Proturbo  Autodiagnoosi

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Oho... Kuukaus meni suurin piirtein tekemättä mitään.. Pitäs jostain rahaa saada tai halpa purkuauto tms.. Prkl.. Kumpa ois sitä paalua tilillä ja armeija käyty. Kai tää tästä pikkuhiljaa.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Oho... Kuukaus meni suurin piirtein tekemättä mitään.. Pitäs jostain rahaa saada tai halpa purkuauto tms.. Prkl.. Kumpa ois sitä paalua tilillä ja armeija käyty. Kai tää tästä pikkuhiljaa.

Nimenomaan :D sama vika rahaa tässä keräilen ja heinakuun puolivälissä menee taas tonni etupään alustaan :DD mutta hyvä asenne volvot ovat parhaimpia autoja :DD pidän sulle peukkuja :)  :hello: :hello: 8) kyllä nämä joskus ovat ajossa ;)  :2funny:
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
viikonloppuna miestä nähty ja karva vakoiltu volvon rakennusintoa :hello:. pitää joskus tulla kattomaan autoakin..
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote.
« Vastaus #198 : 02.08.2014, 05:59:00 »
viikonloppuna miestä nähty ja karva vakoiltu volvon rakennusintoa :hello:. pitää joskus tulla kattomaan autoakin..

Siellähän on vakomiehiä Lohjaa vallottamassa :D V*tuttaa suuresti olla täällä. Voihan jampat käydä autoa kattomassa jos huvittaa. :D Moottori vaan on kotitallissa. Tulkaahan joskus toistekin.. Masennuin totaalisesti.. Vuoden yks parhaista viikonlopuista ja täällä jumalan seläntakana oon.. Jeejee..

MUTTA... Rahatilanne samanlainen ja aika kortilla. Pitäs noita perusjuttuja kasailla, mitä pystyis tekemään..  Oli tossa vähän vaihtokierrettä käyttiksen osalta. S80 T6 pyörähti pariviikkoa pihassa ja rahaa meni ihan liikaa senkin remppaamiseen. Koneen ois voinu ottaa talteen ja jarrut.. Käyttiksenä nyt natsi-saksan insinörismin taidonnäyte. 3 litranen turbodiesel mersu, missä penkkipaprut 331 whp 507nm

Mutta se purkuautokin tuli hommattua, kun 125cc pikkucrossi "varikkopyörä" tuli myytyä.. Harmittihan se siitäkin luopua..

Siinä kimppakuva. Osia myynnissä seiskasta.



PS: Lieviö Racing Teamin porukkakin vaihtuu syystä jos toisesta. 2 Volvomiestä tähän alkuun porukassa. Ollaan ens vuonna vähän näkyvämmin esillä jne ;)
« Viimeksi muokattu: 02.08.2014, 06:20:30 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Joo sieltä ajettiin ja ois hieno ollu nähdä rojekti livenä, mutta minkäs sille mahtaa ku gines yllättää. :/ Näitä reissuja tulee kyllä varmasti tehtyä vielä :)

Asiaan. Millasia jarruja sulla tulossa tähän?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Joo. Masentavaa syksyä kaikille ja TJ 87.. Mitään en oikeestaan hallilla oo tehny, muutaku käyny tinaamassa hyvät pohjat ja lähteny siitä baanalle ja kyliltä kävelly sinne nukkumaan. Näppärää, kun on n.2km tosta keskustan menomestasta siihen. :D Sekoillu sitä sun tätä. Mutta jos tää tällänen loppuis vaikka ja rupeis autoa kasaamaan. Pääsiäinenki lähestyy jo ja hommaa on ihan riittävästi. Käyttöautojakin taas pyöritelly ku ex akka kurvas mersun kaiteeseen jne..

Nykysin ajelen 142:sella, ku sellasen sai ostettua, mitä siitä mersun raadosta sai ja jäi jotain fyrkkaa vielä jemmaanki.



Tuota purku 740:ppiä pitäs purkaa nyt tässä lähinnä ja kojelautaa siitä tartteis yms sisustanosaa ruveta ottamaan talteen. Sähköhommia sitten taas projektiin. Kävin tossa pari viikkoa sitten hakemassa Tuusulan vauhtipojilta motivaatiota, niin josko tämä taas tästä.. Noista jarruista sen verran, että jotain järeempää satulaa tartteis tehä ja parin kaverin kautta sitte koneistaa adapterit. Ei vielä hajua mitkä. Jotkut semmoset, jotka aika kivuttomasti tohon menee, mutta jarrutehoa tartteis saada reippaasti lisää. Niitä jarrulinjojaki vois ruveta tekee. Vanhat on revitty pois ja uudet putket oottelee asennusta. Nippoja täytyy vielä hakea.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2014, 18:49:28 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Nykysin ajelen 142:sella, ku sellasen sai ostettua, mitä siitä mersun raadosta sai ja jäi jotain fyrkkaa vielä jemmaanki.



Eipä mennyt käyttis ainakaan huonompaan suuntaan! O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Nyt on käyttiksessäkii fiilistä!  S*
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
On ainakin niin idioottivarmaa tekniikkaa ja varaosiaki vielä saatavilla.. Losahtaa parin viikon seisomisen jälkee ku palmun alta käyntiin. Harmi vaan, että mersussa oli fiilistä noiden tehojen puolesta ja sekin oli hyvin rakennettu. Sellanen 2500e tappio siinä sitte tuli. Aika hyvin sai siitä kuitenki rahaa, kun ei ollu kun peltiosissa vikaa ja vissiin taka-akselikin meni paskaks. Ei vaan ollu aikaa ruveta oikomaan sitä.. Sekin tapahtuma tässä syöny motivaatiota ja sitten kun näitä paskoja tapahtumia tuli tossa joka lomilla, niin ei tota rakentelumotivaatiota oo ollu.

Kyllä tämä tästä ja leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä jne..

PS: Taitaa toi vaijerikäppäri saada hydraulisen siihen kaveriks.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
PS: Taitaa toi vaijerikäppäri saada hydraulisen siihen kaveriks.

Minkälaista toteutusta ajatellut? En asiaan ole perehtynyt mutta saikos se sekaantua muuhun jarrupiiriin vai pitääkö olla kokonaan oma?

Ja eikai teho (maltillinen!) voi korvata nostalagiaa? Etenkään käyttökulkineessa  ;)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Kasvain kun olikin tuttu 142, hyvä että on pelittänyt  :D
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Tj87 täälä myös  :hello: Ja kotona odottaa kans tiiliseiska megansa asentajaa, pakosarjan tekiää jne hommia.

Eipä tuo 87 enään paha ole  :) intin ajan teet hommia sen mitä jaksat ja jahka pääset reserviin niin alat painaan hommia raivolla. Tsemppiä!  :pomo:
Volvoilusta parantunut

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Minkälaista toteutusta ajatellut? En asiaan ole perehtynyt mutta saikos se sekaantua muuhun jarrupiiriin vai pitääkö olla kokonaan oma?

Ja eikai teho (maltillinen!) voi korvata nostalagiaa? Etenkään käyttökulkineessa  ;)

Yhen driftaajakaverin kanssa olen jutellut. Hydraulikäppärin voi laittaa samaan piiriin kuulemma takajarrujen kanssa (ei tartteis toisia satuloita), mutta sillon kun kiskoo käsijarrua, niin ei saa jarrupedaaliin koskea. En sit tiiä paljonko tuolla luisuttelussa normijarruja tarvii, kun jos yhellä satulalla leikkii, niin miten ne jarrut kuumenee.

Kasvain kun olikin tuttu 142, hyvä että on pelittänyt  :D

Sultakos tuo verme haettiin? :)

Tj87 täälä myös  :hello: Ja kotona odottaa kans tiiliseiska megansa asentajaa, pakosarjan tekiää jne hommia.

Eipä tuo 87 enään paha ole  :) intin ajan teet hommia sen mitä jaksat ja jahka pääset reserviin niin alat painaan hommia raivolla. Tsemppiä!  :pomo:

Kiitos ! :) Nyt on pitkät lomat, niin aattelin ruveta vähän puuhastelemaan. Tartteis pari paksumpaa vakaajaa löytää. Tiiä sitten kuinka jykevät ne pitäs olla.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Sultakos tuo verme haettiin? :)

Multapa hyvinkin  :D Siitä on hieman juttua tuolla showroom puolella :)
« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 21:00:34 kirjoittanut Kenonit »
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
NO NYT ! Edistyksen suuri askel. Soittelin vuokraisännälle ja se kävi hallissa vaihtelee palaneita loisteputkia uusiin, niin kelpaa rakennella.

Alatukivarsiin ja pyöräkoteloihin tuli sudittua massaa, ens viikolla taka-akselin kiinnitys ja silleesti. Nyt on kipinää alkaa väsäilee taas. 142 löysi paremman kodin ja nyt ajelen turboseiskalla..? Kyllä mä vielä itelleni 142:sen hommaan, mutta nyt armeijan aikaan ei hyvä.. Sunnuntai cruisailuun toi oli täydellinen <3

Laitan kuvia ku kerkeen ! :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Kulkukoira  Proturbo