Autoracing  KL-varaosat

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #315 : 28.10.2012, 19:29:55 »
Yleensä vika ei ole sarjaporttiadapterissa, vaan sen asetuksissa, bittinopeudessa, pariteetintarkistuksessa tai vaan valittu ohjelmasta väärä sarjaportti.

PCMCIA adapteri on aivan sama toiminnaltaan kun USB, ei eroa mitenkään muuta kun tietokoneen liittämisen väylän osalta, ja sekin menee pci väylän kautta, kuten usb porttikin. :)

Vanha sarjaporttiliikenne tapahtuu +12V ja -12V pulsseilla, ja modernissa USB:ssä on +5V käyttöjännite. On sitten adapterista ja ohjattavasta laitteesta kiinni miten nuo onnistuvat keskenään asian sumplimaan. PCMCIA kortti saa myös 12V jännitettä, ja siksi sarjaportti on lähtökohtaisesti toimintavarmempi juuri PCMCIA kortilla. Natiivi tietysti paras, mutta sarjaportilliset läppärit ovat jo aika kiven alla. Käytettynäkin niitä on hemmetin hankala löytää. Pöytäkoneeseen sarjaportin saa helposti, ja monessa pöytäkoneessa sarjaportti on emolevyllä, tarvitsee lisätä vain sopiva liitin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #316 : 03.11.2012, 15:02:25 »
Jahas, alustahommia :)

Iskarit vaihtuivat joka kulmaan Bilsteinin B6:ksi. Taakse tuli uudet tavalliset jouset 1,25 kierrosta lyhennettynä ja se vaikuttaa aika hyvältä. Eteen tuli dieselin etujouset joista 900-sarjan alustatopikkia luettuani päätin napsaista 1,5 kierrosta pois. No se ei ollut oikein voittajavaihtoehto, sillä keulä lässähti aika totaalisen tonttiin ja on lisäksi turhan jäykkä. Laitan todennäköisesti alkuperäiset jouset takaisin ja lyhennän niitä yhden kierroksen tai ehkä jopa aavistuksen vähemmän.

Olisihan se toisaalta aika räyhän näköinen tuollaisenaan, mutta sitten pitää takapäätä laskea lisää. Sitten tulee ongelmia jousien paikallaan pysymisen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2012, 17:11:39 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #317 : 03.11.2012, 19:27:45 »
Ensijärkytyksestä selvinneenä ei tuo nyt niin paha taida ollakkaan. Sitä ei tosin tiedä miten paljon painuu, kun pääsee ajamaan, mutta on se nyt periaatteessa aika hyvä. Eteen voisi joka tapauksessa lisätä kumiletkut jousien alapäihin, niin nousisi muutaman millin ja takaa ottaa jousien yläpäiden välissä olevat muoviprikat pois, niin laskee vajaan sentin lisää. Ihan pirun jäykkä se kyllä edestä on, mutta onko liian, niin sen kertoo sitten aikanaan koeajo.

Etuiskari


Yleiskuvaa




Ei se näytä kuvissa lainkaan niin pahalta, mitä livenä :-\

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #318 : 03.11.2012, 19:40:42 »
Toihan näyttää kuvassa täysin suorassa seisovalta, oma s90 keulii taasen vakiokamoilla, takarenkaat ovat kaaren tasalla, eturenkaiden ja kaarien väli 2cm, tuossa sullahan kaikki renkaat on tasan. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #319 : 03.11.2012, 19:45:09 »
Toihan näyttää kuvassa täysin suorassa seisovalta, oma s90 keulii taasen vakiokamoilla, takarenkaat ovat kaaren tasalla, eturenkaiden ja kaarien väli 2cm, tuossa sullahan kaikki renkaat on tasan. :)

Jos vertaa helmaa tuohon nosturiin niin ei oo suorassa ensinkään, mutta ei tuo ole ollenkaan pahan näköinen.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #320 : 03.11.2012, 19:49:04 »
Jos vertaa helmaa tuohon nosturiin niin ei oo suorassa ensinkään, mutta ei tuo ole ollenkaan pahan näköinen.

Auto on nosturilla vähän vinossa, joten se näyttää pahemmalta mitä tilanne todellisuudessa on. Edessä on kaaren ja navan väli noin 33,5cm ja takana 35,5cm.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4669
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #321 : 03.11.2012, 19:50:32 »
Auto on nosturilla vähän vinossa, joten se näyttää pahemmalta mitä tilanne todellisuudessa on. Edessä on kaaren ja navan väli noin 33,5cm ja takana 35,5cm.

Toi on just hyvän näkönen O0 Konttin jos tulee viikon ruokaostokset niin menee suorassa ;)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #322 : 03.11.2012, 20:57:35 »
Auto on nosturilla vähän vinossa, joten se näyttää pahemmalta mitä tilanne todellisuudessa on. Edessä on kaaren ja navan väli noin 33,5cm ja takana 35,5cm.

Tommonen pari senttiä on just hyvä, tunnetusti autossa aina se perä herkästi painuu (riippuen toki alustasta)..mutta eipä ainakaa keuli jos on 5 henkee kyydissä.. ;)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #323 : 03.11.2012, 21:43:00 »
Hyvältähän se näyttää. Ei ole vielä liian matala.   O0
Paljon korkeemmalla se oli mitä mä sen viimeks näin.   :D

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4122
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #324 : 04.11.2012, 11:15:25 »
Mieluummin noin kuin persus riipuksissa, mikä noissa on aika yleinen näky. Jos vaan ajoltaan on hyvä niin ainakin minun silmään on kyllä ryhti kohdallaan O0
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #325 : 04.11.2012, 18:43:35 »
Laitoin etujousien alapäihin kumiletkut, mutta eipä tuo muutaman millin muutos paljoa näy. No ryhtihöpinät sikseen ja siirrytään oleelliseen.

Kävin äsken ajamassa ensimetrit :arkkupakastin: Laatikon asetukset olivat alkuksi ihan sekaisin, kun en hoksannut miten muutokset tallennetaan. Pitää painaa tallennusnappia niin monta kertaa, että palataan aina aloitusruutuun asti. No siitä sähellyksestä päästyäni laatikko tuntuisi tuon muutaman sadan metrin koeajon perusteella varmaan toimivan ihan oikein. Nätisti ajellessa kaikki toimii muutenkin, mutta kun painaa reilummin kaasua, niin alkaa hirmuinen tärinä perseen alla. Tämän tulkitsin tulevan kardaanista, jonka epäilin jo alunperinkin olevan liian pitkä. Kovemmin kiihdytettäessä taka-akseli liikkuu sen verran, että kardaanin keskiboori varmaan pohjaa ja kardaani alkaa vatkaamaan kannatinkumista. Ainakin kumissa oli sellaisia jälkiä, että se on heilunut epänormaalin paljon. Pitää tempaista kardaani irti ja lyhentää sitä vähän lisää. Se voi tosin olla aika mielenkiintoista, kun sitä on jo ennestään lyhennetty. Tehtaan saumat on paljon helpompi avata, kun omatekemät :2funny:

Moottorin ja pakoputken lämmetessä oikein kunnolla, alkoi tulla aika rajuja savumerkkejä ja hetken jo epäilin, että jossain on jotain vikaa. Savutus kuitenkin hälveni ja täytyy toivoa, että mitään ongelmaa ei ole missään ja savu olisi tullut kuumenevista maaleista.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #326 : 04.11.2012, 19:28:22 »
onnea eka ajoista :hello:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #327 : 04.11.2012, 23:10:27 »
Onnittelut ensimetreistä ;)

Pientä hienosäätöä vielä ja sitten kovaa ajoa 8)

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #328 : 05.11.2012, 16:20:16 »


