Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Maxxecu moottorinohjauksena

  • 137 Vastauksia
  • 39825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #135 : 27.08.2024, 22:34:38 »
Kaasuläpän kalibrointi?
On tehty ja ainakin polkimesta toimii halutusti.

Poissa PTP

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #136 : 02.09.2024, 10:30:03 »
Palataampa aiheen pariin taasen. Noh nythän se käy, mutta tyhjäkäynti pyörii koko ajan 2000-3000 tietämillä. Kaasuläppä väittää olevansa 0,9% auki. Lambda 0.7-0.8 tietämillä, jos säädän autotunella VE taulukkoa (=vähentää bensaa), kierrokset kasvaa. Nyt ei omaan järkeen mahdu, että mistä ihmeestä saa ilmaa vai onko joku muu säätö niin pielessä? Vai vielä vaan tiputtaa raa'asti kaasuläpän tavoitetta tyhjäkäynnillä? Imuvuotojen mahdollisuus tarkistettu.
Innokkaimmille täydellinen LOG

No kokeile vaikka lyödä käsi kaasuläpän eteen. Jos ei sammu, niin jostain vuotaa. Huohottimen takaisku, jarrutehostin, yms
Ootko kokeillu idle control min throttle asetusta ihan nollassa?

Ihan oikein näyttää säätävän kartalta kaasuläppää, kun 50asteisena noin 16% duty säätää läppää 0,4% ylös 0,5% minimistä
245 vinossa jo vuodesta -92

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #137 : 02.09.2024, 21:37:17 »
Kyllä se kaasuläpästä virhe löytyi, eli kalibroinnin olin kyllä tehnyt mutta sulkuasennon kalibroinut väärin... Oli todellisuudessa ~6,5% auki kun luulin sen olevan 0... Nyt saatu käymään aikalailla kahta tonnia tyhjäkäyntiä, joka riittää tässä kohtaa. Siirretään tässä kohtaa oikeasti asiasta ymmärtävän säädettäväksi.

 

Samppasport  Futurez