RallyBaron  Samppasport

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132901 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #105 : 26.06.2012, 01:42:13 »
Eiks siinä muovisessa jutussa oo kanta niinku pultissa ? Jos käsitin oikein tost sun selityksestä nii siitä saa tyhjättyy jäähytys järjestelmän
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #106 : 26.06.2012, 06:59:55 »
Eiks siinä muovisessa jutussa oo kanta niinku pultissa ? Jos käsitin oikein tost sun selityksestä nii siitä saa tyhjättyy jäähytys järjestelmän
en muista nyt tarkasti..pitää kattoo ku pääsee töistä. Kiitti kuitenki vinkistä! :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #107 : 26.06.2012, 21:35:36 »
Tänään laitoin nesteet koneeseen, vaihdoin kytkivaijerin sekä tein jo akulle telinettä peräkonttiin ja laitoin sinne maajohdon.
Onko jollain ollu ongelmia ton kytkinvaijerin kiristämisen kanssa kun ootte vaihtanu SRE asetelman vakiolevyllä..? Vanhalla vaijerilla ainaki loppu säätövara..uudelle laitoin varmuuden vuoksi paksun M14 vai M16 (en muista) mutterin sinne vaijerin päätypalan taakse, jolloin sain noin 12-13mm lisää kiristysvaraa. Kaikki on oikein kasattu ja painelaakeri on uusittu.

Nyt ei jääny enää paljosta kiinni, etteikö ois irrottanu kokonaan, nimittäin luisti, muttei sentään menny ihan täysillä ku painoin kytkimen pohjaan ja starttasin vaihdepäällä. Eli se irrottaa jo hieman, muttei tarpeeks. Onneks on kiristysvaraa vielä. :)

kertokaas mitä nää sähköpalikat on..? niillä tuskin tekee mtn 240:ssä, pumppu on 940 D24Tic:stä. Oon irrottanu ne siitä pumpun päältä.



Ja mikä tuo solenoidi on?



Vaparin pumpussa siinä on tulppa vaan eikä lähe tuota pientä putkea ylöspäin..jos jätän sen noin paikalleen pitääkö mun tuoda siihe virta jostain vai?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #108 : 26.06.2012, 21:55:26 »
solenoidilla säädetään aika varmasti ennakkoa  :o

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #109 : 26.06.2012, 22:53:25 »
niin ja nuo ylemmät härpäkkeet liittyvät varmaankin EGR:ään....eli tuskin on tarpeellisia...

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #110 : 27.06.2012, 01:13:41 »
Mä haluaisin tietää mikä on tuo härpäke jota näkyy vähän viimeisen kuvan solenoidin yläpuolella? Siitä tulee vaijeri pihalle joka on kiinnitetty vipuun. Härpäkkeen toiseen päähän tulee vesiletku.. Itselle tuo vaijeri poikki ja häiritsee mua :(
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #111 : 27.06.2012, 01:59:05 »
Mä haluaisin tietää mikä on tuo härpäke jota näkyy vähän viimeisen kuvan solenoidin yläpuolella? Siitä tulee vaijeri pihalle joka on kiinnitetty vipuun. Härpäkkeen toiseen päähän tulee vesiletku.. Itselle tuo vaijeri poikki ja häiritsee mua :(

Se on kylmäkäynnistys systeemi ;) Säätyy jäähdytys nesteen lämpötilan mukaan.. Ollut esim 200 series ja 700 series sekä 900 deries D24 volvoissa. Ainakin vanhemmissa VW Lt D24 pumpuissa on vaijerin kanssa ennakon säätö pumpun toisella puolella kylmä käynnitykseen (Vähän ku ryyppy kaasari vehkeissä) Näin ihan nippeli tietona  8) Sori OT..

Edit..
« Viimeksi muokattu: 27.06.2012, 02:02:42 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #112 : 27.06.2012, 07:57:42 »
solenoidilla säädetään aika varmasti ennakkoa  :o
oisko näin..? Mä vähän epäilen, kyl tuossa pumpussa ennakon saa säädettyä kyl ihan pyörän päästä tai pumppua kääntämällä. Vai meinaakko et se muuuttaa jotenki ennakkoa käynnin aikana? 240:ssa siinä on vaan laippa.. Eikö kellään oo tietoo tosta? Varmaan kummiski noita on ollu 940:ssä aika useessaki..? Mietin vaan et jos se solenoidi on kiinni ku virrat on off, sillon siihen ei tarvi tuoda johtoa. Mut jos se on auki, niin sit asia erikseen.. Tapahtuuukohan mtn kummallista jos kokeilis laittaa siihen virran suoraan akulta ja kattoo miten se vaikuttaa..?  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #113 : 27.06.2012, 08:31:39 »
Kyllä se jokin ennakon säätösysteemi on, laita vanhemmasta pumpusta peitelaippa sen tilalle. Jos oikein ymmärsin englannin kieleseltä sivuilta niin liittyy kylmäkäynnin ennakon säätöön.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #114 : 27.06.2012, 11:00:29 »
Kyllä se jokin ennakon säätösysteemi on, laita vanhemmasta pumpusta peitelaippa sen tilalle. Jos oikein ymmärsin englannin kieleseltä sivuilta niin liittyy kylmäkäynnin ennakon säätöön.
Juurikin näin. Eli kylmäkäynnistyksen ennakon säätöön liittyy.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #115 : 27.06.2012, 21:41:05 »
Joo pitänee koittaa vaihtaa toho se laippa.
Tänään pidin vapaapäivän hallihommista, huomena taas jatkuu kunhan pääsee töistä. :)

Tuttu teki mulle tänään karan tohon LDA-toweriin. Tuttu teki siihe sen kolon jyrsimellä, ja sillä ei ollu semmosta terää et ois saanu tehtyä suoraks sitä osaa mihin se viiste loppuu.



Vasemmalla puolella uusi kara, keskellä vakio ja oikealla sorvattu, mutta jyrsimätön kara. Vein ton viimisen juuri jyrstittäväks. Tulikohan tuosta vähän turhan järee savupommi, viisteen syvin kohta on 10mm..karan halk. on 11,9mm.. :D Teetän ton yhen karan, siihen tulee 7mm syvin kohta. Vakiossa on 4mm ainaki mun silmän mukaan..

Tarviikohan tuota karan liikettä rajottaa jotenkim ettei painu liian syvälle..? sillonhan tuo neula alkaa taas painua takaisin, koska tuo viisteen loppu ei ole suora.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2012, 21:42:52 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #116 : 28.06.2012, 21:58:54 »
Tänään sai taas yhen urakan silausta vaille valmiiks, tuli tehtyä pakoputkisto ja ripustukset. Laitoin yhellä vaimentimella. Ei PITÄIS tulla leimalla onkelmaa, ku kaverit on katsastanu samassa paikassa Volvon ja Bemmien riisseleitä suorilla putkilla, eikä oo tullu moitteita. Viel jäi muutama klemmari uupumaan. Sitte laitoin myös uuret vilikunpolttimot (oranssit) paikoilleen, puhistelin ne kulumaparkkien umpiot ja laitoin ajovalot+vilkut paikoilleen. :)



On sen verran jykevää tuo 3" putki, että päätin tehrä "laiskan miehen version" putkistosta..eli laitoin taka-akselin alitte.. :D Mulla oli auto tunkattuna tossa, niin laitoin sen perusteella sen suht lähelle sitä akselistoa. Ei pitäs kolahtaa akseliin missään tilanteessa. Oishan sen voinu laittaa taka-akselin päältäki, mut ei ollu niin hirveesti käyriä ja mielenkiintoa et ois jaksanu rueta värkkään.. Hyvä se on nuinki! 8)

Tässä vielä kuvaa auton nykysestä lookista ilman maskia ja konepeltiä.



Koitan saada huomiseks lisää nuita klemmareita, laitan putkiston lopullisesti kiinni ja sit pitäs toi akkukaapeli vetää ja vähä oikasta tuota perä päätä. Teen niin paljon ku ehin. :) Onko muuten tietoa tartteeko nuo lampunpyyhkijlt olla autossa, vai saako ne poistaa leimalle? Ois komeempi ilman.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2012, 22:51:57 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #117 : 28.06.2012, 23:59:14 »
Aika lähelt näyttää putki kulkevan varapyörän koteloo   ::)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #118 : 29.06.2012, 00:19:42 »
Ittellä ei oo ainaskaan yhreskään autos ollu nuota ajovalopyyhkijöitä ja ikinä ei oo mitää sanomista tullu inssimieheltä.. Miks et hakenu biltemasta 3" taka-akselin ylitystä 19,90€?? Eihän tuossa JDM style putkessakaan mitään vika ole, mutta olisit saanu putken menemään sieltä mistä kuuluukin :D On muuten aika hurjan näköinen toi kara O0
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #119 : 29.06.2012, 00:25:08 »
Laitoin yhellä vaimentimella. Ei PITÄIS tulla leimalla onkelmaa

Ei tule ongelmia...mulla on samallalailla yhdellä vaimentajalla bensakone. Eikä oo ääni ees kova.

Ei pitäs kolahtaa akseliin missään tilanteessa. Oishan sen voinu laittaa taka-akselin päältäki, mut ei ollu niin hirveesti käyriä ja mielenkiintoa et ois jaksanu rueta värkkään.. Hyvä se on nuinki! 8)

Aika läheltä vakaajaa menee, mut toimii varmaan, kunhan muistaa olla nostamatta autoa korista :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

KL-varaosat  Race.fi