Nätisti ajellessa kaikki toimii muutenkin, mutta kun painaa reilummin kaasua, niin alkaa hirmuinen tärinä perseen alla. Tämän tulkitsin tulevan kardaanista, jonka epäilin jo alunperinkin olevan liian pitkä. Kovemmin kiihdytettäessä taka-akseli liikkuu sen verran, että kardaanin keskiboori varmaan pohjaa ja kardaani alkaa vatkaamaan kannatinkumista. Ainakin kumissa oli sellaisia jälkiä, että se on heilunut epänormaalin paljon. Pitää tempaista kardaani irti ja lyhentää sitä vähän lisää. Se voi tosin olla aika mielenkiintoista, kun sitä on jo ennestään lyhennetty. Tehtaan saumat on paljon helpompi avata, kun omatekemät :2funny:



tappelin itekin tossa 9satkun kardaanin kanssa tomaatti sekin , mulla oli jäänny boorit väärin tai kuuluuko noi ees mennä moneen asentoon   :o mun mielestä noissa vanhoissa on vähän löysemmät boorit (100-200) sarjat .
noh se kuitenkin painoi paskaks sitä kumia ja rupes jurruttaa kun laakeri löystyi  ,kävin jopa marmorilta hakee tukilaakerin noh siinä ei menny kun euroja ei paljon auttanu

siinä oli kyllä se etupään kardaani jäänny göteborgissa hitsarilta huonoon asentoon kun siinä oli iso pino tasapainotus levyä  :idiot2:  käytin sitä sorvissa ja heitti varmaan reilu  1mm se siitä tehdaslaadusta niinkun kulmamies tossa tokas

mutta se on totta että jos kardaani liian pitkä niin se tekee semmonen hakkaava ääni kun kiihdyttää

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #329 : 05.11.2012, 17:40:04 »
Laitoin etujousien alapäihin kumiletkut, mutta eipä tuo muutaman millin muutos paljoa näy. No ryhtihöpinät sikseen ja siirrytään oleelliseen.

Kävin äsken ajamassa ensimetrit :arkkupakastin: Laatikon asetukset olivat alkuksi ihan sekaisin, kun en hoksannut miten muutokset tallennetaan. Pitää painaa tallennusnappia niin monta kertaa, että palataan aina aloitusruutuun asti. No siitä sähellyksestä päästyäni laatikko tuntuisi tuon muutaman sadan metrin koeajon perusteella varmaan toimivan ihan oikein. Nätisti ajellessa kaikki toimii muutenkin, mutta kun painaa reilummin kaasua, niin alkaa hirmuinen tärinä perseen alla. Tämän tulkitsin tulevan kardaanista, jonka epäilin jo alunperinkin olevan liian pitkä. Kovemmin kiihdytettäessä taka-akseli liikkuu sen verran, että kardaanin keskiboori varmaan pohjaa ja kardaani alkaa vatkaamaan kannatinkumista. Ainakin kumissa oli sellaisia jälkiä, että se on heilunut epänormaalin paljon. Pitää tempaista kardaani irti ja lyhentää sitä vähän lisää. Se voi tosin olla aika mielenkiintoista, kun sitä on jo ennestään lyhennetty. Tehtaan saumat on paljon helpompi avata, kun omatekemät :2funny:

Moottorin ja pakoputken lämmetessä oikein kunnolla, alkoi tulla aika rajuja savumerkkejä ja hetken jo epäilin, että jossain on jotain vikaa. Savutus kuitenkin hälveni ja täytyy toivoa, että mitään ongelmaa ei ole missään ja savu olisi tullut kuumenevista maaleista.

Sanonpa silti tuohon ryhtiin että kuvassa näyttää todella hyvältä.  S*

Itsellä tuli tutuksi kardaanin ravistelut harrasteauton kanssa (ei saa mallia sanoa), lopulta syy löytyi vaihdelaatikosta. :facepalm: Nyt on tallissa kasa erilaisia kardaaneja.  :2funny: Joko kardaani on lyhennetty?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Elekma  Autoracing