Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 740 Ruumisvankkurista lauluauto + muuta tekemistä

  • 103 Vastauksia
  • 42244 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #45 : 05.08.2015, 16:41:26 »
Näinhän se tekee, täyskaasulla näyttää rikasta vaikka seokset oikeasti olisi laihalla.

Höpö höpö...



Esim. jo biltsun 20€ mittarilla näkee selviä eroja, 14.7, 12.5 ja 10afr (nakutusrikastus) välillä.

Tarkkaan säätöön ei ole hyvä eikä helppo kun osakaasulla seilailee, mutta kyllä sillä erottaa onko se laihalla, stoikassa, voimapaksulla tai överipaksulla silloin kun on ahdoilla.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #46 : 05.08.2015, 21:43:14 »
Juu-u, no aikanaan on kyllä tulossa vielä se laajakaistakin mutta tuo saa nyt kelvata niikuin jo aijemmin totesin.

Tosiaan aloitan kohta opiskelut AMK joten rahaa tuskin hirveesti on laittaa jokapaikkaan ainakaan ihan heti (niikuin tiedetään, elämässä saa haluta aika kauan ennenkun raaskii ostaa...)

No, vähän masentaa öljyvuoto, nyt on tullut monta veikkausta turbon paluuputkesta, vaatii vissiin öljyjen ulos laskemisen?

No otan sen huomenna työn alle jos ei oo paha sää. Otan putken irti ja katson miten se on tiivistetty ja hommaan uudet tiivisteet.

Veikkaus tuli myös että loppu olevan ahtimen väljät laakerit voi aiheuttaa öljysuihkua... No uus ahdin pitäis hommata joo, mitä oon katellu noita t3 garretteja, hinta luokka sais olla noin 400 ekua ja mielellään kiinteällä hukkaportilla.

No, vaikken öljyvuotoa tutkinut niin Volvoa silti tuli tehtyä ja vähän edellytyksiä tehdä...



Tuommosesta sorvaus harjoitetuksesta väänsin vaihdekepin nupin, 16mm reikää poratessa alko olemaan alumiini kappale jo niin kuuma että leikkuuöljykin kiehu, no pienen jäähdyttelyn jälkeen sain reijän loppuun asti porattua.

reikä on aika syvä, ainakin 4cm, reikä on täynnä liimamassaa ja sen lisäksi tein alumiiniin 5mm kierteen (ja vaihekeppiin reijän) johon tulevalla pultilla nuppi on lukittu ettei varmasti irtoa.

Sanottaisko tuota nyt sit kierrätykseks vai köyhällä ei ole varaa ostaa uutta... Tiedä sitten.



Talliin tuli asenneltua Ebay 4e kappale maksavat ledi spotit, toimii suoraan 230v nätisti, ohjauksen tein automaatti/jatkuva mallisen, automaatilla käytössä on hämäräkytkin ja liiketunnistin ja jatkuvalla valot palaa kokoajan. Hyvät esim hitsatessa ja rälläköidessä pihalla.

Kun ei sitä pakosarjaa tunnu löytyvän niin kaise pitää ostaa laipat ja putken käyrää ja alkaa itse vääntämään, saan suoraan jigin tehtyä kaverin 16v ylös-eteen pakosarjasta ja voin ottaa siitä muutenkin mallia niin luulis onnistuvan. Teen suoraan t3 laipalle ja mietin sitten minkä ahtimen siihen löydän.

Eipä muuta  ;D

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #47 : 06.08.2015, 00:45:27 »
Ei tartte öljyjä valutella pihalle mikäli paluun tiivisteen vaihtelet / katsot kunnon. Öljypinta on alempana  :hello:
8ventiilisiin ainakin ~10min homma vaihdella tiiviste , V70 kanssa oli jo sit enemmän hommaa kun kulmavaihde tulee juuri siihen eteen ja kone miten sattuu...  :buck2:

Mietit tuota tasapainoakselin remmiä tuossa aiemmin niin ei pyöritä mitään muuta sen ihmeellisempää. Omasta kokemuksesta en huomannut eroa b234f:ssä ilman remmiä.
Tuttavalla 944 B254FT:llä oli kasattu B230FT lohkolle ko.tekniikka niin kuulemma ~3000rpm kohdilla huomasi värinää niin laitteli B234 alakerran paikalleen akseleineen ja tärinät kuulemma hävisi.

