Samppasport  Futurez

D5 lastutus

  • 978 Vastauksia
  • 403907 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #960 : 29.12.2019, 20:22:16 »
Auto vaihtui uudempaan niin siihen pitäisi myös saada lisäpotkua. RICAn softa oli edellisessä autossa ja siitä ei ole mitään valittamista.
Sellaista mietin että kun näyttää RICAlta olevan saatavilla myös EGRn poistosofta niin kannattaako sitä ottaa myös vai tuleeko DPFn kanssa sen jälkeen ongelmia?

Riittääkö tämä vastaukseksi, että kannattaako ottaa EGR-OFF  ::)

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #961 : 30.12.2019, 01:30:16 »
Sellaista mietin että kun näyttää RICAlta olevan saatavilla myös EGRn poistosofta niin kannattaako sitä ottaa myös vai tuleeko DPFn kanssa sen jälkeen ongelmia?

Väittävät että olisi pikemminkin päinvastainen vaikutus eli dpf kestää pidempään. Jotenkin tehokkaampia ne poltot. Näin sanoi softari minulle ja täällä palstallakin samaa höpinää ollut. Minulla ei ainakaan ollut mitään ongelmaa mutta ei tosin ollut silloinkaan kun egr oli toiminnassa. Nykyisessä egr on toiminnassa. Ei viitsi enää niitä typen oksideja tuprutella kanssaihmisten iloksi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jallukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #962 : 04.05.2021, 14:54:39 »
Minkäslaisia kilsoja ihmiset on näillä lastutetuilla vehkeillä ajelleet?

Ainakin tämän foorumin keskustelujen mukaan sekä moottori että voimansiirto kestää yllättävän reilustikin lisätehoja, eikä kovinkaan montaa huonoa kokemusta ole vastaan tullut (yleensähän ne, joilla osuu kakki tuulettimeen kommentoivat herkemmin). Kovinkaan paljon en kuitenkaan ole mainintoja nähnyt siitä, miten paljon näillä piristetyillä vehkeillä on sitten ajeltu.. Vai onko tämä niin itsestäänselvyys, että miljoonan rullaaminen on vain itsestä kiinni? ;D

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2917
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #963 : 04.05.2021, 16:15:16 »
Itse olen saanut sen käsityksen, että järkevästi tehty ohjelmointi ei juurikaan lyhennä auton komponenttien kestoa. Toki väärällä käytöllä kaiken saa irti, mutta niin saa sen täysin vakiokuosissa olevankin auton.

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #964 : 04.05.2021, 17:12:45 »
190tkm kohdalla ostin auton ja melkein samoin tein ohjelma sisään.
205hv >250hv ja ~540Nm taisi olla dynolapussa. OptimoiAutosi ”bulkki” ohjelma.
360tkm asti tuolla ajelin ilman ainuttakaan yskäisyä.
Dpf yms paikallaan.
Sikäli kuin tiedän, autossa oli alkuperäinen tekniikka eikä mikään pettänyt minunkaan 170tkm aikana.
Vakio huoltovälit ja laatikkoöljyt vaihdoin myös 2x. Auto meni kuitenkin vaihtoon vuoden vaihteessa. Ainut tekniikkaprobleema oli alhaiset moottorilämmöt talvella, taitaa olla sekin tyyppivika eikä mitään tekemistä ohjelmoinnin kanssa. Eikä tuokaan ajoon vaikuttanut, oli havaittavissa obd lukijalla (ja hieman haaleana sisäilmana)
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa Apelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #965 : 10.05.2021, 00:00:52 »
Varmaan monesti kysytty mutta omaan silmään ei osunut niin mitenkäs tuollanen rican stage 2 volvo s60 d5 awd -14 Kestääkö hyvin noita luvattuja tehoja 275/536?
Mitkä on maksimi lukemat tuolle koneelle ja laatikolle mitä ne on tehty kestämään?
« Viimeksi muokattu: 10.05.2021, 00:02:51 kirjoittanut Apelius »
Volvo s60 D5 awd -14

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3473
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #966 : 10.05.2021, 07:57:17 »
Varmaan monesti kysytty mutta omaan silmään ei osunut niin mitenkäs tuollanen rican stage 2 volvo s60 d5 awd -14 Kestääkö hyvin noita luvattuja tehoja 275/536?
Mitkä on maksimi lukemat tuolle koneelle ja laatikolle mitä ne on tehty kestämään?
Ei ole kyllä yhtään mekaanista hajoamista osunut silmiin mitä näitä oon seurannut, eikä itselläkään ole ollut ongelmia. Sitä mihin noita on "speksattu" ei ole hajua mutta kun näköjään kestävät sen n. 280hv/600nm mitä softalla & dpf:n poistolla parhaillaan saa niin aika matalaviritteisiä ovat tehtaalta lähtiessään.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #967 : 10.05.2021, 23:27:59 »
Varmaan monesti kysytty mutta omaan silmään ei osunut niin mitenkäs tuollanen rican stage 2 volvo s60 d5 awd -14 Kestääkö hyvin noita luvattuja tehoja 275/536?
Mitkä on maksimi lukemat tuolle koneelle ja laatikolle mitä ne on tehty kestämään?

Laatikko on speksattu kestämään 450Nm.
Aika monissa autoissa tuota on ollut käytössä. S80 v8, xc90 yms lukemattomat muut merkit ja mallit.

Ilmeisesti laatikossakin on hyvin reserviä kun ei täälläkään paljon kauhutarinoita ole vaikka +500Nm lienee laitettu aika moneen pirssiin..

Joskus näissä oli jotain ongelmaa kulmavaihteen kanssa, mutta sekin on päivitetty joskus 2010? tienoilla kestävämmäksi.

Veikkaan että näissä 2.4 D5 koneissa olisi 500Nm jo tehtaalta jos laatikko sen sallisi. Ei vain ole ollut tuon kestävämpiä laatikoita tarjolla.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa Volovoukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #968 : 03.09.2021, 11:45:37 »
pitääkö v70 mk3 2008 d5 tyhjentää myös katti samalla ku softaa ja tyhjentää dpf?

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #969 : 11.09.2021, 08:37:55 »
pitääkö v70 mk3 2008 d5 tyhjentää myös katti samalla ku softaa ja tyhjentää dpf?

Ei tarvitse jos ohjelman tekijä osaa tehdä työnsä laadukkaasti.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa KapteeniMahtava

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #970 : 06.10.2021, 10:44:35 »
Terve,

Osaako joku listata tai kertoa optimointifirmat / pajat, jotka ohjelmoivat myös automaattilaatikon optimoinnin yhteydessä?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8954
  • Teiden tukko
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #971 : 10.10.2021, 07:24:38 »
Terve,

Osaako joku listata tai kertoa optimointifirmat / pajat, jotka ohjelmoivat myös automaattilaatikon optimoinnin yhteydessä?

Tämä kiinnostaa myös minua.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #972 : 10.10.2021, 09:12:57 »
Terve,

Osaako joku listata tai kertoa optimointifirmat / pajat, jotka ohjelmoivat myös automaattilaatikon optimoinnin yhteydessä?

En ole ihan varma, mitä laatikon optimoinnilla tarkoitat? Mutta mielestäni Espoossa ainakin optimoinnin yhteydessä rajoitetaan tehoa pienempien vaihteiden kanssa. Onko se sitten laatikon optimointia? Ja kerrotaan, että laatikon luistaminen vähenee. RICA:n sivuilla mainittiin näin "Reduced delay from standstill on Automatic / Geartronic"
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #973 : 10.10.2021, 14:26:04 »
Rican softat on jonkun mielestä tusinakamaa, mutta omasta mielestä ammattimaisesti tehtyjä. Viimeisen 5 sylinterisen D5:n kanssa lootan ohjelmoinnista ei puhuttu mutta lootan käytös muuttui paljon paremmaksi. Uuden 4 syl D5:n kanssa kaupataan lisäksi erikseen softaa, joka sallii vaihdot kovemmilla tehoilla jne.

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #974 : 10.10.2021, 15:39:14 »
5syl D5 laatikko on Aisin tf80-sc.
Ei taida ohjelmia/tuunaajia tähän löytyä.
Ohjelmoijien korulauseissa viitataan vaihdelaatikkoon, mainitaan parempaa liikkeellelähtöä, vähemmän turhia vaihtoja jne, mutta yksikään ei taida tcu:ta ohjelmoida.
Toki laatikon käytös paranee kun vääntöä on käytettävissä enemmän.
Eli ainakin alas vaihdot vähenee osakaasulla kun vääntöä on enemmän.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

 

RallyBaron  Samppasport