KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - 850 T5 -> T4

  • 368 Vastauksia
  • 166382 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Auto on kotipihassa ja kivasti tuntuu vetoja olevan. Nyt alkaa selvitystyö millaisia päivityksiä tarvitsee tehdä ilmamassamittari ja suutin puolelle, että keväällä voi säätää ratatehot. Ärrän vihreät suuttimet tuskin riittää paljoa yli 350 hv.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Ärrän vihreät suuttimet tuskin riittää paljoa yli 350 hv.
Bensalla vihreät riittää 5-pyttyisessä noin 380hv tehoihin.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Auto on tänään muutoskatsastettu uusien rakentelusäädöksien mukaisesti isommalle ahtimelle ja välijäähdytimelle.

Eilinen ilta hierottiin penkissä tehot kohdilleen ja katutehoiksi saatiin maltillisella 0.9 bar ahtopaineella 211 kw.

Keväällä sitten säädetään ratatehot erikseen.



Päästöt olivat aivan kelvolliset yli 20v vanhalle ja +333 tkm ajetulle moottorille. Uusien säädösten mukaisesti Euro 2 autoille riittää käytönaikainen pakokaasumittaus muutoksien jälkeen.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6366
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Asiaa!!

Onko mitään todellisia teholukemia olemassa, vai loppuuko suuttimet heti alkuunsa?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Asiaa!!

Onko mitään todellisia teholukemia olemassa, vai loppuuko suuttimet heti alkuunsa?

Bensalla vihreät riittää 5-pyttyisessä noin 380hv tehoihin.

Jos tuo 380hv ei riitä niin en tiedä sitten..  :idiot2:

Mutta asialliset katulukemat O0 Kesällä taitaa eturenkaita vituttaa  :D

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Auto on tänään muutoskatsastettu uusien rakentelusäädöksien mukaisesti isommalle ahtimelle ja välijäähdytimelle.

Eilinen ilta hierottiin penkissä tehot kohdilleen ja katutehoiksi saatiin maltillisella 0.9 bar ahtopaineella 211 kw.

Keväällä sitten säädetään ratatehot erikseen.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Päästöt olivat aivan kelvolliset yli 20v vanhalle ja +333 tkm ajetulle moottorille. Uusien säädösten mukaisesti Euro 2 autoille riittää käytönaikainen pakokaasumittaus muutoksien jälkeen.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Orkkis Volvon katilla?  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
 O0  melko lailla alko kuumottaan kun hyllyssä olis ylimääräisenä Turboneticsin T3/T4, joka voisi olla juuri passelin pieni vakiopaikalle.

Mites tuo lähtee puhaltaan mitsuun verrattuna? Käyttöalue kaiketi lienee melko laaja  :P
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Asiaa!!

Onko mitään todellisia teholukemia olemassa, vai loppuuko suuttimet heti alkuunsa?

Ei ole lukemia isommalla paineella. Softaan ei koskettu lainkaan edellisistä pikkumitsun säädöistä. Ainoastaan ahtopaineen säädöllä haettiin tehot sallitulle alueelle.
Reserviäkin jäi vielä lähes 1.5 kw. Ilmamassamittari ainakin pohjaa isommalla kuormalla, kun pannuun saa painetta enemmän isolla vaihteella.

Kulku kyllä muuttui aivan eri planeetalle verrattuna 18T, joka kuoli aika aikaisin.

O0  melko lailla alko kuumottaan kun hyllyssä olis ylimääräisenä Turboneticsin T3/T4, joka voisi olla juuri passelin pieni vakiopaikalle.

Mites tuo lähtee puhaltaan mitsuun verrattuna? Käyttöalue kaiketi lienee melko laaja  :P

18T antoi max paineen jo alle 2 500 rpm. Tämän kanssa noin 3 500 rpm paikkeilla on 0.6-0.8 bar ja 4 000 rpm on noin 1 bar, jonka jälkeen lähtee jyrkään nousuun ja lähes heti on 1.5 bar, jossa portti aukeaa jäykemmällä jousella.

Ennakkoa ja seosta säätämällä ahtimen heräämiseen saadaan vielä varmasti parannusta.

Orkkis Volvon katilla?  ;)

Kyllä vaan - ja alkuperäinen malli on mikä / mistä lähtöisin?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
.Kyllä vaan - ja alkuperäinen malli on mikä / mistä lähtöisin?
B8444 koneen perästä on lähtöisin.  Olisi mielenkiintoista tietää miten pakopaine käyttäytyy.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
B8444 koneen perästä on lähtöisin.  Olisi mielenkiintoista tietää miten pakopaine käyttäytyy.

Oliko näitä 4 kpl ko koneessa?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Oliko näitä 4 kpl ko koneessa?
2 kpl. 1 per puoli pääkattien jälkeen.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8941
  • Teiden tukko
Päästöt olivat aivan kelvolliset yli 20v vanhalle ja +333 tkm ajetulle moottorille. Uusien säädösten mukaisesti Euro 2 autoille riittää käytönaikainen pakokaasumittaus muutoksien jälkeen.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Minkä vuosimallihaarukan tuo Euro 2  kattaa, noin suurinpiirtein? ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Minkä vuosimallihaarukan tuo Euro 2  kattaa, noin suurinpiirtein? ???

Euro 3 tuli käyttöön tammikuussa 1997 bensiiniautoille, mutta sitä ennen tyyppihyväksytty automalli on saanut olla tuotannossa Euro 2 versiona 2000 luvun alkun saakka.

Esim 940 sarja taisi olla loppuun saakka Euro 2.

Asia kannattaa varmistaa auton maahantuojalta, jos rekisteritiedoissa ei tätä suoraan lue. Esim 850 sarjan tyyppihyväksyntäotteesta ei suoraan löytynyt tätä tietoa, mutta kun auto on otettu käyttöön jo 02-1995 se ei voinut edes olla Euro 3.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2015, 15:01:38 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8941
  • Teiden tukko
Euro 3 tuli käyttöön tammikuussa 1997 ensiiniautoille, mutta sitä ennen tyyppihyväksytty automalli on saanut olla tuotannossa Euro 2 versiona 2000 luvun alkun saakka.

Esim 940 sarja taisi olla loppuun saakka Euro 2.

Asia kannattaa varmistaa auton maahantuojalta, jos rekisteritiedoissa ei tätä suoraan lue. Esim 850 sarjan tyyppihyväksyntäotteesta ei suoraan löytynyt tätä tietoa, mutta kun auto on otettu käyttöön jo 02-1995 se ei voinut edes olla Euro 3.

Kiitän kattavasta vastauksesta. -H-

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Auto menee tänään talvilevolle ja palaa liikenteeseen jälleen huhtikuussa -16. Katsotaan keväällä, että mitä talven aikana saadaan aikaan, jos vaikka tekisi silloin pieniä päivityksiä perusmoottoriin myös.

Näihin kuviin - näihin tunnelmiin...

 

KL-varaosat  Race.fi