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #48 : 06.08.2015, 22:06:42 »
Dodiih sit ois saatu volvon kans jotain aikaan... Näin alkuun kiitos hyödyllisistä vastauksista, mitäs mä tekisinkään ilman teitä  ;D



Vuodon metsästys jatkuu, mitään varsinaista vuotokohtaa ei ole löytynyt, tuntuu että vuotaa jokapaikasta vaikka oikeasti tämäkin on joku pikkuvika joka vaan levittää öljyn pitkiinsä.

Mistä se sit vois vuotaa, öljysuodatin jalan kierto? Missä kaikkialla lohkossa on öljypainetta pakopuolella muutakun tossa turbon paineessa ja öljynsuodatin jalassa? Onko noista pultinreijistä jotkut yhteydessä öljytilaan, mitä ainakin tajusin ni jakopäätä tehdessä jäi yks muovikopan kiinnitys pulteista uupumaan, en millään jaksa uskoa että ois yhteydessä öljytilaan mutta niin sieltä öljyä näytti tulleen/ainakin jostain läheltä.

Alkaa masentamaan tuo kun se voi vuotaa vähän niikun jokapaikasta... Löytyis nyt joku yks paikka mistä se selvästi ois vuotanu tai sitten uudelleen tiivistää kaiken mitä voi tosta.



En tiedä oliko rikkinäinen ahdin väärä diagnoosi, ei sielä tunnu mitään isompaa välystä ja pituus suunnassa ei ollenkaan, tietysti voihan se silti laskea öljyä läpi... No ahdinhan on Garretin T03 TBO381 mittasin imu siiven kooksi 45mm ja pakoahan ei tietysti pysty mittaamaan koska hukkaportin kotelo, arvio noin 44-48mm

Nyt sitten mitä ahdinta tilalle, vaihtoehtona ois HX35 Superi (saisin uuden tosta kaverilta) mutta se on varmaankin liian iso... No sitten tossa ois Garretin To4E 48mm imulla ja 58mm paolla, oiskohan sitten mitään järkeä laittaa noin vähän isompaa?

Niin ja kummassakaan ahtimessa ei ole hukkaporttia tahi by-passia, no multa löytyy dumppi jo valmiiks joten ulkonen hukkaportti jäis sit hommattavaks... Niin ja pakosarja ja samalla putkisto.

Mitenkäs se pakosarjan laita on nyt, semmosen saa varmaankin itse tehtyä, vaan miten kriittinen se on siitä että kaikki putket on just saman mittasia? Ideana nyt ei ole saada optimaalista pulssisarjaa vaan järkevämpään paikkaan ahdin ja eri laipalla oleva pakosarja (t3 laippa).

laipat pakosarjalle ois noin 40e, putken käyrät saan duunin kautta kätevästi ja miggi pysyy kourassa, jos ei muuta niin sais hyvää harjotusta.

Näihin mietteisiin... (NIIN JA SAA EDELLEEN HEITTÄÄ HYVIÄ IDEOITA MISTÄ ÖLJY VOIS TULLA  :hello: :hello:)

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #49 : 06.08.2015, 22:59:46 »
Toi turbo on kauhian öljyinen. Voisiko siinä olla halkeama tai jostain liitoksesta vuotaa?

Unohda se dumppi. Bypass on ainoa oikea ratkaisu imm ohjatussa ruiskussa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #50 : 07.08.2015, 22:30:36 »

Niin kauan kun puhutaan vinokoneesta, niin sitä öljyähän tuppaa joka ikisestä välistä  ;D

Mutta mistä ihmeestä tännekkin on ilmestynyt tämä kapeakaistalegenda? Se anturi ei ole tarkkaa nähnykkään, sekä vaikka sitä mittais minkälaisella skoopilla, sen mittaustarkkuun ei muutu yhtään sen paremmaksi.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #51 : 07.08.2015, 23:02:25 »
Niin kauan kun puhutaan vinokoneesta, niin sitä öljyähän tuppaa joka ikisestä välistä  ;D

Mutta mistä ihmeestä tännekkin on ilmestynyt tämä kapeakaistalegenda? Se anturi ei ole tarkkaa nähnykkään, sekä vaikka sitä mittais minkälaisella skoopilla, sen mittaustarkkuun ei muutu yhtään sen paremmaksi.

