Elekma  Autoracing

444 -55, myyty

  • 60 Vastauksia
  • 31471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #30 : 26.11.2013, 20:02:53 »
Ostin omaan amazoniin e30 bemarin tehostetun ohjausvaihteen,
Kyllä mä sen verran pussihousu olen sentäs, ettei vierasmerkkejä sotketa niihin osiin joissa voi oikean merkkisiäkin käyttää ;) Eikä simpukassa ole ollut moitittavaa kuin silloin kun se on kulunut.

Ois tarkoitus pitää pitempi viikonloppu ja sen aikana saada ovet valmiiksi, tai ainakin hyvin pitkälti tehtyä. Ja jos taka-akselin sais paikoilleen myös. Pitäis vaan päästä itsensä kanssa sopimukseen käyttääkö 140 vai 700/900 akselia. 140 akselilla raideleveys kasvaa vakioon nähden noin 5cm saman ET:n omaavalla vanteella, 700/900 akselilla taitaa tulla liki 10cm.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 444 -55
« Vastaus #31 : 29.11.2013, 10:32:43 »
Hammastangosta kun oli puhe niin myin vuosia sitten yhden 360 volvon tangon amatsooniin laitettavaksi. Ostajan mukaan istuu amalgaamiin melko pienellä vaivalla. Jos siis osien pitää olla volvosta peräisin niin eiks hojo oo melkolail volvo? =)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #32 : 30.11.2013, 23:20:43 »
Onhan niitä amoihin laiteltu ainakin sen perusteella mitä vuosien varrella landiasta on lueskellut, jne. Mutta siellä on nyt simpukka ja sillä hyvä.

Tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi, mutta kuskin ovi on nyt sentäs hitsausten puolesta valmis. Vanhojen poiston jälkeen heppailin ensin pintapellin paikoilleen ja laitoin oven autoon kiinni. Siinä muotoilin alareunan kohilleen ja taivuttelin vähän ovea muutenkin, on aika rento ilman pohjaa. Ovi irti, pohjapelti heppiin, saumat umpeen ja ovi takaisin autoon. Pientä hienosäätöä vielä, muttei kummoisia. Tuolla kaksi kuvatusta aiheesta.
Turvakaariputket ovat tulleet, tarttee joko saada jostain sopivilla lesteillä oleva taivutin lainaan tai tehdä/teettää lestit tutun taivuttimeen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 444 -55
« Vastaus #33 : 02.12.2013, 16:36:10 »
Tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi..

Elä kehtoo.. Kuvien ja jutun perusteella tapahtuu hirveellä kuhinalla.. Sitten vielä siinä sivussa autat ja neuvot meitä muita tolloja.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #34 : 03.12.2013, 00:29:04 »
Puheen ja tekojen määrä ei välttämättä aina ole keskenään sopusuhdassa kuitenkaan :P

Eilen sovitin flippiä paremmin paikoilleen. Lokasuojien reunoja piti hioa jonkin verran, ettei ota koriin kiinni. Varmaan hiottava vielä lisää, kuitenkin toiselta reunalta nostaessa antaa sen verran periksi, että ottaa kiinni. Lyhensin runkopalkkien sisään meneviä putkia ja muutin hieman linjausta. Kiinnitys runkoaisoihin pitää tehdä. 140 vakiolla alulla ja 195/65 renkaalla istuu just kaaren sisään. Jos meinais käyttää leveämpää etuvedon vannetta, saati 200/700 vanteita, ois kaaria levitettävä.

Apparin oven sain alulleen, melkoinen palapeli siitäkin tuli lopulta. Etusisänurkan olin alkujaankin vaihtamassa vanhasta ovesta, mutta hioin muutamia rosoja takanurkasta ja sisäpuolelta ruostuneita läpiähän ne olivat(näkyy kuvissa). Lähtöjään olisi pitänyt vaihtaa koko sisäpuolen alareuna vanhasta ovesta ja käyttää muuten sitten nykyistä. Pari pätkää tarvitsee myös tiivisteuraa laittaa. Kunhan saa tehtyä, laitan vielä lasipuhallukseen jotta saa puhtaaksi. Kuvia em. linkistä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #35 : 09.12.2013, 00:15:31 »
Apparin ovi on hyvin pitkälti valmis. Tiivistekourua joutui poistamaan molemmilta puolin ovea pätkän, joten sitä ois ostettava, muunmuassa. Eniten aikaa taisi mennä siinä, että sai oven sopimaan oviaukon kanssa yksiin. Vieläkin siinä on hienosäätöä. Kuskin ovi ois siistimistä vaille kitattu. Menihän siihen sitäkin, muttei vissiin puoliakaan mitä ennestään oli :idiot2: Ja kuvaa.

