Futurez  Kulkukoira

Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo

  • 474 Vastauksia
  • 169085 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #360 : 04.01.2014, 22:33:32 »
Sitten kysymys. Missä sijaitsee vm.98 940 turbossa suuttimien etuvastukset?

Vasemmalla edessä lokasuojassa konehuoneen puolella. Siinä akun yläpuolella.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #361 : 05.01.2014, 18:27:45 »
Eipä löytyny vastuksia. Oon ilmeisesti jo aikasemmin purkanu ja laittanu paikkaan x.  :( Mikäs nyt neuvoks?

Laitoin tankin paikalleen, ja purin lukkopellin ja maskin pois. Farkusta purkautu moottori ja vaihdelaatikko. Kunnostettuun b230 koneeseen laittelin jakoremmin ja vedin kaikki tarvittavat pultit momenttiin, ja öljypohjan paikalleen. Laitoin turbon koneen kylkeen, ja suunnittelin öljynpaluuta.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #362 : 11.01.2014, 23:12:03 »
Oluu vastoinkäymisiä mutta ne on selätetty.

Ensimmäinen oli kun kasasin koneen, ja seuraavana päivänä tulin tallille. Katoin että mikäs se siinä lattialla komeilee? No öljypumppuhan se siinä  :2funny:

Toinen oli tänään kun piti pudottaa jakaja lohkoon. Eipä ollu apuakselissa jakajalle hammastusta, voi prkl. Toisesta lohkosta apuakseli irti ja kasattuun koneeseen paikalleen. Leikkasin ite tiivisteen sille alumiinikotelolle joka tulee siihen moottorin etupuolelle. Ihan kätevää kun 3 eri vahvusta arkkia oon ostanu tiivistepaperia. Leikkelin siitä turbon öljyntulo ja paluuletkujen tiivisteet.

Ja saatiinhan sitä jotain muutakin aikaseks.





Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #363 : 12.01.2014, 17:01:41 »
Tänään sain kopio 044 auton alle ja polttoainelinjat siihen malliin että saa konehuoneessa vetää kupariputkista letkut imusarjaan. Laturin laitoin paikalleen ja tein uuden johdon pätkän laturin ja startin välille. Kartaanin laitoin pakalleen. Nythän se liikkuis jo startilla  :o  ::)

Onko 700srj motronicissa suuttimilla etuvastuksia? Onhan siellä. Jutteleeko LH niitten kans ihan ok vai alkaako se hylkiin noita motikan etuvastuksia? Ja minkä näkönen kökkärä se on edes? Jos sen 900 sarjalaisenki etuvastuksien etsintä helpottus ku tietäs millaset ne on  :D

Nyt sais alkaa laittaan jo sitä johtosarjaa paikalleen. Imusarja täytyy hakee toiselta tallilta, ja varastoista kaivaa sisusta ja ahtoputket.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2014, 17:16:08 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #364 : 13.01.2014, 13:46:18 »
Etuvastukset on 1:1 samat motikka vs LH, tai sitten mun motikkahärveliin oli joku jo vaihtanut etuvastukset aikasemmin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #365 : 13.01.2014, 13:49:08 »
Etuvastukset on 1:1 samat motikka vs LH, tai sitten mun motikkahärveliin oli joku jo vaihtanut etuvastukset aikasemmin.

Kiitos tiedosta  :hello:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #366 : 18.01.2014, 21:42:14 »
Timo_R oli johtotehtävissä tänään koko päivän meijän tallilla. Ja sai loistavasti LH-jetin paikalleen joka vaihtui tänään aikasemmin 531 kanteen.

Kasailin siinä kaikennäköstä muuta ku Timppa laitto johtosarjaa, sit se lähti himaansa ja jäin vielä kasaileen. Sain kaiken tarvittavan ja vähä vähemmän tarvittavan paikalleen ja alettiin kaverin kans koittaan käymään. Ensin sahasin niin kauan vaan startilla että öp-valo sammu ja tarkistin öljyn määrän. Sit laitettiin pari hyppujohtoo jonka tuloksena oli: pensapumput pyörii, pensa tulee suutintukkiin, hyvänlainen kipinä tuli, mutta ei tule pensa pyttyyn asti. Missä vika?
Painepumppuna auton alla bilteman 044 kopio.





Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #367 : 18.01.2014, 21:43:21 »
Timo_R oli johtotehtävissä tänään koko päivän meijän tallilla. Ja sai loistavasti LH-jetin paikalleen joka vaihtui tänään aikasemmin 531 kanteen.

Kasailin siinä kaikennäköstä muuta ku Timppa laitto johtosarjaa, sit se lähti himaansa ja jäin vielä kasaileen. Sain kaiken tarvittavan ja vähä vähemmän tarvittavan paikalleen ja alettiin kaverin kans koittaan käymään. Ensin sahasin niin kauan vaan startilla että öp-valo sammu ja tarkistin öljyn määrän. Sit laitettiin pari hyppujohtoo jonka tuloksena oli: pensapumput pyörii, pensa tulee suutintukkiin, hyvänlainen kipinä tuli, mutta ei tule pensa pyttyyn asti. Missä vika?
Painepumppuna auton alla bilteman 044 kopio.






Ei maadota suuttimia, kato YKK anturi. Eli saako LH kiekkatiedon. Lasikantanen polttimo toimii diagnostiikkalaitteena aukeeko suuttimet, ne langat taittaa suoraks ja tökkää suuttimen liittimiin. Jos vilkkuu niin ei ollu siinä vika.
No kun halvalla sai.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #368 : 18.01.2014, 21:50:22 »
Tuleeko kipinä jos ykk on rikki?

E: Bensapumppu pyörii startatessa ---> Saa kierrostiedon, eli ykk anturi ehjä.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 22:10:52 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #369 : 18.01.2014, 22:29:57 »
Tuo lasikantapolttimokikka kannattaa koittaa... onko ne kaksi maajohtoa kunnon kontaktissa mitkä tulee sieltä suutinjohtojen lomasta?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #370 : 18.01.2014, 22:48:50 »
Tuo lasikantapolttimokikka kannattaa koittaa... onko ne kaksi maajohtoa kunnon kontaktissa mitkä tulee sieltä suutinjohtojen lomasta?

Siitä puhuttiin Timonki kans. Täytyy huomenna vaihtaa niihin uudet liittimet.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #371 : 18.01.2014, 22:50:11 »
Siitä puhuttiin Timonki kans. Täytyy huomenna vaihtaa niihin uudet liittimet.

Suosittelen. On melko karussa kunnossa  :-[
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #372 : 18.01.2014, 22:51:00 »
Onks muuten moottorin maadotus kunnossa?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #373 : 18.01.2014, 23:18:19 »
Suosittelen. On melko karussa kunnossa  :-[

No vähä niinku olis jonku ydinsodan nähny  :D

Onks muuten moottorin maadotus kunnossa?

On, menee iso akkukaapeli moottorinkorvan kiinnitys pulttiin. Vois sinne toisenki vielä tehdä.

E: Kaikenkaikkiaan hyvä päivä oli tänää. Auto eteni, öp nousi ok lukemiin startilla, eikä löytyny muutenka mitää hölmöjä asennusvirheitä. Ja kipinäkin tuli  :)
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 23:20:10 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242 ja 242L Turbo
« Vastaus #374 : 19.01.2014, 10:58:27 »
Tarkista että ruisku saa virtaa myös startti asennossa. Omaani tein joskus muutaman pääkytkimen, jolla oli tarvittaessa vaikka ajossa nollata boksi. Eli boksien jatkuva virta ei ollut mulla kytkettynä virtalukon kautta.

 

RallyBaron  Samppasport