Voihan. Paine ahtoputkessa voi olla jotain ihan muuta kuin imusarjassa.
Oikein toimivalla dumpilla tästä vaivasta pääsee eroon.
Mitä kiinaturbon laatuepäilyihin:
- ei tasapainotettu
- Pakopesä jo halki ??
- Laakerit loppu ??
Mikään noista ei aiheuta sakkausta.
Ahtoputkessa on varmasti TÄYSINsama paine kuin imusarjassa jollei ahtoputki ole vedetty johonkin ihan omaan paikkaan... sakkauksen aiheuttaa liian pieni massavirta painesuhteeseen nähden, eli ahtimen kompurapuoli on huonosti mitoitettu.
Kiina ahtimista sen verran, että akselit ovat vanhan mallisia ja laatu ahtimissa vaihtelee todella paljon. Kokemuksesta voin sanoa, että huollettu uudemmalla akseliprofiililla oleva ahdin on huomattavasti parempi ratkaisu kuin uusi kiinalainen kopio ahdin. Hinnan eroa näille ei juuri jää joten ihmettelen miksi porukka ostaa ummikkona näitä kiinan tuotoksia kun parin sadan euron lisäsijoituksella saa oikeasti toimivan huolletun ahtimen (sekä neuvoja asennusta varten).
Ja tuosta dumpista sen verran, että MAF ohjatussa järjestelmässä se ei toimi kun hukkaa mitattua ilmaa IMM ja moottorin väliltä.