Lähinnä sillä näkee osviittaa onko edes sielläpäin auto kunnossa. Ei sitä koko auton säätämiseen ole tarkoitettu.

Mikään super tarkka ei ole, mutta kuten sanoin on selkeät erot huomaa 10afr, 12.5afr, 14.7afr ja moottorijarru 20afr+ kohdilla. Nämä afr mitattu laajakaistalla, ja kapeakaistalla varmistettu kahdesta autosta (kahdella) biltsun halpis mittarilla. Jotka näyttäneet samaa.

Kapeakaistalambda näyttää kuitenkin oikeasti pidemmälle, kuin onko se 14.7afr:stä katsottuna rikkaalla vai laihalla.

Jos olen aivan väärässä, ja mitattu data on väärin niin kerro ihmeessä. En halua levittää perättömiä juttuja.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #52 : 09.08.2015, 03:00:57 »
Morjesta taas.

740 on edistynyt taas hiukan.



Tuli haettua tossa uus Garretin ahdin To4E. Siipien kokoja en nyt muista, oiskohan ollut 48 imu ja 58 pako.



Jaetulla pesällä ja t3 laipalla, ilman hukkaporttia=uuteen pakosarjaan tulee sitten lähtö ulkoselle hukkikselle.



Kävin ostamassa vähän putkea ja askartelin auton alle passaavan rännin siitä, katalysaattori on VinskiMo High flow malli... No lopun varmaan jokainen arvaa. Toistaseks ainakaan mitään vaimentimia ei tule mutta perän ylityksen jälkeen tossa on lyhyt pätkä suoraa eli siihen saa helposti lisättyä vaimentimen jahka semmosen keksin jostain.

DP materiaaleja ym. en tietenkään vielä edes ostanut kun ei ole vielä edes varmuutta mihin ahdin tulee, no anyway loppu putkisto ois nyt kiinnikkeitä vailla, jos niitä vaikka huomenissa sitten.



Siinä näkyy että on tossa uudessa ja vanhassa hyrrässä pien koko ero, ehkä tolla nyt selvii sinne 300hv asti ainakin. Kuvassa näkyy myös 2 dumppia, kumpikohan ois parempi? Molemmat dumpit taitaa löytyä pro turbon sivuilta ja on suunnilleen saman hintasiakin uutena.

Muuten miten noi öljylinjat on yleensä tehty? AN-liittimillä ja teräspunotulla letkulla? Ahtimen syötössä on sisäkierre eli siihen varmaan suoraan an-liitin, paluu puolelle pitää laittaa laippa ja siihen letkulähtö josta letku öljypaluuseen, tosin siinä ei ole nyt minkäänlaisia kierteitä että sen sais kiinni sinne, vanhalla ahtimella ahdin piti sen putken sielä kolossaan, tosin en tiedä saisko siihen öljypaluu reikään tehtyä m18 kierteen an-liittimelle.

Vai onko noita järkeä edes tehdä itse vai ostaa valmiit?

Muuten onko kellään tietoa toimiiko mikä vaan öljynpaine mittari tolla volvon vakio anturilla ja vielä niin että vakio öljypainevalonkin sais vielä toimimaan, eli voiko niitä kytkeä rinnakkain?

Nyt vaan pitää sit hommata ne suuttimet ja alkaa kattelee sitä laajakaistaa...

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #53 : 09.08.2015, 08:41:59 »
Teetä ahtimeen painepuolelle hydrauliikkapuljussa letku.
Alkuperäinen öljynpaineanturihan on ainoastaan kytkin valoa varten joten mittaria se ei ohjaa.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #54 : 09.08.2015, 10:52:50 »
Tilalle vaan esim VDO:n anturi valo ja mittari lähdöllä. Kierrettä nyt en muista varmaksi, mutta saattoi olla 14x1,5mm
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #55 : 10.08.2015, 00:40:00 »
Teetä ahtimeen painepuolelle hydrauliikkapuljussa letku.
Alkuperäinen öljynpaineanturihan on ainoastaan kytkin valoa varten joten mittaria se ei ohjaa.

Ihan hyvä huomio itseasiassa  :D Joo toisaalta mihin mä sitä öljyvaloa tarviin kun otan kerta mittarin ihan, joten jos se tarvike öljlypaine anturi sattuis olemaan oikealla kierteellä.. Oisko niin fiksua yhdistelmä anturia joka osais mitata ihan paineen ja lämpötilan, sais vähän niikun kaks kärpästä yhellä iskulla.

Mutta asiaan, huomenna aukeaa kaupat ja pääsee taas ostelemaan palikoita. Otan vakio pakosarjasta nyt mallinnoksen ja käyn koneistamoilla kysymässä paljonko maksaa pakosarjan laipan ja t3 laipan tekeminen, kaverin kautta saan kyllä mustaa hitsattavaa putkea, vaan minkä kokostahan se pitäis olla, varteen otettavia vaihtoehtoja ois 51mm ja 48mm halkasijalla olevat.

Samalla kun lähtee kaupoille kiertämään käyn ostamassa biltemasta hukkiksen ja sen öljynpainemittarin, samalla tietysti käyn etolasta kyselemässä sitä öljylinjojen teettämistä.

Jotain muutakin kun arpomista sain tänään kans tehtyä eli ->



Putkistolle vähän kiinnikkeitä, mallia kiristettäviä, täytyy jostain metsästää muutama uus kannatin kumi kun sen verta haperon olosia.



Ens viikonloppuna käy nokka kohti joutsaa ja sinne pitää mennä vähän rääkkäämään jokkis radalle 740 faceliftiä ja vaihtamaan putkirunkoautoon uutta moottori kanki korkanneen tilalle. Samalla tuon sieltä pari BMW purettua rosterista vaimenninta ja laitan toisen tohon loppuun ettei lähe älytön mekkala sitten. Ei siinä ääni on ihan kivaa minun mielestä mutta täytyy sääliä vähän muitakin.



Dumppi asennukset... No eise nyt ihan menny sinne sitten. Noh, toi pätkä mikä nyt on liian lyhyt tuo volvon vakio, se on ainoa pätkä mikä ahtiputkistossa EI ole vähintään 2.5" joten todennäkösesti teen siihen kans vähän pidemmän 2.5" putken johon hitsaan nipan tolle letkulähdölle.



Ahtimeen tein laipan raudasta, vähän oli pinta ruosteessa palanen mutta lamellilla kun vetäs ni lähti ruosteet kivasti. bi-metalli kuppiterällä sopiva reikä hyvän leikkuu öljyn kanssa ei tuottanu ongelmia, tosin aikaa siinä meni. Siihen ~60mm -> 3" laajeneva pala josta sitten aikanaan lähtee downpipe. Nyt tohon 3" päättyn ajattelin sijoittaa ja ostaa v-bandin niin pystyy irroittamaan dp ilman että tarvii ahtimesta irrottaa. Samoin ajattelin lambdan laittaa tohon pätkään niin ei sitäkään tarvis irrotella jos db irrottelee, tosin en tiedä onko se liian lähellä ahdinta että sulaako lamda/hajoaako lämmöstä?

Niin joo ja tälläkertaa on neuvottelut käynnissä 630cc dekoista, luulempa että tolla setillä mikä mulle nyt on tulossa tarvii jo isommat sumut mitä noi turbon vakiot.

Nythän settinä ois b204ft

-glt nokat
-To4e garretti
-Omavalmiste pakosarja
-suuttimet (xxx cc?)
-3" putkisto
-2.5" ahtoputkisto
-600x300 kiinakenno
-Vapaasti virtaava ilmansuodatin
-Bensa lastu
-Sytkä lastu aikanaan Wiina ennakoilla

Luulis noilla nyt jo se 300hv irtoavan?

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT apua tarvitaan sivu3!!
« Vastaus #56 : 11.08.2015, 01:10:42 »
Mjoo-oh, taasen saatu seiskaa vähän edistettyä...



No alkuunsa, tossahan on 960 sisusta joten kaikki on vähän sinnepäin, esim tossa lämpösäätimien luona ei ollut ollenkaan sitä kehystä.. No löysin tuolta osa kasasta semmosen joka oli rikki ja päätin kokeilla muovihitsasta sitä kasaan, eli virtalukolle kun laajensin reikää niin sain saman laatusta muovia, sit ei muutakun joku ylimääränen halpis kolvi kuumaks ja kokeilemaan, onnistuu melkein kun kaasupilleillä hitsais, lämmittää saumaa ja laittaa siihen lähelle muovia niin se sulaa ja tippuu saumaan, siitä sit vähän kolvilla levittelin sitä ja sanottaisko että aikas hyvä tuli noin niikun kesti taivutellakkin jne. No kaunishan se ei ole vielä mutta ompa nyt yhtenä palana  :2funny:



Kävin hydromarketissa kyselemässä ahtimen öljynpaine puolta ja he osasivat heti neuvoa mitää sinne tulee laittaa ja mitä maksaa, no 50e makso teettää teräspunotusta ja prässätyillä päädyillä. Ostin samalla uudet banjot ja tiivisteet, nyt ongelmaks ilmeni että tuo ahtimeen tarkotettu banjo ei nyt käy sinne... Eli se on kyllä 10mm eli sillein sopiva mutta ilmeisesti kierteissä on eri nousu  :o Oisko jollain heittää hyvää vinkkiä millasta kierrettä noissa garretin ahtimissa on käytetty, minä kun en omista semmosta kierre tulkkia.



Hukkista vähän mallailin ja teinkin jo sille putkia, eli nytkun on tulossa pulssisarja niin eikös mennytkin ihan oikein että hukkiksellekki pitää vetää 2 putkea, väliseinän molemmin puolilta yks? Hukkis on 50mm joten siihen menee nyt 2kpl 25mm putkia...

Miten noi pulssisarjan pytyt valitaan, otetaanko se sytytys järjestyksestä niin että 1. ja 3. sytyttävät samaan ja 2. ja 4 samaan? Ja niin että ne kulkee erillään ihan ahtimen pakosiivelle/hukkiksen männälle asti.

Tilasin myös nyt ne laipat pakosarjalle eli jaettu t3 laippa ja 16v vinokoneen pakolähtö...

Oliko se sillein että sen hukkiksen putken pitäis yhtyä downpipeen mahdollisimman pian vai pitikö ne viedä erillään mahdollisimman pitkään?  Tuolla minun nykyisellä hukkiksen sijoituksella sais erittäin helposti sen hukkaputken yhtymään dp kylkeen, parashan se ois kun laittais sen suoraan tohon mun tekemään laajentuvaan palaan, DP vois irrottaa ilman että tarvii hukkiksen putkeenkaan koskea?

Sit semmonen juttu että mistä tolle hukkaportille kannattais ottaa ohjaus paine kun ahtimessa ei oo sitä nippaa mistä se otetaan kiinteeseen hukkaporttiin, käykö jos vetää imusarjasta jostain kohti vai pitäskö se olla ennen kaasuläppää?
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT rojektointia
« Vastaus #57 : 11.08.2015, 21:51:43 »
No justiisa niin. Eli laippoja ei oo näkyny eikä kuulunut joten ei tässä nyt oikein päässyt mitään tekemään...

No mitä sain tehtyä niin pulasin vähän sähköjä ja sisustaa ja tein normi lisämittari reikään sopivan jännitemittarin niin että ledinäyttö heijastaa lukeman polykarbonaatti levyyn, no eihän tostakaan nyt mitään hyötyä ole mutta tulipahan tehtyä.

Postista tipahti tummennus kalvoa, sitä ebayn halvinta mahollista.



No kyllä sillä jotenkin onnistuu, sanottaisko että sen verta otti kupoliin se että kalvo oli niin pirun ohutta että seuraavan kerran ostan jotain yli 1e metri maksavaa kalvoa.

Jos huomenissa tulis laipat pääsis sitä pakosarjaa ihmettelemään.

ps. Edelleen saa vastailla edellisessä viestissä esitettyihin kysymyksiin, olisin hyvin kiitollinen siitä  :hello:

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT rojektointia
« Vastaus #58 : 12.08.2015, 22:13:57 »
Joo, laippamies laitto vasta nyt seuranta numeron ja siitä kun katsoin ni oli vasta eilen laittanut postiin vaikka piti jo tiistaina laittaa...

Eli ne laipat ei välttisti oo vielä huomennakaan postissa.

No, ei anneta sen masentaa, sain sentäs jotain pientä tehtyä

Sanottaisko että tuli "shoppailtua" ja osteltua melkein kaikki loppu tarvittava, mukaan tarttu mm. DP ainekset, 2 hitsattavaa lambda kierrettä (laajakaistalle ja kapeakaistalle), 90 asteen 3" alumutka, 2 hitsattavaa AN-10 laippaa, 2 AN-10 liitintä, metri AN-10 letkua, öljynpainemittarille adapteri NPT->Volvon vakio, 3" v-band setti, sit mun piti ostaa öljynpaine mittari mutta onnistuin toheloimaan ja ostamaan öljynlämpötila mittarin...



Noh, nyt öljynpaluuseen tulee AN letku... Tiivistä tulee  :buck2:



Öljyn syöttö ja paluu letkut ois valmiit, paluu letkua joutuu vielä lyhentämään kun ahtimen paikka selviää.

Lohkossa on edelleen ongelma miten sen öljypaluun saa sielä pysymään... No täytyy tehä joku kiinnike sitä yhtä öljypohjan kiinnike pultin kierrettä hyväks käyttäen, sit hitsata vika AN laippa siihen öljypaluu putken pätkään.



Nyt on sit koko ahtoputkisto vähintää 2.5" Samassa näkyy mun hieno öljyn huohotus asennus, no jossieltä nyt oikeesti pukkaa paljon skeidaa ni täytyy ohjata sitten sumut johonkin maahan, ilmanottoon en ainakaan niitä enään laske, sitä paskan määrää imuputkissa.



Jokseenkin mutkaton ilmanotto, nyt tuli mieleen että pitäiskö immu siirtää painepuolelle tohon just ennen coolerin kuumaa päätä? Kestääkö se sielä ihan noin vaan paineet ja lämmöt? Vai pitäskö suosiolla jättää ahtimen paineettomalle puolelle...



Rallirattihan tässä oli entisen omistajan patentoima, töötti eikä vilkun palautus toiminut, no nyt toimii, samalla viikset tulee vähän fiksummin että virtalukkoakin pystyy käyttämään.

Tulis nyt ne laipat niin pääsis pakosarjan tekemään ja sitäkautta laittamaan autoa kasaan  S*

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 B6254FT & Volvo 740 B204FT rojektointia
« Vastaus #59 : 13.08.2015, 22:28:51 »
Noniin, ei näy laippoja, seurantanumban perusteella ne on jossain logistiikka keskuksessa... Miks kaikki menee aivan pän *****

Noh, en antanu sen masentaa  :pomo:



Öljypaluu kiinnike lohkoon mallia ei ehkä helpoin mahollinen tapa mutta varmasti toimiva ja pysyy! Tiivistys vielä edellistä pykälää paksummalla o renkaalla, kokeilin että mahtuu sisäänki vielä.



Pakosarjaa alottelin jo, viimenenkin putki on suunniteltu jo miten tulee menemään, mun suunnittelema hukkis systeemikin toimii eli sen hitsaan sit siihenkohti missä putket alkaa ydistymää eli heti noiden näkyvöiden stöböjen jälkeen. Vielä tässä vaiheessa näyttäis että kaikki natsaa ja mahtuu konehuoneeseen  :2funny:

Viimenen pakosarjan putki, hukkiksen putket, hukkaputki, DP vielä pitäs tehdä ja tietysti kasata koko setti.

Niin eikösse hukkiksen ohjaus paine oteta ennen kaasuläppää? Pitäskö tohon heti ahtimen jälkeen keksiä joku nippa mistä ottaa ohjaus hukkikselle?

630cc dekoista on nyt kaupat lyöty lukkoon, toivottavasti ne riittää. Myös laajakaistasta on lyöty kaupat lukkoon.

Keksikääs mulle nyt pari juttua; kestääkö lambdat heti ahtimen jälkeen vai hajoaako kuumuudesta? Mikähän kierteen nousu noissa ahtimissa on yleensä?

Nojuu ei muuta

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

 

Ateho  Elekma