Kulkukoira  Proturbo

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1275 : 16.04.2015, 18:41:31 »
Aika lujaa saa vääntää ennenkon se myötäpäivään aukipäin pyörittämällä aukeaa  ;D. Jokkut pakoputket pultit onkin helpointa kääntää myötäpäivään aukipäin  :P
Mä kans vähän ihmettelin että miks se pyörimissuuntaa vastaan yrittää pyörittää konetta... Noh, meitä on moneksi :D Ei sillä, jos siellä on tosiaan jotain rojua kampuran ja öljypohjan väliin sopivasti kiilautuneena niin eihän se kone mihinkään pyöri.
Jäitä housuun!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2392
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1276 : 16.04.2015, 19:08:06 »
No kyllähän se turbiini tulee vetolevyn mukana. Saattaa turbiinin stefa ottaa kipeää?


Ehkä öljypohja ja pumppu pois. Eikö startilla jaksa vääntää?
« Viimeksi muokattu: 16.04.2015, 19:09:59 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1277 : 17.04.2015, 02:16:20 »
Mä kans vähän ihmettelin että miks se pyörimissuuntaa vastaan yrittää pyörittää konetta... Noh, meitä on moneksi :D Ei sillä, jos siellä on tosiaan jotain rojua kampuran ja öljypohjan väliin sopivasti kiilautuneena niin eihän se kone mihinkään pyöri.

 :nuhtelu
Minä voin olla typerä, tietämätön ja/tai naivi, mutta tyhmä en ole!







Kylläpä oli sawotta vääntää kone irti turbiinin kanssa, mahtuu nipin napin ennen etupalkkia mutta milli-pelillä näkyy menevän! :buck2:

Konetta väänettiin kaikkiin mahdollisiin suuntiin 280cm jatkolla ja allekirjoittaneen painolla (80kg) eikä kampi hievahtanut milliäkään mihinkään suuntaan. Edes 5kg hienosäätö-vasara ei auttanut yhtään.

Tosin kampuran hihnapyörän pultin avaus oli helppoa (jonka myös tein), startilla konetta olisi turha pyörittää, sillä se ei sillä taatusti liiku mihinkään mutta startin saa rikki.
Huvittavinta tässä on se, että kone sammutettiin virta-avaimesta, eikä siksi, että se jumiutui tms.

No, syykin jumitukseen löytyi....    :-[



Ei varmasti pyöri startilla....  :'(

Öljypohja


Tälläisessä kunnossa oli laatikon ja lohkon alapuolen yhdistävä alumiini-palikka.


RE85 EkoMAX männän helma, jonka voit harjata pois öljypohjastasi!   ;D


Öljypohjan auki taittamisen ensi näkymä


Tälläisiä olivat öljypohjan isoimmat irto-osat!


Eli edes öljypumppu ei säilynyt eheänä!  :'(
Mikä harmittaa suuresti, sillä olisin voinut luovuttaa sen erääseen wiina-projektiin.  :'( :'(

Kampikin on todennäköisesti mutkalla, sillä siinä on siihen malliin lommoja limpuissa!
Alakerrasta jäi ehjäksi (ei 100%) jäi kampuran hihnapyörä!   :o :'(

1 pytyn kanki näytti alustavasti suoralle mutta mitään takuuta en siitä anna. Muita kankia ei tarkistettu öljypohjan haitatessa näkymiä.

Mäntä on alapuolelta murusina öljyrengasta myöden, joten siitä hirvittävästi ei jää tutkittavaa. Selviää sitten kun nostan kannen pois päältä.
Lohko on pakopuolelta halki aikas pitkälti öljypohjasta alkaen, imupuolella on vain alustavasti kurkkien pienen nyrkin mentävä reikä.
Männän tappi 2 pytyssä oli virheetön laakerikaulaltaan yläpäässä, ei sinistymiä tms. värejä ja laakerikin ehjiltä osiltaan nätti. Kynnellä kokeillessa laakeripinta tapissa oli äärimmäisen sileä, ollen parempi kuin laakeriton osuus. Kaulan laakerissa ulostautuneissa osissa rajuja jälkiä mutta kaulassa oleva osuus vaikutti silmämääräisesti erittäin hyvälle ollakseen 450tkm ajetusta koneesta.
Joten voitelu-ongelmaan kone ei kuollut!

Nakutusta koneessa ei ollut mittareiden mukaan räjähdyksen hetkellä, joten sitä on turha tarjota syyksi tähän moottori-turmaan. Jos ei muu auta, väännän tämän rata-kiskosta!  >:(

Turbon ja kannen kunto on vielä arvoitus, mutta selvinnee, kun jatkan purkamista. Tilaan samalla uuden kampuran takastefan "uuteen" moottoriin ja pitänee mitata laatikon stefan mitat, jollei joku pysty heittämään suoralta kädeltä AW71L:n turbiinín stefan mittoja/varaosanumeroa?


Oma vahvistunut veikkaus tuhon syyksi on esisytytys!  :-\
Jota meinaan välttää seuraavassa evoluutiossa tulppien mallilla, joissa ei ole sivu-elektrodia ollenkaan.

Ps. Minulla ei vieläkään ole kokemusta kaatamisesta, mutta säätämisestä senkin edestä ja myös räjäyttämisestä!  :2funny:

Pps. Lisää kuvatuksia näkee noista kuvatksien nuolista!



Ppps. Tästä vinokoneen alakerrasta tulee kierrätyskelpoista kuusakosken avulla, joten paaliin menee!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1278 : 17.04.2015, 09:33:03 »
Laatikon etutiiviste, pitäis olla tuo

3520753    AW-71 etutiiviste 14€
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1279 : 17.04.2015, 09:43:46 »
Tirpassu vastapalloon oikeen huolella  :o
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2392
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1280 : 17.04.2015, 12:27:33 »
Mikä toi jumituspultti on? Vetolevy? Turbiini? Vai Runkolaakerista?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1281 : 17.04.2015, 12:32:17 »
Mikä toi jumituspultti on? Vetolevy? Turbiini? Vai Runkolaakerista?
Apuakseli.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1282 : 17.04.2015, 13:09:13 »
Apuakseli.
Apuakselin pätkällehän tuo näyttäs... mutta miten hitossa se on tonne joutunu  :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1283 : 17.04.2015, 13:14:55 »
Apuakselin pätkällehän tuo näyttäs... mutta miten hitossa se on tonne joutunu  :o

Ollut sen verran raju kiihdytys, että apuakseli on G voimien vuoksi mennyt päätytulpasta läpi ja aiheuttanut konerikon.

Turhaan siis epäilin, että nakutus olisi tämän koneen tappanut.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1284 : 17.04.2015, 14:34:29 »
Ollut sen verran raju kiihdytys, että apuakseli on G voimien vuoksi mennyt päätytulpasta läpi ja aiheuttanut konerikon.

Turhaan siis epäilin, että nakutus olisi tämän koneen tappanut.

Apu-akseli ei kyllä liiku päittäis-suunnassa ilman väkivaltaa, jollainen kiihdytys normaalien renkaiden avulla ei voi koskaan olla!  :nuhtelu
"Vitsisi" osoittaa huonoa(olematonta) tyylitajua! :facepalm:

En tiedä, onko ymmärryksesi vajavainen vai jokin muu ongelma tuulitunnelissasi?
Epäilen vahvasti ymmärrystä, sillä luetusta tekstistä et ole ymmärtänyt lukemaasi tai sitten olet arrogantisti ohittanut sen omien uskomustesi voimin.   :nuhtelu

"Välittämis"-yrityksesi kirjoittajille noin yleisesti kertovat asenteestasi aikas karua kieltään ja sinusta myös.   :knuppel2:
Mutta jos et ymmärrä, mitä tarkoitan, voin ilomielin tulla räjäyttämään lohkosi!
Sillä se minulta kyllä onnistuu ilman hikeä, kysymys kuuluukin, mihin kohtaan tehdään reikä ja minkä muotoinen?    :pomo:
Kenties sydän?  S*

Hyvin se LH:n nakutunnistus ehtii mukaan ja korjaa tilanteen - tai sitten ei...

Jos tuo nimenomaisesti on tehty LH:lla, eikä megalla ja kulmakarvoja pitäisi hitusen kohottaa myös tuon alkuperäisen viestin lähettämispäivämäärän vuoksi!  ::)

Tämä viimeistään kertoo asiasta, sillä jokainen, joka ymmärtää/tietää, tajuaa "ongelman".
0,8 baaria ahtoja isommalla ahtimella, tarkoittaa sitä, että vakio-romuilla suuttimet ovat täysin lopussa, jolloin nakutuksen tunnistuksen ainoat toimet ovat syttymyöhästys, mikä tuskin yksinään riittää vedossa lopettamaan nakutusta sen alettua.  :nuhtelu

Jos ohjaus oli megalla, ei minulla ole lisättävää!   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1285 : 17.04.2015, 15:46:01 »
Oma vahvistunut veikkaus tuhon syyksi on esisytytys!  :-\
Jota meinaan välttää seuraavassa evoluutiossa tulppien mallilla, joissa ei ole sivu-elektrodia ollenkaan.

Huomattavan tehokkaita viinalla käyviä tina- ja vinokoneita on tälläkin foorumilla useita. Ja ainakin kun äkkiä vilkuilin, ihan tavanomaisen sivuelektrodin sisältäviä tulppia niissä näkyy käytettävän. Joten äkkiseltään tulisi mieleen, ettei tulppa sinänsä tässä ole avaintekijä.

Tarkoitatko jotain Briskin tulppaa vai mitä? Itse en ihan hoksannut mitä tarkoitat tuolla tulpalla jossa ei ole sivuelektrodia.



ps. kannattaa myös muistaa, että metsä yleensä vastaa kuten sinne huudetaan. Tarkoitan tällä sitä, että oma kirjoitustyylisi on sangen kärkäs ja hyökkäävä aina ajoittain. Minkä toki itse varmasti tiedät.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2015, 15:47:52 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1286 : 17.04.2015, 15:47:13 »
En tiedä, onko ymmärryksesi vajavainen vai jokin muu ongelma tuulitunnelissasi?

Ei tätä topikkia voi enää lukea ilman pilkettä silmäkulmassa.

Kannen pois nosto heti tapahtuman jälkeen olisi esimerkiksi voinut kertoa / tuoda esille mahdollisia tuhoon johtaneita syitä.

Nyt ollaan oltu arvailujen varassa haverista lähtien ja ollaan päädytty lopputulokseen, että syyllinen oli esisytytys eikä nakutus.

Mun tuulitunneli ymmärtää tuon asian ainakin samaksi.

Voi olla, että mun tuulitunneli vuotaa sitten sen verran ja en pysty ymmärtämään, että miten STD vinokoneen alakerran saa palasiksi tuolla tavalla vakioahtimella ja noin 220 hv teholla.
Itse en onnistunut siinä edes HX40, viemäriputki-immu ja bulkkilastu kombollakaan. Penkki kuitenkin näytti tuolle paketille noin 350 hv ja lähes 600 nm tehoja.

Kuten joku toinen jo veikkasikin, että ainut woima, joka tämän on voinut rikkoa on täytynyt olla Dark Force.




Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1287 : 17.04.2015, 16:47:50 »
Huomattavan tehokkaita viinalla käyviä tina- ja vinokoneita on tälläkin foorumilla useita. Ja ainakin kun äkkiä vilkuilin, ihan tavanomaisen sivuelektrodin sisältäviä tulppia niissä näkyy käytettävän. Joten äkkiseltään tulisi mieleen, ettei tulppa sinänsä tässä ole avaintekijä.

Tarkoitatko jotain Briskin tulppaa vai mitä? Itse en ihan hoksannut mitä tarkoitat tuolla tulpalla jossa ei ole sivuelektrodia.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

ps. kannattaa myös muistaa, että metsä yleensä vastaa kuten sinne huudetaan. Tarkoitan tällä sitä, että oma kirjoitustyylisi on sangen kärkäs ja hyökkäävä aina ajoittain. Minkä toki itse varmasti tiedät.

Tarkoitan GS tulppaa, jossa ei ollenkaan sivuelektrodia.
http://www.brisk.biz/spark-plugs/racing-tuning/premium-racing

Vaikka niitä tehokkaampia koneita onkin (wiinalla), niin omani on omanlaisensa ja siksi se ei ole suoraan vertailukelpoinen tehokoneisiin, sillä minulla on ollut täysin erilaiset tavoitteet kuin maksimi-teho/vääntö.

Mutta kuten sanottu, ennen tuhoa ajoin toistakymmentä kilometriä hyvin hitaasti (vääntörajoitetulla) kierrosluvulla, joka selvästi kehitti jonnekkin pistemäisesti lämpöä liiallisesti ja siitä sitten seurasi romuja ulos lohkosta.
Eli tutustuin uuteen ajodynaamiseen tilanteeseen!

Tämä kaikki vain sytytyskartan "kaikkien tilanteiden" optimoinnin vuoksi!   :facepalm:

Ei tätä topikkia voi enää lukea ilman pilkettä silmäkulmassa.

Kannen pois nosto heti tapahtuman jälkeen olisi esimerkiksi voinut kertoa / tuoda esille mahdollisia tuhoon johtaneita syitä.

Kyllä tässä sitä pilkettä on itsellänikin, mutta kaikki eivät sitä aina kopita!   ;)

Ja kunhan maltat odottaa, näet kyllä kuvatukset sieltä kannen alta!  ::)

Nyt ollaan oltu arvailujen varassa haverista lähtien ja ollaan päädytty lopputulokseen, että syyllinen oli esisytytys eikä nakutus.
Mun tuulitunneli ymmärtää tuon asian ainakin samaksi.

No, voisin väittää, että arvaukseni ovat suhteellisen edistyneitä sattuneesta syystä.

Nakutus ja esisytys eivät ole sama asia, joten nyt täytyy päivittää tuulitunnelisi ohjausta! Säätämistä siis!  S*
Toinen on detonaatio ja toinen voi sisältää sen tai olla sisältämättä! :juhau:

Voi olla, että mun tuulitunneli vuotaa sitten sen verran ja en pysty ymmärtämään, että miten STD vinokoneen alakerran saa palasiksi tuolla tavalla vakioahtimella ja noin 220 hv teholla.
Itse en onnistunut siinä edes HX40, viemäriputki-immu ja bulkkilastu kombollakaan. Penkki kuitenkin näytti tuolle paketille noin 350 hv ja lähes 600 nm tehoja.

No, tukitaan vuotoja, sillä kyllän se teräskin tottelee woimaa kuten kaasutkin.

Jos ylöstulevaa mäntää painaakin alaspäin palotapahtuman maksimipaine, niin fiksumpihan tunnetusti antaa periksi ja tässä tapauksessa se oli kanki.

Ilmiönä ihan sama, kuin 55 asteen ennakko 1000rpm, tulos on jotain ulos!

Kuten joku toinen jo veikkasikin, että ainut woima, joka tämän on voinut rikkoa on täytynyt olla Dark Force.

Kyllä se on juurikin "dark force", sillä wiina palaa melkoisen värittömällä liekillä mutta woimaahan siitä todistettavasti löytyy liiaksikin.  ;)
Kuten sanottu, ajoitus on kaikki kaikessa!   :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1288 : 17.04.2015, 17:03:17 »
Eli tilannekko tämä?:
Seos imeytyy sylinteriin ja lämpenee, imuventtiili menee kiinni.

Kuuma piste (hehkuva tulppa??) tulpan lähettyvillä sytyttää seoksen, vähän samaan tapaan kuin oikeakin kipinä?

Seos palaa "normaalisti" mutta väärään aikaan?

Banaanimies alakerrassa?


Eli onko nyt tapahtunut halutunlainen hallittu palaminen aivan väärässä paikassa? ;D

Ja mikäli näin on, kuinka edm. tilanne eroaa nakuttaessa tapahtuneesta räjähdyksestä? Onko palotapahtuma esisytytyksessä jotenkin erilainen vs. "nakutus" eli itsesyttyminen?

Itsesyttyminen, eli seos syttyy itsestään. Jos tässä tapauksessa ns. "Hotspot" on seoksen sytyttänyt, ei seos syttynyt itsestään.

Makustelua, mutta pilkkua on kiva viilata (säätää).

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1289 : 17.04.2015, 17:09:01 »
Ja mikäli näin on, kuinka edm. tilanne eroaa nakuttaessa tapahtuneesta räjähdyksestä? Onko palotapahtuma esisytytyksessä jotenkin erilainen vs. "nakutus" eli itsesyttyminen?

On. Wiinamies tulee varmaan kohta kertomaan tarkemmin mutta normaali palotapahtuma sylinterissähän ei sinänsä ole räjähdys vaan nopea hallittu palaminen jossa palorintama etenee kipinästä poispäin, nakutus taas hyvinkin väkivaltainen rysäys kun kaikki palamiskelpoinen seos syttyy kerralla. Esisytytys on kuin normaali palotapahtuma mutta ajoitus on enemmän kuin pahasti pielessä.

Jos nyt muistin puolinukuksissa oikein.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy