Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 242 -81 TIC -MYYTY-

  • 127 Vastauksia
  • 53710 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #60 : 03.06.2013, 19:52:25 »
Mutanen vaatii todistusaineistoa  ;)
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #61 : 03.06.2013, 19:55:37 »
Mutanen vaatii todistusaineistoa  ;)
Tarvii toki vähän asetuksia viellä tehdä megaan lisää esim. kiihdytysrikastukset on kokonaan pois päältä.
Kaveri saikin tänään gopro kameransa huollosta, mutta olivat hukanneet sen kotelon sinne johkin  ???

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #62 : 03.06.2013, 20:53:19 »
kommeeta.. ei muutaku huomiseks puuhakilvet ja mappaileen.. Tuut sit poikkeen kans lielahdessa ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #63 : 03.06.2013, 20:57:36 »
Hienoa  O0

Millä noi tiedonkeruut on otettu? näyttää oudolta mun silmään...onks ne jostain PLX:n omasta ohjelmasta?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #64 : 03.06.2013, 21:14:34 »
kommeeta.. ei muutaku huomiseks puuhakilvet ja mappaileen.. Tuut sit poikkeen kans lielahdessa ;)
Ei tartte puuhakilpiä, kun auto on ihan katsastettu  8) Muutoskatsastus sit vaan syksyllä, jos vehkeet on viel nipussa.

Hienoa  O0

Millä noi tiedonkeruut on otettu? näyttää oudolta mun silmään...onks ne jostain PLX:n omasta ohjelmasta?
Ihan megalogvieweristä otettu.
Paineitten nousuun vaikuttaa nyt aika oleellisesti toi paikallaan oleva A-nokka ja päivittelinkin tonne edelliselle sivulle millanen on mietinnässä tilalle.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #65 : 03.06.2013, 21:16:19 »
Ei tartte puuhakilpiä, kun auto on ihan katsastettu  8) Muutoskatsastus sit vaan syksyllä, jos vehkeet on viel nipussa.
Ihan megalogvieweristä otettu.
Paineitten nousuun vaikuttaa nyt aika oleellisesti toi paikallaan oleva A-nokka ja päivittelinkin tonne edelliselle sivulle millanen on mietinnässä tilalle.


Aijjjaa....ei oo pahemmin tullu tota megalogvieweriä käytettyä viime aikoina....muistin sen vähä erilaiseks.
Emmää siis mitään muuta outoo havainnu :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #66 : 03.06.2013, 22:32:25 »

Aijjjaa....ei oo pahemmin tullu tota megalogvieweriä käytettyä viime aikoina....muistin sen vähä erilaiseks.
Emmää siis mitään muuta outoo havainnu :D
Juu uusimmassa versiossa on kaikkee hauskaa.
Ihan ehdoton ohjelmahan toi on, kun tarkistellaan auton toimintaa ja haetaan säätöjä.

Lankun kanssa tossa äskön pähkäiltiin viellä, että ennen nokan ostoo tarvii kipasta hakeen kkd:lta #14 pakopesä superiin.

EDIT.
HX40 topicin kun lukasin läpitte niin päädyinkin kokeileen eri nokalla ennen pakopesän vaihtoa.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2013, 00:31:59 kirjoittanut Juzi »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #67 : 03.06.2013, 22:40:24 »
Juu uusimmassa versiossa on kaikkee hauskaa.
Ihan ehdoton ohjelmahan toi on, kun tarkistellaan auton toimintaa ja haetaan säätöjä.

Lankun kanssa tossa äskön pähkäiltiin viellä, että ennen nokan ostoo tarvii kipasta hakeen kkd:lta #14 pakopesä superiin.


Täytyykin koittaa...mulla on maksettu versio siitä olemassa kyllä. Lähinnä oon käyttäny vaan Tunerstudioo.

Eikös se ny jo tarpeeks alhaalta vetäny  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #68 : 03.06.2013, 22:48:07 »

Eikös se ny jo tarpeeks alhaalta vetäny  ::)
Käyttöaluetta on aina hyvä olla vähän enemmän, kun nyt tulee vasta 1bar aikasintaan 4800rpm jälkeen.
Kylhän se nyt on jo ihan ajettava vehje ton ämpäri neticsin jälkeen.  :D

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #69 : 03.06.2013, 22:51:23 »
Käyttöaluetta on aina hyvä olla vähän enemmän, kun nyt tulee vasta 1bar aikasintaan 4800rpm jälkeen.
Kylhän se nyt on jo ihan ajettava vehje ton ämpäri neticsin jälkeen.  :D

Alkaa epäilyttään, et kuinka mun käy ton #18 pesän kans  :-\
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #70 : 12.06.2013, 18:59:00 »
Tänään saapu tuo KLR S/T4 nokka ja on kyllä aikas vehje.   :)
Nyt kuulostaa jo autolta tyhjäkäynnilläkin.
http://youtu.be/1rPbRKS8SIo Siinä ääninäyte.

Tulipa sekin huomattua, että vanha a-nokka oli ottanut vähän pariin nostimeen kiinni, kun oli noita fiatin 2.90 paloja asennettuna.
Otin sit nauhahiomakoneessa vähän niistä nostimista pois, ettei uus nokka mene piloille.
Sitten 8 venttiiliin jäi vähän turhan suuri välys.. Siellä on nyt lashcapit korottamassa nostimia niin eihän se volvon palatyökalu mahdu enään sinne väliin.  :(
Ajattelin kuitenkin, että parempi isompi kun liian pieni välys. Otettava sitten nokka irti pienen ajon jälkeen, kun tulee tarkistettua välykset kaikista uusiks.

Se on huomenna haettava lisää E85 ja käytävä ihan kadulla kokeileen.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2013, 22:45:03 kirjoittanut Juzi »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #71 : 22.06.2013, 22:05:28 »
Coilovereita lähdin väsäileen eteen ja tuli kyllä ihan hyvät..


Iskarit on vanhasta audi 80, coilikierteet tommyracesta, yläpäät ite väsäilty ja jouset on Sellholm Tuning.
Noilla saa nyt auton lähes vakiokorkeuteen tai aivan kenttään.
Samaan konkurssiin ostin viellä Ferrari 575 M Maranellon 4-mäntäset brembon etusatulat, mutta jarrulevyt on viellä vähän hakusessa.
Ensiksi ajattelin xc90 levyjä, mutta eihän ne mahdu millään noiden 16" vanteiden kanssa.  :D

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #72 : 23.06.2013, 12:46:07 »
Onko nuo yläpäät miten salaista tietoa?  :pomo: Omaanikin just tein samalla setupilla etutolpat, mutta vakio laakereilla niin se syö joustoo useemman sentin ni ois tuollane matalampi yläpää ihan jees.

Auto kyllä etenee vauhdilla   O0
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #73 : 23.06.2013, 20:22:18 »
Onko nuo yläpäät miten salaista tietoa?
Ebaysta bemmin uniball tyyppisesti laakeroidut yläpäät 14mm holkeilla ja niihin väsätty volvon koppaan sopivat levyt vaan.  :)
Cambersäätökin on koneistettu uusiin levyihin.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 -81 TIC
« Vastaus #74 : 01.07.2013, 21:31:58 »
Nyt on edessä coilit kiinni ja takaa katkastu kierros madallusjousista.
Sitten heitin tollaset jdm levikkeet viellä kaariks  8)



Kyllä muuten kääntyy auto vähän ilosemmin mutkiin tolla kokoonpanolla ja camberilla.

 

KL-varaosat  Race.fi