RallyBaron  Samppasport

Vaparin lh 2.4 ohjaamaan b230fk :ta?

  • 35 Vastauksia
  • 13358 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Vaparin lh 2.4 ohjaamaan b230fk :ta?
« Vastaus #30 : 19.08.2013, 19:39:33 »

Jep....toi on manuaalin sarja, mutta oon näköjään purkanu sen verran hätäsesti, että vedin ton kojetaulun alle menevän 9 johdon nipun poikki.
Onneksi noista kuvista kyllä selvittelee, että mikä mihinkin menee :)
Selviskö mihin menee?

Oonko pahasti hakoteillä?:
Näemmä kojelaudan takana ei oo valmiiksi tota 11napasta liitintä, tässäkään mallissa nyt pitää arpoa mihin tunkea johdot.
Liittimessä johdot:
1. Blue - Wirtalukko start/run
2. Gray/red - A/C(?)
3. Yellow/Red ?
4. Green - A/C(?)
5. blue/black - Mittaristo O-liitin, napa 6
6. ---
7. pink/white - Check Engine valo(?)
8. Yellow/red ?
9. Pink - [wirtalukko/start
10. Red -Sulake #6
11. Red -Sulake #6
Ongelma on sekin ettei tiedä minkävuotisesta johtosarja, epäilys että 90 tai uudempi ku osu enemmän sinnepäin nua johtojen värit.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2013, 19:46:58 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaparin lh 2.4 ohjaamaan b230fk :ta?
« Vastaus #31 : 19.08.2013, 21:33:51 »
Selviskö mihin menee?

Oonko pahasti hakoteillä?: Ongelma on sekin ettei tiedä minkävuotisesta johtosarja, epäilys että 90 tai uudempi ku osu enemmän sinnepäin nua johtojen värit.

Tuolta löytyy aika hyvin nuo eri vuosimallien kaaviot : http://360.haubits.net/index.php?dir=VolvoRacing.se%2F

-89 ja -90 ainakin tosiaan on pieniä eroja.

Kyllä ne kaikki selvis....tai ainakin vehkeet saatiin käymään. Se kaavio vaan ei oo mulla tässä nyt koneen vieressä.

- Kaks oli tosiaan ilmastointiin liittyvää - saa vissiin nostettua tyhjäkäyntiä sitä kautta.
- Paksumpi puna-keltanen muistaakseni oli syöttö bensapumpuille.
- Ohuemmat puna-keltaiset oli lambdan lämmitys (ja vissiin joku muu) nämä siis meni   
  sulakkeen 4 kautta. Jos haluaa sitä käyttää.
- Pinkki oli vikavalo
- sini-keltaiseen tuli startin herätevirta
- sininen tais olla nopeustieto laatikolta (ei tullut käyttöön)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Vaparin lh 2.4 ohjaamaan b230fk :ta?
« Vastaus #32 : 19.08.2013, 21:58:49 »
Sulla oli siis 89 autosta sarja  -H- Näkyvimpänä erona että 90 ja uudemmissa se pinkki tosiaan menee virtalukolla ja pinkki/valkonen vikavalolle

Näin ainakin tavailin noita, ja apuna oli autonpuoleinen johtosarja(pinkki ja sininen näki siitä) jeesimässä tossa vuosimallin oikein arvaamisessa.
Mut juu eli punakeltaset tarvii vetää neloselle ja kattoo mistä nousee savu sen jälkeen, toki ennen sitä tarvii se kone niputtaa paikoilleen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaparin lh 2.4 ohjaamaan b230fk :ta?
« Vastaus #33 : 19.08.2013, 22:01:39 »
Sulla oli siis 89 autosta sarja  -H- Näkyvimpänä erona että 90 ja uudemmissa se pinkki tosiaan menee virtalukolla ja pinkki/valkonen vikavalolle

Näin ainakin tavailin noita, ja apuna oli autonpuoleinen johtosarja(pinkki ja sininen näki siitä) jeesimässä tossa vuosimallin oikein arvaamisessa.
Mut juu eli punakeltaset tarvii vetää neloselle ja kattoo mistä nousee savu sen jälkeen, toki ennen sitä tarvii se kone niputtaa paikoilleen.


Juu niin oli.....siitä yhden talven talviautosta sen omin kätösin purin.
Helpoin se ehkä on niin, että sen paksun puna-keltasen vie pumpuille. Itse kyllä varmuudeksi kytkin sen niin, että se ohjaa erillistä relettä, koska rele oli jo valmiiksi kytkettynä.
Sitten niihin kahteen muuhun puna-keltaiseen nappaa jostain +12v, sillon kun virrat päällä. Ei sen kummempia. Noissa sulakejärjestyksissäkin näköjään kun on eroja.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Vaparin lh 2.4 ohjaamaan b230fk :ta?
« Vastaus #34 : 17.12.2013, 00:14:54 »
Moi, elikkäs alkais olee mulla johdot kondiksessa, mihinkä tuo startin heräte ny vedellään ? siis tuosta repsikan jalkotilaan tulevasta 9 pinnisestä, olen liittimen purkanut ja muille tarpeellisille johdoille löytänyt paikan.

eli siis:
1:sinikeltainen johto startin heräte, mihin se vedetään ?
2: Tarvitseeko LH nopeustiedon ? (sinimusta johto )


kiitos jo etukäteen vastauksista.
volvoja - onhan noita.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaparin lh 2.4 ohjaamaan b230fk :ta?
« Vastaus #35 : 17.12.2013, 09:03:12 »
Ainakin 240:ssä heräte kulkee sen harmaan vähän kuutionmallisen liittimen läpi joka sijaitsee aika keskellä tulipellin yläreunassa. Eli jos sulla on valmis johtosarja startin pitäs pyöriä vaikkei siihen 9 napaseen ois mitään kytkenyt  :) Omissa sähköviritelmissä ainakin niin eikä ees sähkökäry noussut  :D
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Autoracing  KL-varaosat