Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 15 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pilppula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1935 : 26.05.2015, 11:43:03 »
Tärkein ois nyt kuitenki noitten audin iskarien tuotenumero tai sitten se että minkä vuotisesta audista noi iskarit käy
Volvo 940 stw b230G

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1936 : 26.05.2015, 11:57:06 »
Morjes!

Olen lueskellut tätä topikkia nyt läpi, varmistan vielä että oliko se niin että 940 farkusta vois napata jousista 1 kierroksen pois ilman iskari muutoksia? Ei mulla muuten oo mitään himoa tehä mitään teinimadallusta muttakun on 16" alut ja niillä uudet korkea profiilit ni näyttää ihan joltain maasto autolta maavaran puolesta... Tarkotus ei oo kuitenkaan ajella missään kivikossa/kärrypoluilla.
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1937 : 26.05.2015, 13:04:35 »
Morjes!

Olen lueskellut tätä topikkia nyt läpi, varmistan vielä että oliko se niin että 940 farkusta vois napata jousista 1 kierroksen pois ilman iskari muutoksia? Ei mulla muuten oo mitään himoa tehä mitään teinimadallusta muttakun on 16" alut ja niillä uudet korkea profiilit ni näyttää ihan joltain maasto autolta maavaran puolesta... Tarkotus ei oo kuitenkaan ajella missään kivikossa/kärrypoluilla.
Kyllä. Näyttää suurinpiirtein tolta, tosin takana kuormajouset josta kierros pois.

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1938 : 01.06.2015, 23:17:27 »
Tärkein ois nyt kuitenki noitten audin iskarien tuotenumero tai sitten se että minkä vuotisesta audista noi iskarit käy

Jossain toisessa ketjussa se luki ja oli muistaakseni 80 Audin 1972 - 1978, itekki oon coilit saanu edessä siihe vaiheesee et pitäis enää noi iskarit hommata ja värkkäillä sopivat holkit niille...
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1939 : 02.06.2015, 18:21:31 »
Jossain toisessa ketjussa se luki ja oli muistaakseni 80 Audin 1972 - 1978, itekki oon coilit saanu edessä siihe vaiheesee et pitäis enää noi iskarit hommata ja värkkäillä sopivat holkit niille...
80 audin iskarit sopii, ei väliä vuosimallilla ainakaan motonetistä ostaessa. Niin ja nuo tolpat kannattaa kyllä mieluummin lyhennellä, kuin jotain irtoholkkeja laittaa väliin, noissa patruunoissa kuitenkin muistaakseni +6cm pituuseroa... Jos haluaa siis pitää ne coiloverit säädettävinä eikä pohjaavina ::).
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1940 : 02.06.2015, 19:20:00 »
Miten olisi ihan kyseiseen malliin kuuluvat lyhyemmät sportti-iskarit, vai tuleeko liian helpolla hyvä?
Tai sitten joku tämmöinen ? http://www.ddesign.nu/volvo-745-945-bilstein-b6-vaghallningssats/12388-0

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1941 : 04.06.2015, 06:10:43 »
Tai sitten joku tämmöinen ? http://www.ddesign.nu/volvo-745-945-bilstein-b6-vaghallningssats/12388-0
B6 oli kyllä omassa ysissä tosi hyvät ajaa maltillisen madalluksen kanssa. Vakiomittainenhan tuo vielä on, jämäkämpi vain. B8 on sitten lyhennetyllä ulosjoustolla.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1942 : 04.06.2015, 10:10:54 »
B6 oli kyllä omassa ysissä tosi hyvät ajaa maltillisen madalluksen kanssa. Vakiomittainenhan tuo vielä on, jämäkämpi vain. B8 on sitten lyhennetyllä ulosjoustolla.
mutta eikös ne b6 sportit ole lyhennetyt iskunvaimentimet? :o
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1943 : 04.06.2015, 10:31:21 »
mutta eikös ne b6 sportit ole lyhennetyt iskunvaimentimet? :o
Ei. B8 on vasta lyhyempi

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1944 : 04.06.2015, 10:37:07 »
Ei. B8 on vasta lyhyempi
niinhän se olikin jostain saanut päähäni harha tietoa :buck2:
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1945 : 04.06.2015, 11:53:05 »
B6 ja B8 ei muuta eroa kuin että B8 on 30-40mm lyhyempi kuin B6. B8 kehiteltiin kuin madallusjouset yleistyi mutta nykyään myynti vähentynyt progressiivisien madallus-sarjojen myötä. Ja tämä on faktatieto  ;)




Näin itselläkin on käyttiksessä. Edessä vakiopituinen ja takana B8. Jos B8 hinta tai saatavuus on merkittävästi huonompi niin kannattaa pitää mielessä että B6 pystyy myös lyhentää (esim. rajoittamalla sisäisesti ulosjoustoa). Tämä tehdään asiantuntevassa liikkeessä n. 35-40e /iskari hintaan ja lyhennys onnistuu just sen verran kun haluaa (vaikka 10..60mm). Ja jälkeenpäin pystyy vielä palauttamaan orkkispituiseksi/vaihtamaan pituutta.

Tuossa muutama poiminto parin vuoden takaa

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1946 : 14.06.2015, 10:42:54 »
80 audin iskarit sopii, ei väliä vuosimallilla ainakaan motonetistä ostaessa. Niin ja nuo tolpat kannattaa kyllä mieluummin lyhennellä, kuin jotain irtoholkkeja laittaa väliin, noissa patruunoissa kuitenkin muistaakseni +6cm pituuseroa... Jos haluaa siis pitää ne coiloverit säädettävinä eikä pohjaavina ::).
sinne pitää sit jotenki saada sorvattua tarpeeks hieno kierre että saa sen ruuvin kii mikä pitää iskarin paikoillaan? Vai olisko siihe jotai parempaa systeemiä?
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1947 : 14.06.2015, 11:19:41 »
Tai sit tekee näin?



Niistä orkkis muttereista mitkä pitää iskaria tolpassa pitää vähän vinguttaa sisähalkasijaa suuremmaks, että Audin patruuna mahtuu sinne sisälle  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Paikalla P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1948 : 16.06.2015, 01:26:10 »
Laitetaas esimerkkiä seuraavasta madalluksesta: Edessä alkuperäiset iskarit, jouset motonetin lesjöt -35mm vähän vajaa puoli kierrosta pätkästynä.
Takana 744 turboIc alkuperäiset vieterit ja vakiot iskarit. Renkaat 205/55 R17

744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1949 : 16.06.2015, 13:10:52 »
Tässä kans yhenlainen.. (pahoittelen kuvien laadusta)


Elikkäs takana on vakio iskarit ja 3 ja puoli kierrosta lyhennetyt 245 kuormajouset. Etupää onkin sitten vähän mielenkiintosempi elikkä 240 korkiapaine kaasut ja tuommoset jouset:



  :2funny:

Apurungosta on noin 3 senttiä maahan.

Mielenkiintoistahan tässä on että tämmöisellä alustalla on parempi ajaa entä kaverin mk2 golffi jomin blueline alustalla.  :2funny:

 

Futurez  Kulkukoira