Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Maxxecu moottorinohjauksena

  • 137 Vastauksia
  • 39816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2436
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #90 : 01.05.2024, 13:10:05 »
Kaikissa laitteissa pitää olla sama nopeus. Jos sivuhaara on pidempi  20-30 cm niin sitten siihen päätevastus. Joko oikea tai valikosta päälle.

Onko sulla jotain väylä haistelijaa?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2436
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #91 : 01.05.2024, 13:17:12 »
Volvo V50 CanBus tehostin pumppu?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #92 : 01.05.2024, 18:33:32 »
Kaikissa laitteissa pitää olla sama nopeus. Jos sivuhaara on pidempi  20-30 cm niin sitten siihen päätevastus. Joko oikea tai valikosta päälle.

Onko sulla jotain väylä haistelijaa?
Joo tää nopeusongelma saattaa olla yksi, kun siihen päävirtakytkimeen en ole päässy sisään eikä missään kerrota mikä siihen on oletuksena asetettu... Tilailin vastuksia, täytyy sitä varmaa ensimmäisenä koittaa.
Ei oo mitään erillistä haistelijaa, Mtunen kautta koittanu tutkailla kun ECU sen väylän sinne luo. Ecumasterin omalla softalla koittanut päästä päävirtakytkimeen sisälle.
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Volvo V50 CanBus tehostin pumppu?
Joo S40/V50 tehostinpumppu, ihan suoraan tämä mistä MaxxEcu:n sivuilla oli hyvät ohjeet: https://www.maxxecu.com/webhelp/can_peripheral_control_volvo_powersteering.html . En oo vielä tosiaan sitä asettanut päälle PDM:stä (isot virrat ohjeen mukaisesti täysin erillään PDM:stä).
« Viimeksi muokattu: 01.05.2024, 18:35:12 kirjoittanut RTP »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2436
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #93 : 02.05.2024, 07:53:49 »
Itse käytän Peak CanBus lukijaa, ainakin Sporttiauton verkkokaupasta löytyy.

Kai mtunellakin pääsee kiinni mutta täytyy vain haarukoida nopeutta että oikea löytyy.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #94 : 03.05.2024, 12:59:45 »
Vastukset auttoivat vähän, nyt voi olla edes kiinni ja pysyy yhteys PDM:ssäkin olemassa. Päävirtakytkimestäkin hetkellisesti katosi virhettä ilmaiseva merkkivalo.
Mutta ei sinne päävirtakytkimeen sisään tunnu pääsevän. Vähän vaikuttaa siltä, että Ecumasterin oma softa vaatii kirjainmellisesti jonkin ilmoitetusta kolmesta vaihtoehdosta toimiakseen, täytynee uhrata ja ostaa semmoinen.
Muutenkin jäin nyt pohtimaan, että onko mulla varsinaisesti mitään hyötyä siitä että on tuossa samassa väylässä ECU:n ja PDM:n kanssa, kun tappokäsky ei ole tulossa CAN-väylää pitkin...

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2436
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #95 : 03.05.2024, 22:57:09 »
Niin miten sen pääkytkimen saa päälle kun Maxx on virraton?

Missä päin vaikutat?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #96 : 04.05.2024, 08:41:04 »
Niin miten sen pääkytkimen saa päälle kun Maxx on virraton?

Missä päin vaikutat?
Päävirtakytkin on heti akun (ja sulakkeen) jälkeen, saa suoraan sieltä tarvittavat virtansa. Sitä ohjataan katkaisijoilla jotka katkovat maadotusta. Väylä on tuossa päävirtakytkimessä vain toissijaisena viestin välityksenä, tai että sinne haluaa välittää viestin suorittaa virtojen katkaisu. Varsinainen tappokäskykin kun menee omaa johtoa pitkin PDM:ään. Siksi periaatteessa voisin tehdä niin, että tuo olisi täysin erillään. Joka tapauksessa tarvitsee tehdä tuo D-sub liitin siihen, jotta sitten pääsisi päävirtakytkimen asetuksia muuttamaan.
Turun kupeessa Liedossa ollaan.

Poissa Micopoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #97 : 09.06.2024, 19:27:15 »
Missä sijaitsee vedenlämpö tila anturi? B230 moottorissa.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6254
  • Global alligator
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #98 : 09.06.2024, 21:46:10 »
Se joka on moottorinohjaukselle on kolmos imukanavan alapuolella lohkossa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2348
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #99 : 10.06.2024, 08:02:19 »
Se joka on moottorinohjaukselle on kolmos imukanavan alapuolella lohkossa.

Mulla ne lämpöanturit on kyllä olleet tähän asti kannessa. ???
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6254
  • Global alligator
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #100 : 10.06.2024, 08:34:00 »
Mulla ne lämpöanturit on kyllä olleet tähän asti kannessa. ???
Joo sori, kannessa tietysti. Aina roiskuu kun rapataan. *taavih-> :facepalm:

Joissakin malleissa on lohkossakin lämpötunnistin lämmityslaitteelle, ei puhalla sisälle ennen kuin moottorin lämpö saavuttaa tietyn rajan.
En kyllä muista missä mallissa, ehkä joku 230A koneinen. Jossain mulla tuollainen oli.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Micopoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #101 : 11.06.2024, 13:55:54 »
Entäs kun olette otanneet öljynpaineen maxxeculle oletteko löytänyt suoraan oikean anturin vanhan tilalle vai miten olette toteuttaneet? Ja tämähän sijaitsee suodattimen vieressä ellen ihan väärässä taas ole :)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2436
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #102 : 11.06.2024, 22:56:28 »
No esimerkiksi Finjectorin paineanturi ja sitten Maxxissa sille skaalaustaulukko. Jos An_in kanavia  on tarpeeksi vapaana
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Micopoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #103 : 15.06.2024, 00:22:48 »
Saanko kampiakseli tiedon vakio ykk anturilla ja sen paikalta maxxeculle vai pitääkö toteuttaa miten? Ja kun minulla on maxxecun sulakeboxi ja siinä ovat nämä starter switch ja ign switch. Silloin kyselin mihin nämä tulee ja sanottiin että puolan plussasta ovat ottaaneet ign johdolle paikan niin se olisi nyt siellä kiinni. Entäs tämä starter switch tätä ei vissii tarvia ollenkaan vakio virtalukolla kun on tulossa. Ja olisi tulossa hukkakipinällä niin onko noin yksinkertainen että yksi liitin maxxeculta  hukkakipinään ja siitä puolanjohdot paikalleen. Ja toimiiko vakio jäähärinlämpötila anturi maxxeculle jos vetelen johdot vain ja lyön anturiin. Kiitos vastauksista ensinmäistä kertaa tekemässä johtosarjaa jne niin kaikki apu otetaan vastaan!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2436
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #104 : 15.06.2024, 08:03:45 »
Oma YKK anturi käy hukkakipinälle.
Lämpötila-anturiksi Bosch sininen. esim Finjector.
Ei tartte starter switchiä
Hukkakipinäpuolalle +12 ja kaksi IGN lähtöä maxxilita. Ja tulikohan maa.
Puolaksi vaikka Volkkarin pääteasteellinen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo