajaa tankillinen periaatteella "höyhen".

Kattoa mihin se kulutus painuu.  :D

Toi olisi yöllä ajettavia juttuja, niin saisi käyttää sitä "höyhentä"!  ;)
No, talvi on tulossa ja avosandaalitm vaihtuu painavampaan kenkään.

Taitaa mikan:lla krampata jalka aika pahasti, taitaa jäädä eco lukemat ajamatta. ::)
Ei jalka ole krampannut! Sen krampin kun voi välttää suoristamalla sen jalan!  ;D

Saas nähdä miten tänään käy, sillä lähden nyt nykäisemään 290km lenkin ja tekemään vierailevan taiteilijan visiitin Antti Hammarberg mestaan.   :3/4 jättää sen:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #833 : 18.09.2014, 21:48:48 »
Goodman tsekattu ja hyväksytty!

Kulutus oli tuolla 277km lenkillä maltilliset 16,1L/100km, vaikka aikas hyvää kyytiä tulikin mentyä.

Reissullani löysin jonkun, joka ajoi vielä nopeammin kuin minä!  :o   :3/4 jättää sen:
Sain siitä hyvän etuauton ja matka taittui joutuisasti!   :pomo:

Yhden kerran auto nyppäisi ohitukseen lähdettäessä, joten odottelen, pettääkö puola vaiko syttypääte?
Varaosat löytyvät takalattian alta valmiiksi, joten varikkopysähdys ei kestä pitkään!

Skoopin ruutua en kerinnyt nyppäisyn aikana katsomaan, joten en tiedä, näkyikö nyppäisy puolalta, sillä mahdollista on myös piuha tai jakajan kansi vika (nekin ovat takalattian alla odottamassa).

Etuvastuksen laittaminen kuitenkin rauhoitti tilanteen ja teki puolasta viileämmän vaikka syttyjännite pysyykin käytännössä entisellään. Tietysti kipunan energia on laskenut ja paloaikakin hitusen mutta silti se on tuolla puolalla riittävä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #834 : 19.09.2014, 21:22:31 »
Tänään tälläistä ylläpitävää toimintaa tänään.



Taitaa se nyppimisen syy löytyä jostain piuhoista tai jakajan kannesta tms. syttyosasta sillä tänään nyppäsi muutaman kerran lievästi ja skoopissa ei näkynyt mitään hämärää kipunan ohjauksessa yms.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #835 : 20.09.2014, 02:39:50 »
Öljyttty jakaja/ elähtäneet sytkäpiuhat saa helposti pätkimistä aikaan, ainakin megalla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #836 : 20.09.2014, 15:21:16 »
Öljyttty jakaja/ elähtäneet sytkäpiuhat saa helposti pätkimistä aikaan, ainakin megalla.

Syttyosat ovat meikäläisellä suhteellisen tuoreita aina.
Piuhoilla ei ole montaakaa mailia takanaan, mutta täytynee tarkastaa ne.

Jakaja voi olla hitusen öljyinen, mutta sekään ei ole kovin vanha. Täytyisi riuhtoa itsestään irti vaihdella nuo stefat ja O-rinkelit sinne jakajan päähän, kun ne ovat tuossa jo puolisen vuotta odotelleen inspiraatiota.  :(




Tuossa englantilaisen potilaan viestiketjussa tuli puhetta Wiinasta ja pingauksesta.

Olen tässä pienessä päissäni asiaa miettinyt monasti ja tullut siihen liittimeen, että syy miksi Wiinan pingausta ei korvalla kuule on sen taajuus. Mikä selittää samalla sen, miksi nakuanturikin näkee sen pingauksen vähän "oudosti" bensaan verrattuna.

Joitakin sämpläyksiä olen tuosta Wiinan pingauksesta napannut ja niiden spektraalisessa vasteessa on oudon paljon melua siellä 60-70kHz taajuuksilla koneen pingatessa.

Tosin nakuanturin taajuusvaste ei noita taajuuksia kovin hyvin kuule, mutta vinokoneessa on taatusti sellaisia epälineaarisuuksia, jotka synnyttävä keskinäismodulaatiotuloksia, jotka sitten sattuvat sen nakuanturin kuuntelukaistalle.

Nakuanturin herkin kohta taajuusvasteessa on siinä 6,5kHz kohdilla, mutta Wiinan pingatessa nakuanturin spektriin syntyy piikit 6kHz ja hitusen päälle 7kHz kohdille anturin kuuntelukaistalla.

Bensalla naksahduksen kuulee korvalla selvästi, Wiinalla sen huomaa, nykimisestä, mittareista ja syttymyöhäköstä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #837 : 20.09.2014, 21:11:54 »
Tämä Pipin kipunan metsästys on antanut mielenkiintoisia tuloksia.

Enemmän ahtoja, isommasti pipi kipuna!   :-[

Ilmiö esiintyy vain 3000-4000rpm välissä ja sen ulkopuolella saa ahtaa tai tehdä mitä tahansa ja ilmiö loistaa poissaolollaan.
Ilmiö esiintyy vain yli puolella kaasulla.

Jotain jännäähän siellä tapahtuu, kuten kuvat kertovat.


Ehjä kipuna suurjännitten puolelta nähtynä.

Sama Syttypäätteen näkökulmasta.


Pipi kipuna suurjännitteen puolelta katsottuna.


Sama syttypäätteen puolelta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #838 : 22.09.2014, 03:24:41 »
Kipunan vikaa yritin etsiä tänään siten, että hämärässä kaveri katsoi konehuonetta ja minä ahdoin jarrua vasten.
Kumin yrittäessä aloittaa palamisen, kaasu ylös.  Homma toistettiin paristi ja tulos puhdas 0!

Siitä sitten kameraa ja kakkuloita hakemaan.

Kameran antama tulos pimeässä oli todella heikko, sillä kamerani pisin valotusaika on vain 8-sekuntia.

Paljaalla silmällä 20 minuutin jälkeen erotti jotakin 2 ja 3 pytyn piuhoissa, eli sinisen välähdyksen piuhan ulkopinnoissa. Samaten puolan piuhassa jakajalle erotti saman kaltaisia sinisiä välähdyksiä ajoittain.
Välähdykset olivat sen verran nopeita, ettei niiden alkupistettä pystynyt paikallistamaan millään tuijottelulla, eikä maa-piuhalla sively tuottanut mitään tulosta piuhoista tai jakajan kannesta.

Jakajan kansi oli silmällä katsoen pimeä ja myös kakkuloilla tuijotellessa!
Ainoastaan sen sisältä loisti se normaali välke, kuten pitääkin!

Kakkuloilla katsellessa piuhojen välähdykset näkyivät oikein hyvin, vaikkei niiden herkkyysalue olekkaan UV-alueella, vaan NIR-alueella, mutta noiden GEN1 kakkuloidenkin valonvahvistuskyky on yli 100 kertainen silmään verrattuna.

Puolan piuha ja 2&3 piuha välähtelivät ulkopinnoiltaan selvimmin kakkuloilla niitä tuijotellessa.

Näin siinä samalla ketun ja peuran, vaikken niitä katsellutkaan, mutta kakkuloilla näin ne, vaikka ne vain kuulivat vinokoneen ronksotuksen.

Kameran kuvat olivat kehnoja (ei apua), joten seuraavaksi yritän löytää kameran, jossa maksimi suljinaika on enemmän kuin 8 sekuntia.

Joku 30 sekuntia alkaisi riittämään, sillä se purkauksen alkukohta jää silmältä näkemättä, sillä millisekunnin pituisella purkaus ajalla. Pitkässä valotuksessa jos/kun kamera näkee yhden purkauspisteen, niin se tuossa ajassa kirkastuu selvästi havaittavaksi jalustalta kuvattaessa.

Toki, joku muu alkaisi vaihtamaan kaikkia romuja syttypuolelta EZK:n jälkeen!  :o

Minä en! Sillä tahdon todella tietää mistä mitattu ja tunnettu tilanne johtuu!

Onko vika syttypääteessä? Puolassa? Piuhoissa? Jakajan kannessa? Tulpissa vaiko jossain ihan muualla!?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #839 : 22.09.2014, 21:23:37 »
Ainakaan tänään sadekelissä ajaminen ei tuottanut mitään yllätyksiä, eli luultavasti vika ei ole piuhoissa tms. vaikka vesilätäköistä ajelinkin vauhdilla.
Joten luultavasti piuhojen ulkoiset viat saavat synninpäästön ja jakajankin kansi ulkopuolelta.

Joko jakajan sisäinen vika tai sitten jokin piuha on poikki sisältä tms. tai syttypääte on syyllinen.

Toisaalta en kyllä ihmettelisi syttypäätteen irtisanoitumista, sillä puola ampuu syttypäätteelle päin 300-400 Voltin jännitteen aina kun kipuna syttyy ja ahdoilla sitten hitusen enemmän.

Täytyy kaivella tuolta diodi/transzorb-valikoimastani joku 10kW pulssitehon kestävä +20V transzobbi ja veivata se syttypäätteen puolelle suojaksi ja ylijännitteen purkautumsistieksi maihin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron