Carcom Oy  Ateho

-98 2.3 T5 viritys

  • 79 Vastauksia
  • 42850 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #45 : 04.02.2012, 22:04:37 »
Siis <-99 renkaat on 1.5mm (oikeesti1.2mm), 1.75mm ja 3.0mm.
 99-> 1.2mm 1.5mm ja 2.0mm Eli joutuu kaks sarjaa yhdistää tai jostain hommata erikseen noi ylimmät 1.2mm renkaat.
Muuten olisin voinut myydä noi, mutta mistään ei saa tilalle sarjaa joka sopii, eli tarviin 2/3 tosta sarjasta.  :idiot2: :idiot2:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #46 : 04.02.2012, 22:09:25 »
Siis <-99 renkaat on 1.5mm (oikeesti1.2mm), 1.75mm ja 3.0mm.
 99-> 1.2mm 1.5mm ja 2.0mm Eli joutuu kaks sarjaa yhdistää tai jostain hommata erikseen noi ylimmät 1.2mm renkaat.
Muuten olisin voinut myydä noi, mutta mistään ei saa tilalle sarjaa joka sopii, eli tarviin 2/3 tosta sarjasta.  :idiot2: :idiot2:


Aivan...näköjään www.scandix.de :kin tuntee B5234T3 männänrenkaat ainoastaan -99 asti.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #47 : 04.02.2012, 22:17:27 »
Onko sulla kans T5 kone työn alla? Mitkä renkaat sulla on?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #48 : 04.02.2012, 22:20:19 »
Onko sulla kans T5 kone työn alla? Mitkä renkaat sulla on?


On juu...B5234T5, vielä ei oo muita renkaita ku 340tkm ajetut orggikset.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #49 : 04.02.2012, 22:24:35 »
Tarkotin just niitä alkuperäisiä ja niiden mittoja. Ja eikös sulla ole B5234T3 kone niinku mulla ?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #50 : 04.02.2012, 22:28:24 »
Tarkotin just niitä alkuperäisiä ja niiden mittoja. Ja eikös sulla ole B5234T3 kone niinku mulla ?


Alakerta on viä nipussa. Eikös toi T3 oo uudemman RN-sarjan moottori. Ku T-5R:ssä on toi T5?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa jupe_e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #51 : 05.02.2012, 21:33:19 »
 Vanhaan T5 moottoriin kävi renkaat muistaakseni Audin S2/4 moottorista. Hintakin yli puolet halvempi.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2012, 21:37:37 kirjoittanut jupe_e »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #52 : 05.02.2012, 21:34:52 »
Vanhaan T5 moottoriin kävi renkaat muistaakseni Audin S2/4 moottorista. Hintakin yli puolet halvempi.


Hyvä saada vahvistusta olettamukseen....Ebay:sta ainakin löysin, että olis ihan samoilla mitoilla kun Volvon omat :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa jupe_e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #53 : 05.02.2012, 21:39:30 »

Hyvä saada vahvistusta olettamukseen....Ebay:sta ainakin löysin, että olis ihan samoilla mitoilla kun Volvon omat :)
Mä laitoin sellaset jokunen vuosi takaperin...

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #54 : 12.03.2012, 06:36:34 »
Tilasin jenkeistä sopivat renkaat ja nyt on on alakerta ja kansi paikallaan. Funtsailen edelleen tuota turbo valintaa. Mitsu 19T menis suoraan, mutta toi K24 olisi uudempaa/parempaa? tekniikkaa. Sovittelu ei ole niin suuri ongelma, kun kone pukissa.

Mutta, luin ettei toi K24 ole niin kestävä ja kuulema turbiinisiipien kanssa ollut ongelmia (tosin vain silloin kun ajetaan paljon ja kauan kovaa) ???

Ja toi K24 antaa vaarallisia ahtopiikkejä ja vaikeita hallita? jos näin, miten sen voi toimia sitten S60/V70R malleissa ?  ::)  ;D

« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 06:40:02 kirjoittanut C70 »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #55 : 12.03.2012, 07:57:41 »
Tilasin jenkeistä sopivat renkaat ja nyt on on alakerta ja kansi paikallaan. Funtsailen edelleen tuota turbo valintaa. Mitsu 19T menis suoraan, mutta toi K24 olisi uudempaa/parempaa? tekniikkaa. Sovittelu ei ole niin suuri ongelma, kun kone pukissa.

Mutta, luin ettei toi K24 ole niin kestävä ja kuulema turbiinisiipien kanssa ollut ongelmia (tosin vain silloin kun ajetaan paljon ja kauan kovaa) ???

Ja toi K24 antaa vaarallisia ahtopiikkejä ja vaikeita hallita? jos näin, miten sen voi toimia sitten S60/V70R malleissa ?  ::)  ;D

TPC:n foorumilla on paljon kirjoiteltu k24 vs. 19t.

Suurinipiirteinen keskustelu
tehon puolesta k24 "voittaa" ehkäpä noin 25hv suuremmalla huipputeholla.
mutta 19t on taas saannu "kestävyystittlelin".

Noista ahtopiikeistä niin sanoisin että se on enemmän koneen ahtopaineohjauksen kunnosta kiinni ja miten kone on viritetty.

Saahan noita piikkejä 13G:llä kin :D

k24 löytyy 2 eri mallia.
R malli ja t-5 malli.

Ero on tuossa ahtoputken kiinityksessä.

noista turbiinisiipien ongelmista en osaa sanoa mitään :D

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #56 : 12.03.2012, 11:48:32 »
Taidan sitten kääntyä siihen mitsuun......Olis kyssäri noista Downpipe jutuista. Varsinkin se BSR putki jossa katti mukana. Onko se ihan tieliikenne sallittu ja menee päästöistä läpi?

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #57 : 12.03.2012, 12:45:05 »
Taidan sitten kääntyä siihen mitsuun......Olis kyssäri noista Downpipe jutuista. Varsinkin se BSR putki jossa katti mukana. Onko se ihan tieliikenne sallittu ja menee päästöistä läpi?

BSR, jt ja Ferrita kanssa ei pitäis olla mitään ongelmia.

Niin kauan kun Lambda imm ja lastu on kunnossa niin päästöt on ok.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #58 : 16.03.2012, 19:20:22 »
Kone sai uudet nostajat ja uudet tiivisteet öljypumppuun. Huomenna nokat ja yläkansi paikalleen....Ensi viikolla tulee R pakosarja..... :)

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #59 : 25.04.2012, 19:54:15 »
Täällä ei paljoa uutta, kone muuten kasassa, sai uudet tulpat ja tulpanjohdot ja kaikki huohotin letkut. Pitäisi laatikko kasailla tossa kohtapuolin.....Rupesi taas toi turbo homma mietityttää  ;D Jotenkin se K24 houkuttelisi taas  :2funny:

 

RallyBaron  Samppasport