Ateho  Elekma

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492049 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 5.12.13
« Vastaus #705 : 19.12.2013, 19:22:30 »
Joko on holsetti paikallaa? Minkäslaiselt sul muuten kone kuulostaa tyhjäkäynnil? Itellää aika karkee toi käyntiääni verrattuun sähköpumpullisee ja pumpun ennakkoahan en oo tarkistanu nyt puolee vuotee.Hyvin on kyl käyntii lähteny viel vaikkei oo hehkuja kytketty ees kiinni :)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 5.12.13
« Vastaus #706 : 19.12.2013, 20:27:32 »
Ei ole holsetti vielä paikallaan  :-[
Tänään just vasta hain matkahuollosta Black Satin pinnoitteen pakosarjaan, öljyn painepuolen letku turbolle pitäisi teetättää vielä.
aika karkeastihan se mullakin käy tyhjää ja kaasua painaessa vasta karahtaakin.
http://www.youtube.com/watch?v=OpFN4hFZ8_g
Tuossa tuo huonolaatunen video, kyllä siitä äänet just kuulee.
Eikä kyllä ole mullakaan tarvinnut liiemmin hehkutella kun käyntiin on laittanut, jos on plussan puolella keli niin lähtee hehkuttamatta käyntiin kerrasta...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 22.12.13
« Vastaus #707 : 22.12.2013, 22:03:35 »
Eilen tuli taas jotain pientä puuhasteltua.
Pakosarjaan tuli hitsattua nipat pakopaine ja pakolämpöanturia varten.
Samalla myös tuli tehtyä kierteet turbonlaippaan pakosarjaan pinnapultteja varten.
Ensi viikolla jos saisi uuniteltua jännitykset pois jotta pääsee jyrsimään laipat suoriksi ja sen jälkeen black satin pintaan  :P
Turbosta pirrailin hukkaportin reikää suuremmaksi kun siinä oli reilusti varaa ja ei muutenkaan ole mikään mahdottoman iso .



Niin ja viikko sitten kävin hakemassa 745 GLE sisustan osia tähän, saapi nyt ne kankaalla verhoillut pilarien ja peräkontin verhoukset  :P
« Viimeksi muokattu: 22.12.2013, 22:06:28 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 6.1.14
« Vastaus #708 : 06.01.2014, 03:11:43 »
Pakosarjaa uuniteltu enempi ja vähempi ja todennäköisesti on jännitykset saatu siitä pois.
Tänään sitten oikaistiin pakosarjan laipat, melkoinen homma vaan saada jyrsipöytään kiinni tukevasti tuollainenkin sarja.






Öljynpaine puolen putki/letku tuli muuten tehtyä valmiiksi mutta vaatii vielä letkujen holkkien prässäyksen ja yhden liitoksen juottamisen hopealla, sitten olisi valmis.

Pakosarjaan vetäisin työmaalla varmaan tällä viikolla black Satinit pintaan ja hyvällä tuurilla viikonloppuna on turbo paikallaan.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 11.1.14
« Vastaus #709 : 11.01.2014, 22:07:03 »
Pakosarjaan ruiskuttelin black satinin viikolla työmaalla ja tänään lähdin mökille sovittelemaan osia autoon kiinni.
Hyvin muuten mahtui mutta pakopaineen mittausnippa otti kiinni öljynjäähdyttimen vesiletkuun  :buck2: , noh ei auta kun vielä vaihtaa se toiseen paikkaan.
Thermo Tec pakosarja kääreen tilasin myös viikolla ja myös pakolämpömittarin.
Öljynpaine letku/putki tuli teetätettyä valmiiksi myös tällä viikolla ja se kävi hienosti paikalleen, paluu pitää vielä tehdä.


Turbo paikallaan ja ahtoputki tehty valmiiksi, tarvitsi vain kaksi sopivan mittaista pätkää suoraa putkea niin sai sitten silikonimutkilla kiinni toisiinsa.


Kuvakulma hämää, ei ole kiinni iskaritolpassa turbo...


Turbon ja ilmanputsarin välisen putkiston suunnittelua...


Downpipea ei tarvii kuin laippa vaihtaa ja vähän jatkaa niin käy paikalleen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Viikonloppuna sain lopultakin hx35 paikalleen tuonne 740 konehuoneeseen ja pääsin koeajamaan myös.
Ahdin heräilee varsin mukavasti, melkeen samoilla kierroksilla kuin vakio ja mukava on ajaa.
Painetta ei ollut vasta kuin 1.0 bar mutta tuntuihan tuo vetävän samalla tavalla kuin tuolla vakio ahtimella 1.8bar paineella, Vielä kun jaksaa säädellä ja hommaa isommat suutinkärjet niin johan luulisi tapahtuvan.
Pakosarjaan pyörittelin mustat thermo teckit päälle.
Kanteen vaihtelin uudet pinnapultit ennen pakosarjan asennusta mikä ei sitten mennyt kuin elokuvissa.
Ensin ei saanut yhtä pakosarjan mutteria paikalleen ennen kuin otin lämpökääreen pois sen kanavan kohdalta, sen verta ahdas oli väli.
Noh olispa ollut siinä kaikki mutta ei, tietenkin yhdestä mutterista nyljähti kanta ja sen takia taas meni aikaa.
Kaiken kaikkiaan meni 4h ennen kuin pakosarja oli kiinni kannessa, arvatkaapa oliko kädet täynnä tuota lämpäkäärettä ja pistely oli sen mukaista....



Downpipea piti vähän jatkaa ja uusi kartiosovite laittaa jotta sai V-band liittimen kiinni, muuten kävi suoraan paikalleen.



Ja siellä ne kaikki rojut on paikallaan, ilmanputsarin ja ahtimen välisen putkiston teko jäi seuraavaan kertaan...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 19.1.14
« Vastaus #711 : 20.01.2014, 06:15:12 »
Paljonko tehotavoite, yli 300 hp ? :)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 19.1.14
« Vastaus #712 : 20.01.2014, 06:25:43 »
300hv on tavoite, katotaan mitä irti lähtee sitten penkissä :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 19.1.14
« Vastaus #713 : 20.01.2014, 08:28:32 »
 O0 :3/4 jättää sen:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 19.1.14
« Vastaus #714 : 21.01.2014, 21:55:55 »
Kävin töitten jälkeen tekemässä turbon imuilman putkiston loppuun ja sain paikalleen myös.
Samalla meni ahtopaineen säädin paikalleen jotta pääsi lisäämään ahtoja ja kokeilemaan autoa onko vaikutusta.
Ahtoja on nyt 1.6 bar.
Lisäsin samalla perussyöttöä ja vetoja tuli lisää, tosin nuo vakio suuttimet tässä ahdistaa eniten mutta kyllä jo nyt aiheutti koe-ajo suupielien ylösnousemista.
100km/h vauhdista kun polkaisee lapun lattiaan rupeavat ahdot samontein nousemaan ja perä irtoaa tiestä.
Ei tämä tätä tehnyt deekulla eläissään.

seuraavaksi hankintalistalle siis isoilla suutinkärjillä varustetut suuttimet.
Nyt rupean kuitenkin keskittymään siihen että saan auton katsastettua ja liikenteeseen, suuttimet on helppo vaihtaa sen jälkeen paikalleen ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 19.1.14
« Vastaus #715 : 21.01.2014, 23:52:27 »
Kiva kuulla, että vitosen vaihto oli noinkin onnistunut ratkaisu.  O0 Onnea vain projektin jatkolle!
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 19.1.14
« Vastaus #716 : 22.01.2014, 05:44:11 »
Kuulostaapa hyvälle  :D Varmaan rupeaa jo leimaa mieli tekemään kun pääsee vähän koeajolle?  ;)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 19.1.14
« Vastaus #717 : 22.01.2014, 06:26:08 »
Kuulostaapa hyvälle  :D Varmaan rupeaa jo leimaa mieli tekemään kun pääsee vähän koeajolle?  ;)
ai että tekeekö mieli päästä jo kaduille pörrämään  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 19.1.14
« Vastaus #718 : 22.01.2014, 06:46:21 »
 O0
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 2.2.14
« Vastaus #719 : 02.02.2014, 21:17:46 »
Käväisin tänää mökillä auton luona ja tuli taas vaihteeksi koe ajettua lisää ja tällä kertaa löytyi sen verta pitoja jotta pystyi vitosella kiihdyttämään kaasupohjassa pitkään ja todeta ahtopaineiden olevan sen 1.6 bar. Aijemmin ei ollut ihan varmuutta kun vain suti että mikä on todellinen ahtopaine.
Kylmänä käy todella pientä tyhjäkäyntiä ja siihen tuli tuossa keksittyä ratkaisu myös, ajattelin ottaa kaasarimallin 740 ryyppyvivun ja vaijerin. "ryyppyn" kun vetää päälle se kääntää kaasuvivustoa ja kierrokset nousee. Työmaalta löytyy sopivasti tuollainen 740 jossa on käsiryyppy.


Konehuoneessakin alkaa olemaan kaikki jo paikallaan.


Siihen ne vaan kaikki sopi nätisti.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Autoracing  KL-varaosat