Elekma  Autoracing

S80 D5 '03/04 Facelift

  • 53 Vastauksia
  • 22993 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: S80 D5 '03/04 Facelift
« Vastaus #45 : 26.08.2014, 21:37:06 »
Vaikuttiko kulkuun persdynon perusteella tuo putsaus ...

Paha mennä sanomaan, mutta kokonaisuus eli tuo putsaus, ilmanputsari ja dieselsuodin kyllä paranti vetoja jonkin verran. Tosin ei tuossa imusarjassa ollut kuin ehkä 2mm pinnassa paskaa, eli ei se ihan hirveästi ainakaan ahdistanut. EGR:n mutka ja kumiletku sisälti ehkä 3mm sontaa, eli se voi jo hiukan ahdistaakin...
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: S80 D5 '03/04 Facelift
« Vastaus #46 : 05.11.2014, 18:55:18 »
Siihenhän tuli mukavasti lisää maavaraa! Raportoi kuinka paljon jouset painuu kun alkujännitys helpottaa, voisin harkita omaankin autoon.

Stance on jäänyt hyvälle tasolle, ei paljoa laskeutunut.

Autoon tuli viime viikolla nokian hakkapeliitta 7 215/55 R16 (630€) koossa ja piti samalla säätää ohjauskulmat. Oli raidetangon pää ja molemmat etummaiset etutukivarsien puslat entiset, niin ei onnistunut säätö. Perjantaina vaihdoin motonetistä hankkimani etualatukivarret á99€/kpl ja molemmat alapallot, sekä raidetangonpäät (yhteensä 330€). Tänään säädätin kulmat täällä simpelellä häri's garagella, oli sitten toinen takapyöräkin ollut vinossa, ilmeisesti tuon jousen vaihdon jäljiltä ja etupää ihan viturallaan. Nyt auto kulkee kuin juna ja säädön hinta 69€ ei ollut kyllä paha, vianorilla renkaiden yhteydessä olisi saanut saman työn 60€. Öljytkin vaihdatin 313tkm kohdalla ja sisään meni teboilin gold. Sillä körötellään taas sen reilu 10tkm ja vaihdetaan.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: S80 D5 '03/04 Facelift
« Vastaus #47 : 25.09.2015, 22:11:15 »
Tämäpä hyvä että löytyi mitä on etupäähän tullut alle vuosi sitten vaihdettua. Nyt on vasen eturengas molemilta reunoilta kalju ja kolisee aika kovasti. Lienee tiedossa osien vaihtoa takuuseen....
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S80 D5 '03/04 Facelift
« Vastaus #48 : 26.09.2015, 09:31:16 »
Tämäpä hyvä että löytyi mitä on etupäähän tullut alle vuosi sitten vaihdettua. Nyt on vasen eturengas molemilta reunoilta kalju ja kolisee aika kovasti. Lienee tiedossa osien vaihtoa takuuseen....

Ääni motonetin tukivarsille!
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: S80 D5 '03/04 Facelift
« Vastaus #49 : 26.09.2015, 09:42:51 »
Raidetangon päät ja alapallot on ihan yhtä hyviä. Mulla kesti se kalliimpi alapallo muutaman kuukauden, ei niillä vaan mitään tee. Monesti testattu ja yleensä petytty.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: S80 D5 '03/04 Facelift
« Vastaus #50 : 26.09.2015, 09:53:25 »
No viikon päästä jos saisi tallin, niin pääsee sitten katsomaan mikä sieltä on hajonnut ja sitten hakea takuuseen uusi.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: S80 D5 '03/04 Facelift
« Vastaus #51 : 26.09.2015, 10:55:10 »
Raidetangon päät ja alapallot on ihan yhtä hyviä. Mulla kesti se kalliimpi alapallo muutaman kuukauden, ei niillä vaan mitään tee. Monesti testattu ja yleensä petytty.
Siellä on aika säälittävä nokare sitä vaseliinia kumien alla. Halvemmatkin menettelee kun laittaa vaan lisää rasvaa ettei pääse kuivumaan. Noin niinkun yleisesti noista motonetin nivelistä.
No kun halvalla sai.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: S80 D5 '03/04 Facelift
« Vastaus #52 : 26.09.2015, 14:46:07 »
Aika moni tarvikenivel on samanlainen. Vaihdoin viimeviikolla yhteen traficciin raidepään, mallia lemförder, ja siinä sattu olemaan sopivasti kirkas suojakumi. Ja kumin alla ei näkynyt mitään. Yhdessä kohdassa ihan pieni tummempi alue missä oli rasvaa :facepalm:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: S80 D5 '03/04 Facelift
« Vastaus #53 : 27.12.2015, 22:48:18 »
Alapalli sieltä oli kadonnut, takuuseen sain uuden ja vaihdoin. Eilen vaihdoin laatikkoöljyt huuhtelemalla, noin 10l meni öljyä. Kaverin epäonnen takia kokeilin ensin jäähdyttää ajon jäljiltä laatikkoa ja lämmitin uudet öljyt, ettei lämpöshokki ole laatikolle kovin suuri. Hyvin onnistui, eikä hajonnut mitään.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

 

Proturbo  Autodiagnoosi