Autodiagnoosi  Carcom Oy

Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa

  • 40 Vastauksia
  • 13288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #15 : 14.03.2015, 00:05:58 »
Jepa jep vähä tännekki juttua pistää. Tuli ostettua uudet jarrulevyt sekä jarrupalat kun entiset levyt ovat niin kierot. Jos näillä uusilla sais tuon jarruttaessa syntyvän tärinän ja vispaamisen pois. ::) ABS poksi käytetty uusinta kolvauksessa ja pistetty kiinni. Alkoi ABS sekä Tracsiki toimimaan.. :D Tuli myös tilattua kangasmatot ja uudet kuoret keskuslukituksen kaukosäätimeen.

 Mutta niinhän se menee että yksi vika korjataan ja uusi tulee tilalle ja niin kävi myös tänään. Aloin kattelee noita valoja kun näytti niin korkealle. Autoohan on asennettu jotkin halpa kenonit ja vain toinen tottelee korkeudensäätö vempainta.. Aloin vääntelee ja kääntelee umpiota ja kattelemaan jonka seurauksena sitten toinen polttimoista otti itteensä, päätti hajota prkl.

Vähän hintoja;
-kangasmatot 20€ Motonet
-2x keskuslukituksen kaukosäätimet 9€ Ebay
-ABS korjaus 60€ Tmi Minimanni
-Jarrulevyt 300mm (Brembo) 140€ Autocenter
-Jarrupalat 20€ Autocenter


Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #16 : 20.03.2015, 18:21:55 »
Juupa juu vähä tännekki juttua. Tuli tilattua uusi soitin ja piuhasarjat subbarille. Perus Pioneeri 1din soitin ja 20mm piuhaa 80 amppeerin sulakkeella. Jarrulevyt ja palat odottaa asennusta (ei ole omaa tallia tai muuta paikkaa) siitä sitten pistän vähä enemmän kuvaa myöhemmin. Tuli Biltemasta napattua mukaa Spaprikan innoittamana kartiosuodatin.  :2funny:


Kaikkea pitää kokeilla.  ::) Saattaa tulla video pätkää tänää asennettuna.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #17 : 27.03.2015, 13:18:14 »
Ja lisää tavaraa tulee  :D Postiin tuli pari päviää sitten pioneerin soitin ja piuha sarja. Kellarissa odottaa vanhasta volvosta otetut 800w SPL vaffari ja 12" hurricane rainbow suppari. Uuden soittimen myötä saa etukajaritki toimimaan. Vanha soitin oli jokin JVC ja oli kyllä aivan susi ei ollu paikkoja kaikille kaiuttimelle ja värin sai jopa vaihtaa näytöstä.  :2funny:



Niin paljon tavaraa odottaa asennusta.. On se hankalaa kun ei ole omaa paikkaa missä mitää pistää. :-\
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #18 : 13.04.2015, 23:06:51 »
Heipätihei ! Vähän päivitystä tännekki. :) Nyt on humppavehkeet asennettu ja kesänakit alla, oikastaan mitää sen kummempia ei ole tapahtunu. Ahtopainemittarikin löysi tiensä kojelautaa pienellä väliaikaisella ratkaisulla, tulee muuttumaan lähiaikoina.

Vähän ruma tällä hetkellä ja ylimäärästä letkua löytyy. Parempi ständi odottaa takapenkillä.















Vähän hassussa järjestyksessä. Mutta kaikki johot saatii listojen alta ja penkkien alta taiteltua konttiin.  Eli ei jäänyt mistään näkymään johtoa joten olen erittäin tyytyväinen.



Kesänakit tuli vaihettua. Yllättäen tallittoman ihmisen epäonni kohtasin viimeisen renkaan myötä ja vettä alkoi tulee ku saavista kaatamalla. ;D

Ensi torstaina luultavasti koiranluut ja jarrulevyt & palat löytävät tiensä autoon. Niistä lisää kuvia sitten. Mutta eipä täällä sen enempää, kertokaa toki ulkonäkö ehotuskia mitä voisi tehdä. :)
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa wäiski12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #19 : 14.04.2015, 18:49:07 »
Matalammaks ja lievä tummennus etu laseihin ???
Nykynen ajokki: volvo s70 vm.97

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #20 : 25.04.2015, 01:26:57 »
Matalammaks ja lievä tummennus etu laseihin ???

Hmh ei tiedä uskaltaako tätä madaltaa. Tiet on sen verran perunapeltoa tääläpäin että hirvittää.  :idiot2:

Ja vähän lisää juttua tännekki :P Tuli piiiitkän laiskottelun jälkee vaihdettua vaihdettua jarrulevyt sekä palat ja oikein koiranluutki vielä. Meni koiranluissa järki joten helpommalla pääsi ku rälläkällä veti poikki.  ;D Oli vanhaa jarrulevyy aiheuttanu aikamoisen pykälän... Oli entinen omistaja vetäny vähä rauta rautaa vasten nähtävästi.  :buck2: Johan loppu vispaaminen jarruttaessa ja kolinat etupäässä kun sai uudet hilppeet.

Ja pari kuvaa taas tässä vaiheessa.




Löyty myös kuva tuosta suodattimesta.  :D



Tuli varattua aika nyrkkipajalle että sais tuon moottorin ylätuen kuntoon. Puuttuu koko pusla välistä.  :o Ei tuotakaan tullu huomattua kun viikko kaks sitten... Eihän semmosta vanhassa 940 ollut niin en tiennyt mikä helvetti se vimpain oli moottorin päällä.  :facepalm: Noh jos se sais vähän tota ihmeellistä nykimistä ja täristämistä loppumaan mitä se varmasti tekeekin, voi ajella taas ilman stressiä.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #21 : 25.04.2015, 23:56:03 »
Teeppä tolle suodattimelle nyt edes jokin lämpöpelti ja vedä maskista putki sille. Nyt se saa vain kuumaa ilmaa konehuoneesta ja sehän vie tehoja.

Kun itsellä aikaisemmin oli kartiosuodatin, niin hain biltemasta/motonetistä palan alumiinilevyä ja taittelin tuollaisen (ei löytynyt parempaakaan kuvaa...):
http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20C70/DSC_4907m.jpg

Tämä on siis täältä lokarin päädystä täysin auki ja ympäriinsä (paitsi päältä) päällystetty lämmöltä suojaamiseksi. Sama suhina ja pöhinä kuului, ei vaikuttanut ääneen mitenkään.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #22 : 26.04.2015, 17:36:54 »
Teeppä tolle suodattimelle nyt edes jokin lämpöpelti ja vedä maskista putki sille. Nyt se saa vain kuumaa ilmaa konehuoneesta ja sehän vie tehoja.

Kun itsellä aikaisemmin oli kartiosuodatin, niin hain biltemasta/motonetistä palan alumiinilevyä ja taittelin tuollaisen (ei löytynyt parempaakaan kuvaa...):
http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20C70/DSC_4907m.jpg

Tämä on siis täältä lokarin päädystä täysin auki ja ympäriinsä (paitsi päältä) päällystetty lämmöltä suojaamiseksi. Sama suhina ja pöhinä kuului, ei vaikuttanut ääneen mitenkään.

Jep se olisi seuraava homma yrittäny tässä miettiä vähä erinlaisia ratkasuja. Tuntunukki vähä laiskemmalta tuo auto niin epäilin juurikin tota lämpöpellin puuttuvuutta.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #23 : 04.05.2015, 10:21:26 »
Missäs meinasit lastuttaa? Vai löysitkö jostain valmis-softan?

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #24 : 04.05.2015, 14:55:49 »
Missäs meinasit lastuttaa? Vai löysitkö jostain valmis-softan?

Käyn lastuttaa Lappajärvellä http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php Kaveri kiikuttaa sen jenkki lava-autoa tuola yhtenään huollossa ja kerto että tuola on kyllä asiansa osaavat miehet. Kyselin jo lastun hintaa ja kenen. Karalan lastu ja hintaa 400euroa, parin tunnin homma ku ne sen pistää. Itse kun asun täälä ihan rannikolla pohjanmaalla niin meinaa olla vähä kortilla nuo paikat.. Tuota seuraava paikka olis ollu sitten Tampereella.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa miihei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #25 : 04.05.2015, 15:25:17 »
Kävin oman c70 sen ohjelmoimassa Kirkkonummella tommosessa paikassa kuin itsfun.fi suosittelen ja monen tahon puolesta! :)

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #26 : 04.05.2015, 19:01:03 »
Käyn lastuttaa Lappajärvellä http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php Kaveri kiikuttaa sen jenkki lava-autoa tuola yhtenään huollossa ja kerto että tuola on kyllä asiansa osaavat miehet. Kyselin jo lastun hintaa ja kenen. Karalan lastu ja hintaa 400euroa, parin tunnin homma ku ne sen pistää. Itse kun asun täälä ihan rannikolla pohjanmaalla niin meinaa olla vähä kortilla nuo paikat.. Tuota seuraava paikka olis ollu sitten Tampereella.

Mikäs paikka Tampereella olisi laittanut lastun tähän koneeseen? Kiinnostaisi kun lähempänä omaa sijaintia, etelämmästä kun ollaan.
Mitä tehoja ja vääntöjä tuosta on luvattu siellä Lappajärvellä?

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #27 : 04.05.2015, 23:36:43 »
Tampereella olis ollu vissii karala ihan itse. En paikan nimeä muista ku kuulin vaan että sinne jossei muuta. Lappajärvellä luvattiin "260-270hv ja rutkasti lisää vääntöä "  :D Muistelisin että ainaki joku lastu anto 150 - 200 nyyttonia vääntöä et varmaa samoihin luokkii.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #28 : 05.05.2015, 17:58:06 »
Muistelisin että ainaki joku lastu anto 150 - 200 nyyttonia vääntöä et varmaa samoihin luokkii.

Kai sieltä nyt vähän enemmän kun vakionakin tais olla jo jotain 300Nm luokkaa ::)
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5 Italia
« Vastaus #29 : 05.05.2015, 21:22:29 »
Eiiku meinasin että siihen lisäks.  :D Et tulis olemaan jotain siihen vajaa 500Nm luokkaa ja 260Hv  :)

Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

 

KL-varaosat  Race.fi