Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886533 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1605 : 17.07.2014, 14:26:05 »
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=185709 Kannattaa lukasta.

Jos Saab 900/9-3 iskareita ostatte, niin EGT-merkkiset ovat liian paksuja, ei sovi sorvaamatta patruuna muutamaa milliä ohkasemmaksi.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1606 : 17.07.2014, 15:36:01 »
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=185709 Kannattaa lukasta.

Jos Saab 900/9-3 iskareita ostatte, niin EGT-merkkiset ovat liian paksuja, ei sovi sorvaamatta patruuna muutamaa milliä ohkasemmaksi.

Voi mennä jo aika lyhkäseks iskari 700/900:ssa, koska 240:n pamppuhan on jo lyhkäsempi, sekä nuo saabin pumput ovat vielä niistäkin reilusti lyhkäsempiä.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1607 : 18.07.2014, 09:41:04 »
Oma budjettiresepti:

Eteen:
- 2 kieppiä dieselin etujousista pois
- Motonetin nesteiskarit, joista sorvilla 60mm pois.

Taakse:
- 2 kieppiä kuormajousista pois
- 850 FK-coilisarjan takaiskareista 30mm pois (yhteensä n. 60mm lyhyemmät kuin orkkikset) yläpään silmukka hitsaamalla näihin kiinni
- DIY säädettävä panhard (IPD ja muut kaupalliset ovat paskoja, koska niitä ei voi säätää irrottamatta toista päätä!)

Uskomatonta mutta totta, alusta toimii erittäin miellyttävästi. Ei ole pintakova lainkaan, sopivan jämäkkä, mutta samalla mukava. Ei aiheuta vitutusta huonommallakaan tiellä, eikä mutkissa tarvitse pelätä auton kaatuvan.

Vakiopituisilla iskareilla alusta oli niin pintakova, että harkitsin kulkemista julkisilla.

Alustasetin ja kiristetyn lukkoperän asennuksen jälkeen ilmenikin sitten talviolosuhteissa erittäin epämiellyttävää aliohjautumista. Tämän ratkaisemiseksi taakse on tulossa triplavakaaja.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2014, 09:44:54 kirjoittanut Tico »
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1608 : 19.07.2014, 00:58:59 »
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=185709 Kannattaa lukasta.

Jos Saab 900/9-3 iskareita ostatte, niin EGT-merkkiset ovat liian paksuja, ei sovi sorvaamatta patruuna muutamaa milliä ohkasemmaksi.

Eikä muuten riitä ainevahvuuskaan soravata tarpeeks ohkasiks
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1609 : 19.07.2014, 01:34:41 »
Voi mennä jo aika lyhkäseks iskari 700/900:ssa, koska 240:n pamppuhan on jo lyhkäsempi, sekä nuo saabin pumput ovat vielä niistäkin reilusti lyhkäsempiä.

Olisko olleet n.10cm lyhkäsemmät. Mullahan oli 780:ssa 240 iskarit ja lyhennetty tolppa, ei se mihkään riittänyt. ;)


Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1610 : 19.07.2014, 07:32:42 »
Olisko olleet n.10cm lyhkäsemmät. Mullahan oli 780:ssa 240 iskarit ja lyhennetty tolppa, ei se mihkään riittänyt. ;)

Siis Saab vs 240, vai Saab vs 700/900?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1611 : 20.07.2014, 22:44:39 »
Kävin ottamassa muutaman kuvasen. 700-900 vs 240 vs saab 9-3






Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1612 : 21.07.2014, 17:35:46 »
Mitäs meinaatte, mahtaakohan -60mm madalluksella tulla ongelmia jos autossa 17" vanteet 215/45 leveet kummit, mahtaako raapia kaariin tai jotain muuta ongelmaa?  ??? Autohan oli siis 940 farkku.

Nyt aivan viittä vailla etten tilaa tuommoisia 60/40 madallusjousia ruotsista olisi vaan kiva tietää että tuleeko liian matalaksi tuolla 60mm tiputuksella  :(

Kaikkihan riippuu vanteen ET:stä. Kai tuon näkee silmälläkin että tuleeko vanne niin ulos että sopivuusongelmia voi odottaa? 60mm nyt ei ainakaan ulkonäön puolesta ole mikään sikalintta vielä, omassa varmaan sitä luokkaa oli tiputus kun oli super dtm:t alla 225/40R18 rengastuksella ja sisälokarit hieman ottivat kipeää, peltiosiin ei raapinut. Toisinsanoen jos vanteen ET on maltillinen niin en näkisi ongelmaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1613 : 21.07.2014, 17:44:41 »
Tuolla et:llä ei pitäisi olla ongelmia.