Hiljalleen ois alettava suuntaamaan katsetta myös moottoria kohti. Imusarjaa varten ostin aiemmin reveltä muutamia tarpeita ja kanneksi on tulollaan se joka piti alunperin laittaa jo 142:een.

Eilen tuli projektin aloittamisesta täyteen 2 kuukautta. Pikkasen sais tiukemmalla tahdilla tapahtua, mutta laiskuus meinaa iskeä välillä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 444 -55
« Vastaus #36 : 09.12.2013, 11:30:55 »
Mielenkiintosia työkuvia, on siinä hommaa. Omalle PV:lle pitäs alkaa sama tekemään. Justiin samat paikat, joku puuha-paavo sitäkin on laitellut joskus 80-luvulla.

Onkohan tuo kolaroitukkin vai miksi se tommonen perunasäkki on ollut?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #37 : 09.12.2013, 19:38:08 »
Itseäni ensimmäisestä viestistä lainaten:
Lainaus
Autolla ajettu ilmeisesti kolari joskus ja palkki taipunut, niiltä jäljiltä lie myös oikean oven ja kyljen rutut.
B-pilari on oviaukon puolelta aivan rutullaan, samoin mutkalla oli takasivun sisäpuoliset pellit. Myös katossa on pilarin kohdilla epätasaisuutta. Palkki em. lainauksessa tarkoittaa oikeaa eturunkopalkkia etupalkin kohdalta.

Turvakaariputket odottelis nyt auton vieressä taivutinta, 28m kaikkiaan saumatonta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #38 : 15.12.2013, 20:06:21 »
Apparin ovi lähti viikolla lasipuhallukseen, "uuden" etuakseliston osat kokivat hiekkapuhalluksen jo pari viikkoa sitten. Etupalkin pohjassa oli kumminkin tekemistä. Tänään hitsasin palkinpohjan kuntoon ja saman paikan runkopalkin vastinpinnasta kuin nyt paikallaan olevasta palkista. Pohjaan tein vahvikepalan sisäpuolelle, ei alkuperäisenlaista, mutta on kumminkin. Kuskinovea kittailin, purin vanhan etuakseliston ja heitin etupalkin sekä vanhan apparin oven romuun. Kuvat jälleen aiemmasta linkistä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #39 : 07.01.2014, 00:23:21 »
Sain perusmallin taivuttimen lainaan ja aloittelin lauantaina kaarien tekoa.
Yksi lesti oli sopivan levuinen 45mm putkelle. Putken ja ohjainrullien väliin laitoin pätkät putkenpuolikasta jottei rulla paina ruttua putkeen. Pääkaaren ensimmäinen mutka meni vähän miten meni, selkäpuolelta painui kasaan jonkin verran. Lestin reunat liian matalat ja päästää sen lisäksi putken leviämään siitä. Tuumasin että saa silti kelvata tähän tarkoitukseen. Sen jälkeen täytinkin putken ja muutkin taivutettavat ensin puhallushiekalla. Sai siistiä mutkaa tehtyä. Kaaret tulivat mallia puolisivu ja katto sekä takadiagonaalit V-muotoon(V:n liitoskohta pääkaaren keskellä). Oviputkia yksi niin alas, ettei haittaa kulkemista kyytiin tai pois. Mutkat on nyt taivuteltu ja pätkin pituudet sinnepäin. Diagonaalin tarttis vielä vissiin jos virallisten ohjeiden mukaan mennään, alkaa menemään takaviistoon putkea aivan riittävästi kun on tuo V-tueta myös, enkä halua diagonaalia heti penkkien taakse pääkaaren sisään. Päiden muotoilu ja lopulliset pituudet alkuviikosta kunhan saan levyä korikiinnityksiä varten. Kiinnitys lattian lisäksi myös pilareihin.

Putki on saumatonta, 45mm kaksi salkoa ja 38mm kaksi, halvalla kun sai  45mm putkesta tulivat nyt pääkaari, etusivut, tuulilasin yläreunaan ja katon V. Etusivujen taivuttelussa meni hetki että sai muodon edes vähän sinnepäin korin mukaan, kojelaudan nurkista leikkasin palat pois myös. Katon V-putket taivutin etupäästä jotta jää reilummin pääntilaa, koska tuulilasin yläreunan putki kulkee kohtuu alhaalla kattopeltiin nähden. Mietin vielä laittaisinko putket a-pilarin luota rintapeltiin ja siitä jonnekin kohtaa eturunkopalkkiin. Jos ois saavutettavissa lisäjäykkyyttä keulaan. Kuvia sitten kun niitä on.

