No kyllä ne nastat tuo joissakin olosuhteissa muutakin hyötyä, kuin ropinan tuomaa turvallisuudentunnetta. Lapin reissulla kävin siinä matkalla Keski-Suomessa kaverin tiluksilla kahvilla ja siinä kun ajoi sen ~10km päätieltä kääntyessä hiekkateitä, joissa pinta on aivan jäässä ja tien profiili on tuollainen sulkumerkki ( oikealle kyljelleen käännettynä ja jään pinnassa vielä vesi, niin ymmärrän hyvin kaverin näkemyksen asiasta että kitkoja ei hänelle tule. Ei tulisi itsellenikään jos tuollaisia teitä ajaisi jokapäivä, kun nastoillakin tuossa sai jo vähän miettiä ajamistaan että ei ajaudu ojaan.
Ja kahden vuoden päästä ne renkaat nyt voi vaihtaa jo muutenkin. Eihän kesärenkaatkaan kestä monella kuin sen yhden kesän, niin ei se talvirenkaiden vaihto uusiin vaikka pintaa olisikin jäljellä, ole kovin iso investointi. Varsinkin kun se on investointi turvallisuuteen.
Omat talvirenkaani on seuraavaksi kitkat varmaankin, ihan kokeilun vuoksi. Jos pitoa riittää, niin mitä sitä turhaa rouhimaan nastoilla pk-seudulla. Jos ei riitä, niin sitten vaihdetaan takaisin.