Autoracing  KL-varaosat

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298831 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #495 : 19.12.2012, 07:35:29 »
lisää käyttökokemuksiä ;),siis onko mukava vai ei :) :)

Toistaiseksi on aika kaksimieliset... eiku kaksijakoiset fiilikset. Ajomukavuus on huippua, kun auto ja moottori ovat niin hiljaisia, sekä automaatti laatikko on myös aika rock. Toisaalta tehoa ei ole lähellekään sedanin tdi:tä vastaavaa määrää ja automaatti vie muutenkin D5:sta sen parhaimman terän pois. Onhan sitä kyllä niin pirun liukastakin joka paikassa, että ei tuota ole pääsyt kunnolla testaamaan kuivalla. Silloin alussa oli kuivaa, mutta silloin auto ei toiminut muuten niin kuten sen olisi pitänyt. Polttoainetta menee myös aika paljon verrattuna tdi:hin. Sitä en oikeastaan edes ymmäärrä, että mitä se johtuu. Kaikki toimii kuitenkin hienosti, moottori on normaalin lämpöinen ja menee maantiellä tosi kevyellä kaasulla. Toistaiseksi taitaa olla fiilikset miinuksen puolella, jos pitää verrata edelliseen menopeliin, mutta se olikin niin mahtava laite, että aika paha laittaa paremmaksi.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4669
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #496 : 19.12.2012, 08:35:20 »
Toistaiseksi on aika kaksimieliset... eiku kaksijakoiset fiilikset. Ajomukavuus on huippua, kun auto ja moottori ovat niin hiljaisia, sekä automaatti laatikko on myös aika rock. Toisaalta tehoa ei ole lähellekään sedanin tdi:tä vastaavaa määrää ja automaatti vie muutenkin D5:sta sen parhaimman terän pois. Onhan sitä kyllä niin pirun liukastakin joka paikassa, että ei tuota ole pääsyt kunnolla testaamaan kuivalla. Silloin alussa oli kuivaa, mutta silloin auto ei toiminut muuten niin kuten sen olisi pitänyt. Polttoainetta menee myös aika paljon verrattuna tdi:hin. Sitä en oikeastaan edes ymmäärrä, että mitä se johtuu. Kaikki toimii kuitenkin hienosti, moottori on normaalin lämpöinen ja menee maantiellä tosi kevyellä kaasulla. Toistaiseksi taitaa olla fiilikset miinuksen puolella, jos pitää verrata edelliseen menopeliin, mutta se olikin niin mahtava laite, että aika paha laittaa paremmaksi.

Mutta sullahan oli Tdi:ssä lastu? Ja tässä ei ilmeisesti ole, tai sitten se juttu on menny multa ohi :D Tuo D5:nen on pikkusen kovempi ruokanen. Mulla on tuo oma menny talvella 7,5-8 litran keskikulutuksella. Ardicia käytetty reilusti ku kaupunkiajo painotteista ajo kumminki ollu. Kesällä kulutus 5,5-7,0 riippuen töppösen asennosta ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #497 : 19.12.2012, 11:01:57 »
Mutta sullahan oli Tdi:ssä lastu? Ja tässä ei ilmeisesti ole, tai sitten se juttu on menny multa ohi :D Tuo D5:nen on pikkusen kovempi ruokanen. Mulla on tuo oma menny talvella 7,5-8 litran keskikulutuksella. Ardicia käytetty reilusti ku kaupunkiajo painotteista ajo kumminki ollu. Kesällä kulutus 5,5-7,0 riippuen töppösen asennosta ::)

Juu siinä oli lastu ja voimaa oli numeroidenkin mukaan aika paljon enemmän. Tämä D5 on tosiaan vakio, jopa katalysaattori on (sisuksineen) paikallaan.

No ei mulla sitä naftaa sitten niin hirmuisesti mene, jos normaalistikin pyörii noin korkealla. Olen vaan kuvitellut, että pitäisi mennä aika paljon pienemmällä.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #498 : 19.12.2012, 16:02:17 »
Lainaus
jopa katalysaattori on (sisuksineen) paikallaan.

ihanko tosi  ,  mistä tämmönen idea ???

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #499 : 19.12.2012, 16:35:49 »
ihanko tosi  ,  mistä tämmönen idea ???

Se haisee hyvälle S*

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #500 : 19.12.2012, 16:58:46 »
tai sitten oot vaan menny  ja tykästyny liikaa k***gasmoottoriin ja siksi D5 tuntuu vievän enempi ;) eikös tuo tdi ollut vielä manuaali askilla, sekin vähentää kulutusta  ::)
volvoja - onhan noita.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4669
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #501 : 19.12.2012, 17:41:24 »
Juu siinä oli lastu ja voimaa oli numeroidenkin mukaan aika paljon enemmän. Tämä D5 on tosiaan vakio, jopa katalysaattori on (sisuksineen) paikallaan.

No ei mulla sitä naftaa sitten niin hirmuisesti mene, jos normaalistikin pyörii noin korkealla. Olen vaan kuvitellut, että pitäisi mennä aika paljon pienemmällä.

Sieltä otat sen katalysaattorin tyhjäksi ja laitat lastun niin liikkuu. Ja kulutus ei ole mulla ainakaan noussu lastu laiton jälkeen. Samoissa pyörii ku ennen lastua. Liikahtaahan se tuolla lastulla paremmin, tänäänki ku kotia päin ajelin niin ei tarvinu jännätä kerkeääkö auton ja rekan ohi kerralla ::)

No tuo minun töppönenki on aikas iso ja painava ;)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #502 : 19.12.2012, 18:21:34 »
tai sitten oot vaan menny  ja tykästyny liikaa k***gasmoottoriin ja siksi D5 tuntuu vievän enempi ;) eikös tuo tdi ollut vielä manuaali askilla, sekin vähentää kulutusta  ::)

Voi olla. Niitä oli useassa erilaisessa autossa ja ei voi kun kehua :)


Sieltä otat sen katalysaattorin tyhjäksi ja laitat lastun niin liikkuu. Ja kulutus ei ole mulla ainakaan noussu lastu laiton jälkeen. Samoissa pyörii ku ennen lastua. Liikahtaahan se tuolla lastulla paremmin, tänäänki ku kotia päin ajelin niin ei tarvinu jännätä kerkeääkö auton ja rekan ohi kerralla ::)

No tuo minun töppönenki on aikas iso ja painava ;)

Jotain tämän suuntaista on ollut suunnitelmissa. En ole ihan varma kyllä siitä katin tyhjäämisestä...

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4669
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #503 : 19.12.2012, 19:11:21 »

Jotain tämän suuntaista on ollut suunnitelmissa. En ole ihan varma kyllä siitä katin tyhjäämisestä...

Ainaki voin suositella lastua siihen ::) Miksi ei? Ahistaa aika pahasti..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #504 : 19.12.2012, 20:19:09 »
Paljonko se katti muuten loppujen lopuksi ahdistaa, huomaako eroa jos ei tee muuta kuin ottaa pois?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4669
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #505 : 19.12.2012, 20:21:39 »
Paljonko se katti muuten loppujen lopuksi ahdistaa, huomaako eroa jos ei tee muuta kuin ottaa pois?

Kaasuvaste paranee ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #506 : 19.12.2012, 20:23:07 »
Se haisee hyvälle S*

niinhän ne tytötkin ..... mutta pitäähän riiselin arki olla haiseva tankauspistoolista lähtien

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #507 : 19.12.2012, 22:46:35 »
Vielä kun aatellaan että menisipä kaikki merikontit 8L kulutuksella ::)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #508 : 19.12.2012, 23:26:42 »
Vielä kun aatellaan että menisipä kaikki merikontit 8L kulutuksella ::)
B230FT menee 945 korissa manuaalina tommosen kasin korville maantiellä, sedaniseiskan korissa allekin. Ei ehkä sekalaisessa sitten kuitenkaan  :P.


Tuo ilmanjako on mun mielestä vähän outo 700/900 sarjoissa, ihan lattialle lämpöä ei tunnu tulevan kunnolla, ei ole oikeastaan tullut yhdessäkään omistamassani ja niitä on kuitenkin aika monta. Kokeiles vaikuttaako jos käsin käännät puhalluksen vain jaloille, ja testaa myös että suuntaus oikeasti muuttuu? Sen pitäs ajaa suurin osa lämmöstä jalkatilaan, mutta eihän se ihan sanottua ole...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #509 : 20.12.2012, 07:45:44 »
Se on se ikä joka jo painaa. Osta villasukat.


Kokeiles vaikuttaako jos käsin käännät puhalluksen vain jaloille, ja testaa myös että suuntaus oikeasti muuttuu? Sen pitäs ajaa suurin osa lämmöstä jalkatilaan, mutta eihän se ihan sanottua ole...

Molemmat vaihtoehdot toimii :)

Kääntämällä puhallus jalkatilaan, niin lämpötila autossa huomattavasti tasaisempi ja tuulilasillekin tulee vielä ilmaa.

 

Carcom Oy  Elekma