Taka-akselinvaihdon aloitin eilen ja nyt on 140 akseli mallattu paikoilleen. Vielä on hommaa reaktiotankojen ja panhardin kanssa. Taakse 140 alut istuvat kaareen nähden selvästi sisempänä kuin edessä, voisi ehkä käyttää 200/700 pyöriä ilman suurempia ongelmia.

Apparin ovenkin sain lasipuhalluksesta viime viikolla takaisin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: 444 -55
« Vastaus #40 : 07.01.2014, 14:33:58 »
Kaaret tulivat mallia puolisivu ja katto sekä takadiagonaalit V-muotoon(V:n liitoskohta pääkaaren keskellä). Oviputkia yksi niin alas, ettei haittaa kulkemista kyytiin tai pois. Mutkat on nyt taivuteltu ja pätkin pituudet sinnepäin. Diagonaalin tarttis vielä vissiin jos virallisten ohjeiden mukaan mennään, alkaa menemään takaviistoon putkea aivan riittävästi kun on tuo V-tueta myös, enkä halua diagonaalia heti penkkien taakse pääkaaren sisään.

Katto- ja taakse suunnattu V-tuki korvaa diakonaalin, kun ne muodostavat X:n ylhäältä katsottaessa. Itsellä on samanlaiset kaaret kilpurissa. Mukava projekti, tällä menolla valmistuu kesäkuun kokoontumisajoihin?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #41 : 08.01.2014, 00:05:49 »
No sitten hyvä jos korvaa. En liite J:tä tavaamalla saanut selvää vaaditaanko diagonaali V-putkien kanssa vai ei. Varsinaisten kaarien suhteen lisään enää pääkaaren alapäiden väliin suoran.

Iltasella laikkasin taka-akselin takapuolisen poikkipalkin pois kokonaan ja pokkailin 2mm pellistä u-profiilia tilalle vähän eri linjauksella. Samalla tuli panhardin kiinnityskohta. Jos sen sais huomenna valmiiksi ja pääsis alottamaan reaktiotankojen korikiinnikkeitä. Loppuviikosta vois olla mahdollisuuksia pohjan hiekkapuhallukselle. Pari kuvaa poikkipalkista.

Katotaan kesäkuun tilannetta lähempänä, voihan se olla että tälle käy samalla tavalla kuin 145:lle jos motivaatio lopahtaa. Eli jää kori valmiina odottamaan edistymistä :idiot2: Tai jos nyt ei kumminkaan. 145:stä sen verran ohimennen voisi mainita, että nyt kun 142:n vanha tekniikka on pois 745:stä, taidan siirtää koneen takaisin 142:een. 142:een aiottu tekniikka puolestaan 145:n keulille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #42 : 08.01.2014, 23:44:10 »
Ei ehtinyt reaktiotankojen korikiinnityksiin asti, vaan ilta meni kontinpohjaa rassatessa.
Tein poikkipalkin ja ympärykset valmiiksi ja aloin katselmaan vähän tarkemmin pohjaosaa. Vasemmalla pitkittäinen runkopalkki on tehty neliöprofiilista, kuten kaikki muutkin jälkikäteen laitetut takapään palkit. Sisälokasuojan alaosan pelti oli pokattu taipumaan sen päälle ja kantattu palkin sisäsivua pitkin yhtymään kontinpohjan kanssa. Pellin ja palkin välissä oli koko matkalla ilmarako ja pelti hitsattu pyöräkotelon puolelta harvakseltaan parilla palolla kiinni. Muutoin pelti ei ollut mitenkään kiinni palkissa, vaikka sitä oli yritetty hieman hitsata(näkyy kuvissa irtileikatussa pellissä). Poistin tuplapellitykset ja tein kontinpohjan reunan palkkia vasten uusiksi. Isompi uusittu pala oli ratsupaikka ja samanlainen oli pohjan takaosan alaspäin kääntyvässä osassa. Taas tuli pari metriä saumaa :P
Kuvia em. linkistä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #43 : 15.01.2014, 00:06:47 »
Kaaret on nyt sillä seinällä. Sunnuntaina laitoin sisään hollilleen taaempia V-putkia ja oviputkia lukuunottamatta. Tein pääkaaren alle kotelot kasaamista varten sisälokasuojan ja penkkien takana olevan poikittaisen kotelon väliin. Tänään, tai siis eilen, tein taaemmat V:t, oviputket ja kaarien aluslaput. Aiemmasta linkistä jälleen kuvia kötöstelystä. Seuraavaksi purku, puhallutus ja hienosäätöä asennuksen ohessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #44 : 26.01.2014, 22:46:10 »
Just sain hitsattua kaaret paikoilleen. Taakse lisään poikkiputken ja a-pilareihin pari tukilappua. En puhalluttanut kumminkaan, putsaan ja karhennan vaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

KL-varaosat  Race.fi