Futurez  Kulkukoira

HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.

  • 51 Vastauksia
  • 31986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Erinäisitä sattumuksista, uutta turboa taas täytyisi osteskella. ::)

Tuli sitten mieleen, et tätä on monessakin autossa käytössä ja "hehkutettu".
Ja tuollaista HX35FR:ää kaupattiinkin, mielestäni sopivasti, ulkoisen hukkiksen kanssa.

Ja sitten itse asiaan.
Saako tuota ko auton koneen ja tulipellin väliin mitenkään mahtumaan (x70) ??
Pakosarjan teoksihan se menisi, et ensinnäkin saisi hukkiksen lähdön.
Mitäs haittaa tms on tuosta jaetusta pakopesästä/viispyttysestä koneesta.
Hieman vaikeusastetta tietysti sarjan tekoon. (kuulopuheita, et 5cyl ei sais olla jaettua pesää.. ?? ???)

Ei muutakun kommentteja, ideoita yms.

Juu, on laiton puhallin katsastusmielessä ! evvk ! ;)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #1 : 07.03.2012, 20:47:57 »
Veikkaan että ahdasta tulee, mutta kyllä sen sinne voi mahtuunkin saada. Meinasin itsekin alkaa väsäileen pakosarjaa käyristä, mutta päädyin lopulta R-sarjaan, kun sitä tilaa on oikeesti aika vähän. Asettaa aika lailla rajotuksia tuubisarjalle.

Tuo R-sarja on tälläi ulkomuistista heitettynä n. 10cm kansitasosta ahtimen laippaan "korkea.


Tälläsellä kiina-ahtimella, joka on ton verran vakiota isompi, tilaa jää mittausten mukaan sentin verran. Käytäntö näyttää lopputuloksen jahka joskus saa koneen paikalleen.


Toki tuubisarjalla pystyy pelaamaan paremmin ton ahtimen sijoituksen kanssa, kun siellä alempana tilaa on paremmin. Tälläinen erikoisempi sarja tietenkin herättää inssin huomion enemmän, joten sekin oli yksi syy omalta kohdaltani päätyä tehdastekoiseen.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #2 : 07.03.2012, 20:58:37 »
Alkup sarjan käyttö tuskin onnistuu, kun välilaippa täytys tehdä/teetättää tuota ulkopuolista hukkaporttia varten.
Silloin tila loppuu taatusti kesken.

Alaspäin ei ole tilaa myöskään mennä, koskaa.. tuo on neliveto :buck2:

Sarja täytys tehdä aivan nuolemalla lohkon kylkeen, mitä sitten taas tekee lohkon lämmöille. :(

Eikä väliä sarjalla, kun turbokaan ei insille tule tod näk kelpaamaan..

Saattaa olla, et helpommalla pääsee kun hakkaa päätä seinään.. :P

E: oliko tuo mitsu 15 vai 16?
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #3 : 07.03.2012, 21:02:50 »
Alkup sarjan käyttö tuskin onnistuu, kun välilaippa täytys tehdä/teetättää tuota ulkopuolista hukkaporttia varten.
Silloin tila loppuu taatusti kesken.

Alaspäin ei ole tilaa myöskään mennä, koskaa.. tuo on neliveto :buck2:

Sarja täytys tehdä aivan nuolemalla lohkon kylkeen, mitä sitten taas tekee lohkon lämmöille. :(

Eikä väliä sarjalla, kun turbokaan ei insille tule tod näk kelpaamaan..

Saattaa olla, et helpommalla pääsee kun hakkaa päätä seinään.. :P

E: oliko tuo mitsu 15 vai 16?

16T.

En tiedä miten semmonen onnistuis, jos tekis ikäänkuin jonkun 90asteen mutkan mallisen "välilaipan", ja koittais käännellä ahtimen siihen sopivaksi.

Onko sulla mahdollisuutta päästä mittaileen sitä Holsettia, et kuin iso se on?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #4 : 07.03.2012, 21:07:15 »
16T.

En tiedä miten semmonen onnistuis, jos tekis ikäänkuin jonkun 90asteen mutkan mallisen "välilaipan", ja koittais käännellä ahtimen siihen sopivaksi.

Onko sulla mahdollisuutta päästä mittaileen sitä Holsettia, et kuin iso se on?

En älynnyt mittailla.
Kyllähän se mittailemaan pääsee.
Kokosuhde kutakuinkin, mitä sun kuvassa, mut 19T ja HX35  :)

Tekisköhän koevedoksen vaparin pakosarjasta. ::)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #5 : 07.03.2012, 21:13:26 »
En älynnyt mittailla.
Kyllähän se mittailemaan pääsee.
Kokosuhde kutakuinkin, mitä sun kuvassa, mut 19T ja HX35  :)

Tekisköhän koevedoksen vaparin pakosarjasta. ::)


Kannattaa varmaan selailla ruotsalaisten virityksiä...mm. KL-racing tarjoaa sarjaa http://shop.klracing.se/sv/artiklar/grenror-turbo/turbo-grenror-extreme/volvo-8/volvo-850_v70-extreme-t3.html

Joten eiköhän se kuitenkin mahdollista ole isompikin ahdin sinne sovittaa, kun vaan viitseliäisyyttä riittää :)

Mikäli mä yhtään tuosta tajuan, nii HX40:kin pitäis sopia  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #6 : 07.03.2012, 21:22:50 »

Kannattaa varmaan selailla ruotsalaisten virityksiä...mm. KL-racing tarjoaa sarjaa http://shop.klracing.se/sv/artiklar/grenror-turbo/turbo-grenror-extreme/volvo-8/volvo-850_v70-extreme-t3.html

Joten eiköhän se kuitenkin mahdollista ole isompikin ahdin sinne sovittaa, kun vaan viitseliäisyyttä riittää :)

Mikäli mä yhtään tuosta tajuan, nii HX40:kin pitäis sopia  ???

Joskus tuota katsellutkin.
Hinta ei olisi kyllä paha.

Pahoin pelkään, et sarja tulee noin päin mitä kuvassakin ja silloin ei kyllä mahdu.
Tulee kulmavaide/kardaani tielle.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #7 : 07.03.2012, 21:37:24 »
Sitten on myös se vaihtoehto, että ahdin nousee kannen "päälle", mutta se onkin jo aika näkyvä muutos. Hmm.. vai mahtuuko siihen ku on se poikkitukikin ja kaikki?
« Viimeksi muokattu: 07.03.2012, 21:39:34 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #8 : 07.03.2012, 21:47:08 »
Hep.. löysin kuvan.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #9 : 07.03.2012, 21:52:50 »
Hep.. löysin kuvan.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei juma.. :nälkä:

Ei kyllä nyt natsaa mun visioihin :buck2:

Taitaa olla tällä tutkimusasteella, iso aivopieru, kyl nyt koko ajatus.. :uglystupid2: :crazy2:
Katsellaan kuulostellaan, nyt vielä kuitenkin.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #10 : 08.03.2012, 06:44:09 »
Holsetin 35HY:n saa suht pienellä vaivalla ja vielä vakio pakosarjaankin.
S60 T5

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #11 : 08.03.2012, 10:31:31 »
Holsetin 35HY:n saa suht pienellä vaivalla ja vielä vakio pakosarjaankin.

Kiitoksia -H-

Näyttää muutenkin hyvältä puhaltimelta.
Ei jaettua pakoperää, hukkaporttikin "intekroitu" :D

Tästä on hyvä jatkaa suunnittelua. :)

Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #12 : 08.03.2012, 14:30:03 »
Kiitoksia -H-

Näyttää muutenkin hyvältä puhaltimelta.
Ei jaettua pakoperää, hukkaporttikin "intekroitu" :D

Tästä on hyvä jatkaa suunnittelua. :)


Onkos tuossa HY:ssä miten iso tuo hukkaportti? Ainakaan H1-Holsetin hukkaportti ei riitä 2.3 litraselle vinokoneelle.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #13 : 08.03.2012, 14:59:36 »

Onkos tuossa HY:ssä miten iso tuo hukkaportti? Ainakaan H1-Holsetin hukkaportti ei riitä 2.3 litraselle vinokoneelle.
2.3l s60:ssä penkitetty 400hp ja 850:llä ajettu 2bar paineilla noin 500hp kyseisellä ahtimella. En tiedä kuin iso on mutta riittävä.
S60 T5

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #14 : 08.03.2012, 15:20:21 »
2.3l s60:ssä penkitetty 400hp ja 850:llä ajettu 2bar paineilla noin 500hp kyseisellä ahtimella. En tiedä kuin iso on mutta riittävä.


Tehollisesti riittää varmasti, mutta pystyykö tarvittaessa säätämään paineen riittävän alas  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

RallyBaron  Samppasport