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1614 : 27.07.2014, 12:18:48 »
Tuli tuupattua ysin alle nyt 200srj. tolpat holkkiadapteri patentilla. Samalla vaihtelin -2 kiekkoa leikatut jouset paikalleen.
Aiemmin oli alla -1 lesjöt jotka pyörivät paikallaan ollessa.
Semmoinen tuli vain mieleen , jotta uskaltaiskohan nuista vakiojousista ottaa vielä -puolikierrosta pois? Pysyvätköhän enää paikallaan edes nuilla 200srj. tolpilla..?
Lesjöt jäivät vielä pyörimään jopa noilla 200srj. tolpilla  :buck2: sen takia turvauduin noihin vakijousiin, harmiksi vain auto nousi ~2cm..

Kuvassa -2 vakiojouset & -1 lesjöt.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1615 : 28.07.2014, 07:30:02 »
Tuli tuupattua ysin alle nyt 200srj. tolpat holkkiadapteri patentilla. Samalla vaihtelin -2 kiekkoa leikatut jouset paikalleen.
Aiemmin oli alla -1 lesjöt jotka pyörivät paikallaan ollessa.
Semmoinen tuli vain mieleen , jotta uskaltaiskohan nuista vakiojousista ottaa vielä -puolikierrosta pois? Pysyvätköhän enää paikallaan edes nuilla 200srj. tolpilla..?
Lesjöt jäivät vielä pyörimään jopa noilla 200srj. tolpilla  :buck2: sen takia turvauduin noihin vakijousiin, harmiksi vain auto nousi ~2cm..

Kuvassa -2 vakiojouset & -1 lesjöt.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
kuvasta katottuna vakio jousesta tulis kutakuinki saman mittanen tuon lesjön kanssa jos puolikierrosta ottaa vielä pois, ei ehkä kannata alkaa enään lyhentään. omakohtasia kokemuksia ei ole kun ei ole tullu harrastettua noita laikkamadaluksia vaikkakin 2 autoa omista joissa tuo laikkamadalus on, kumpikaan ei vaan liikenteessä. toisella ajoin leiman loppuun mutta en tykänny alustasta yhtään.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 07:31:55 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1616 : 28.07.2014, 15:54:35 »
kuvasta katottuna vakio jousesta tulis kutakuinki saman mittanen tuon lesjön kanssa jos puolikierrosta ottaa vielä pois, ei ehkä kannata alkaa enään lyhentään. omakohtasia kokemuksia ei ole kun ei ole tullu harrastettua noita laikkamadaluksia vaikkakin 2 autoa omista joissa tuo laikkamadalus on, kumpikaan ei vaan liikenteessä. toisella ajoin leiman loppuun mutta en tykänny alustasta yhtään.

Tulinkin tuossa aatoksiin, jotta pitänee sorvissa käyttää tolppia  & lisää kierrettä tehdä niin saa nuo lesjöt takasin. Eivätpähän irtoa enään  ELK
Muutenhan nuo laikatut ajaa asiaansa , mutta turhan löysät jouset omaan makuun  :o

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1617 : 01.08.2014, 08:05:07 »
Varmasti kysytty lukuisia kertoja

Onkos kellään kokemuksia Bilsteinin B8 Sprinteistä ysissä? Pitäisi olla nappivalinta jos tarkoitus madaltaa autoa hieman (30-50mm), sillä kyseessä on normaalia lyhyempi iskunvaimennin. Tarkoitus olisi laittaa näille vielä kaveriksi jonkinsortin jäykät madallusjouset (mitkä?).

Tarkoitus olisi saada pitkäkattoisesta ysistä _huomattavasti_ jämäkämpi ja jäykempi ajettava, kuin millään alkuperäisillä/alkuperäistä vastaavilla alustaratkaisuilla. Pitäisi myös kantaa kuormaa kohtalaisesti takana

 Täällä on B8 ja teetetyt (taotut) kuormajousista mallia otetut, mutta paksummat kierrejouset. On jäykät mutta kantaa
 paljon  paremmin kuin nuo Volvon kuormajouset. Iskin juuri 230 kg punamehua peräkonttiin ja baanalle.
 Liikkui todella nätisti eikä ollenkaan takakenossa vaan ihan kuin mitään ei olisi päällä.
 Olen todella tyytyväinen noihin.
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1618 : 08.08.2014, 21:27:38 »
Kokemuksia kybin iskareista, kesto, toimvuus?
Tarkoitus vaihtaa eteen kaasuskarit, alusta on vakio.
??? Seitensatanen kyseessä.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1619 : 08.08.2014, 22:35:13 »
Kokemuksia kybin iskareista, kesto, toimvuus?
Tarkoitus vaihtaa eteen kaasuskarit, alusta on vakio.
??? Seitensatanen kyseessä.
Taakse vaihdon just Exel-G:t. V70:ssä oli samat. Mielestäni ihan hyvät. Edessä ei kokemuksia.

 

Futurez  Kulkukoira