KL-varaosat  Race.fi

B5234T +400hv T5 moottori?

  • 38 Vastauksia
  • 41389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #15 : 04.09.2013, 22:34:06 »
Tää nyt alkaa jo karkaa aiheesta mutta...

Tätä konetta siis suunnitellaan mk1 Escorttiin drifting käyttöön.
Oon selvittäny että takavetojuttuihin pitää imusarja olla 2000+ vuosimallista että kaasuläppä ei mene rintapellin puolelle, no tämähän käy vanhempaan kanteen mutta käykö ST focuksen pakosarja (siis ilmeisesti sama kone kuin B5254t2) B5234t kanteen? Kattelin vaan että siinä lähtis pakoputki taaksepäin eikä sivulle niinkuin volvossa (koneen ollessa pitkittäin)

Jo senkin takia on ohi aiheen kun vakiopakosarjalla ei saa +400, mutta tarkoitus ehkä ens kesäksi saada vakiona eskon nokalle (lastu tietty ja avarampi putki).

Focuksessa ei oo "pakosarjaa" vaan on samaa mönttiä pakopesän ja pakosarjan kanssa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #16 : 05.09.2013, 07:55:49 »
Focuksessa ei oo "pakosarjaa" vaan on samaa mönttiä pakopesän ja pakosarjan kanssa.
Aha no sitte se kuva minkä näin jossain projektipalstalla oli joku custom sarja, no eipä tuo nyt mahdoton ole tehdä.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #17 : 09.09.2013, 14:23:27 »
Noita S60R ja V70R pakosarjoja on myös käytetty takaveto rojekteissa niin ei tule se yhden pytyn putki turbon tielle jos kääntää vakio turbon.
Ottaa tuo ykköspytyn putki ainakin KKK K24 turbossa imukoteloon kiinni vakio pakosarjalla. R-mallin pakosarjalla mahtuu hienosti.



Virranjakaja on myös vakiona pahassa paikassa jos sen jättää takavetoiseen käyttöön.
Toki jos ei ole tilasta puutetta konehuoneen takaosassa niin sitten voi mennä vakiolla.
Ruotsalaiset tekee tollasia niin saa vähän lisä tilaa.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2013, 14:29:57 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #18 : 09.09.2013, 16:11:27 »
Mistähän tollasia R:n pakosarjoja vois löytää? Sattuman kaupalla jostaki..
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #19 : 10.09.2013, 10:08:07 »
Mistähän tollasia R:n pakosarjoja vois löytää? Sattuman kaupalla jostaki..
Onhan noita silloin tällöin täällä foorumilla myynnissä, eBystä löytyy ja ruotsin varaosahaussa näkyy olevan myös.

Poissa Jamesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #20 : 03.10.2013, 15:59:13 »
Onks nois tinavitosten kansis jotai eroa? Siis lähinnä meinaan B5204t ja B5234t välillä. Palotiloissa tai kanavissa?

Mist porukka hommannu noihin jäykempiä venajousia ja jotai muuta noitten vakio hydraulinostajien tilalle? Jos sais vähä enemmä jenkaa omaa vehkeeseen ku sen 7500rpm. Ilman et on venat ihan solmus.
Kadett C Coupe tinavitosella

Poissa Jamesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #21 : 05.10.2013, 22:34:58 »
Onks nois tinavitosten kansis jotai eroa? Siis lähinnä meinaan B5204t ja B5234t välillä. Palotiloissa tai kanavissa?

Mist porukka hommannu noihin jäykempiä venajousia ja jotai muuta noitten vakio hydraulinostajien tilalle? Jos sais vähä enemmä jenkaa omaa vehkeeseen ku sen 7500rpm. Ilman et on venat ihan solmus.

Vastaanki omaan kysymykseen et näköjään kl racing.se löytyski näitä  :hello:
Kadett C Coupe tinavitosella

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #22 : 06.10.2013, 02:25:25 »
Mistähän tollasia R:n pakosarjoja vois löytää? Sattuman kaupalla jostaki..
https://www.facebook.com/groups/190780444296004/permalink/631356520238392/
Tiedäppä häntä sitten. Voit toki koittaa udennella tältä jätkältä.
760, 760, 960.

Poissa vokelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
    • vokeliuss
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #23 : 10.11.2013, 20:13:24 »
olikohan mitään perää, että jos haluaa toteuttaa takaveto sovelluksen omalla tinakoneen eculla niin kannattaa valita manuaali mallista kone ja muut hilppeet ennemmin kun automaatista? jostakin muka mulla jääny tuommoinen päähän. ??

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #24 : 12.11.2013, 21:50:16 »
sielä ois markkinapaikalla vaparin nokat  ;) ;)

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #25 : 19.01.2014, 11:25:04 »
Vähän aiheesta poiketen, mutta onko b5204t lohkossa paksummat sylinteriseinämät kuin b5234t lohkossa/  mietinnässä ois +500hv tinavitonen johon varmaan myös tuo 2l alakerta riittää?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #26 : 19.01.2014, 11:28:09 »
Vähän aiheesta poiketen, mutta onko b5204t lohkossa paksummat sylinteriseinämät kuin b5234t lohkossa/  mietinnässä ois +500hv tinavitonen johon varmaan myös tuo 2l alakerta riittää?


Ei. Poraus on sama....iskua lyhentämällä tehty 2-litraseks
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #27 : 19.01.2014, 11:41:24 »
Eli kestävyydessä ei eroa, mutta paljonko kestää tuo t5 lohko ilman vahvistamista/mikä yleensä pettää? Jossain tällä foorumilla oli juttua tinakoneen vahvistamisesta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #28 : 19.01.2014, 11:52:24 »
Jossain tällä foorumilla oli juttua tinakoneen vahvistamisesta.
Tuossa nyt eräs näkemys vahvistamisesta http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=43646.0

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #29 : 19.01.2014, 12:27:07 »
Lainaus
Eli kestävyydessä ei eroa, mutta paljonko kestää tuo t5 lohko ilman vahvistamista/mikä yleensä pettää? Jossain tällä foorumilla oli juttua tinakoneen vahvistamisesta.
Jos on 81mm porauksella oleva niin ymmärtääkseni kukaan ei ole vielä suomessa saanut niin isoja tehoja/ käyttänyt niin korkeaa rpm:ä, että lohko heikkouteen hajoaisi. Rikki niitä kyllä on saatu, mutta ihan eri syistä kuin lohkon heikkoudesta.
Eli jos on 81mm porauksella niin vahvistaminen luultavasti on täysin turhaa ajan ja rahan haaskuuta (useimmille ainakin)
raw d

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo