Autoracing  KL-varaosat

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 143512 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 92,5% 19.6]
« Vastaus #165 : 21.06.2012, 14:59:54 »
Viides kerros meni eilen illalla, tänään lätkäsin kuudennen kerroksen:

Jospa se ois nyt sitten siinä. Illemmalla tarkotus ois alkaa tekeen kohistustapit, niihin tulikin tuossa osat leikeltyä. Ja jäykkäririmoja
vois liimailla vaikka tänä iltana paikalleen, niin kerkiää vielä huomena ne kuiduttaa ennenkun särkille suuntaa. Pitäshän tuo halkasta
keskeltä myös. Vai mahtasko olla järkevämpi halkasta sivumpaa koska tuossa nyt on tuo "nokka" keskellä. Se vois olla että laikkais
vähän sivummalta halki ja kohistimetkin liimais siinä samalla sitten suoremmalle pinnalle.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 93,5% 21.6]
« Vastaus #166 : 21.06.2012, 23:31:23 »
Ja vieläkin tätä tehdään eteenpäin vaikka muut on näköjään jo rellestämässä yöttömässä yössä. Nyt on maali jo niin lähellä että puserretaan eteenpäin
vaikka juhannus oiskin. Huomenna vielä aamupäivästä kuitua kohistimien päälle, ehkä illemmalla ennen mökille lähtöä vois kokeilla jo irrotella muottia. Ja
jos vaikka onnistus muotti hyvin näin finaali-vaiheessa niin sitä vois suunnata baariin :pomo:

Valitettavasti nämäkin työkuvat on nyt kännylaatua, mutta olennaisin näkyy kyllä.

Tosta noin sahalla poikki:

Vähän otin keskikohtaa sivummalta. Muotin paksuus jotain 8mm, arvelin että eiköhän se mee ilman puurimoja kun on nuita pokkauksia senverta.

Ohjurit valmistu 12mm teräsputkesta, 12mm pulteista ja lattaraudoista, hits hits ja sitten sialla kiinni muottiin ja teipit piteleen yön yli:

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 94,2% 21.6]
« Vastaus #167 : 21.06.2012, 23:57:05 »
Jos et muita rimoja laita jäykisteeks ni suosittelen ainakin noita kulmien kohtaa...niistä kuitenkin menee helposti muotti ropelille jos vähänkin huonossa asennossa säilyttää. Ja eläähän se vaan herkemmin jos enempi alkaa olla tuotantoo tuosta muotista  :P

Kyllä tämmösen panostuksen jälkeen kehtaa hyvillä mielin lähtee baariin hillumaan  :))
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 94,2% 21.6]
« Vastaus #168 : 22.06.2012, 13:05:33 »
miksi muotti vedetään poikki ?

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 94,2% 21.6]
« Vastaus #169 : 22.06.2012, 13:15:37 »
Edempänä kerrottukkin, se helpottaa autosta irrotusta ja myöskin osan tekemistä ja osan irrotusta muotista.

Osan voi laminoida kahdessa puolikkaassa ja se helpottaa paljon itse osan tekoa. Lopuksi muotti pistetään yhteen ja puoliskot laminoidaan
yhteen. Kuivattua poistetaan muotin kohistustapit ja aletaan irrotteleen.

Ja edistymisestä senverta että kohdistimet kuidutin aamupäivällä. Kahtella tässä jos se kuivais ja pääsis iltasemmalla irrotteleen.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2012, 13:18:13 kirjoittanut Customer »

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 94,2% 21.6]
« Vastaus #170 : 22.06.2012, 13:17:32 »
miksi muotti vedetään poikki ?

Koska se ei muuten oikeen lähde irti...tuossa lestissä on tehty lokarin kaarros kans samaan kappaleeseen. Ja helpottaa muutenkin kappaleen irtiottoa.



P.S. Sori ku vastailin Customerin puolesta  :-X

Edit...kerkesit näköjään just itekkin  ;D
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 94,2% 21.6]
« Vastaus #171 : 22.06.2012, 13:22:32 »
Joo ei mithän. Mää kuitenkin vähän pelkään että lähtee taas koko lesti  mukaan ;D Uretaanit on nyt kuitenkin vanhan peltilipan päällä
kun takana oli pahvin päällä. Että saattaahan se ehkä pysyä. Lähtee herkästi lesti mukana kun on niin paljon muotoja. Takanahan nuot
muodot oli vähän rajummat, tässä niitä on loivennettu. Saa nähä miten se sattuu ihtiä silmään kun etulippa on hiukan loivemmilla
pokkauksilla kuin takapää. Mutta kai se takapää saa loppuakkin vähän rajummin ::)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 94,2% 21.6]
« Vastaus #172 : 22.06.2012, 16:38:02 »
Noni ohjurit oli kovettunu paikallensa runsaamman kovettimen käytön ansiosta. Tempasin sitten irti toisen puoliskan ja hyvältähän se
näyttää. Lähti lopen varsin helposti kun sai tekniikan haettua näin ykskätisenä. Eka halkasukohdasta ravotusta, vettä vähä yrittää
pistää joka rakoon ja vasaralla koputtelua. Lopen se lähti nitkuttamalla ja potkimalla jalalla kylkeen.

Lesti ei ihan selvinny ehjänä, jäi kanittaan tuosta monimutkasesta kulmauksesta. Muotti näyttäs että on perfect verrattuna takamuottiin
ei tuntunu isoja ilmakuplia ainakaan näin nopealla tunnustelulla. Menihän sitä hartsiakin varmaan 4-5L. Ei halkeamia, tai keittämisiä.

Muutama kuva ennenkun lähen mökille vetään lonkkaa.





Nuo läiskät on saissejäämiä lestistä, irrotusaineesta jne. Lähtee pesemällä :)
Ihan pätevännäkönen vrt eka muotti :)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Toinenki muotin puolisko tuli tempastua irti ja sitten muotin pesu ja tässäpä ois kuvia muotista. Varsin näppärännäköinen tuli.















Satsin kiinnitystapa autoon on tässä myös tullut mietiskeltyä. Ajattelin että kuiduttas vielä alu/rosteri kannattimet tonne lippojen kylkeen
josta lippa kiinnittys auton puskurin, mikä lie ohjuri/kiinnike se mustakiinnike on auton kyljessä, niin siitä saisi samalla ruuvilla kiinni. Lisäksi
auton hiekkapellissä on reikiä joita vois hyödyntää kiinnittämisessä. Sitten liima sauma vedetään sen jälkeen, ja selvitäänkin paljo vähemmällä
liimalla.

Seuraavaksi kuplaan öljynvaihto ja sihdin putsaus, sitten aletaan tekemään etulippaa!! :pomo:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 95% 26.6 etumuotti valmis]
« Vastaus #174 : 28.06.2012, 23:23:39 »
Muotti vahattu nyt 7 kertaa. Huomenna vielä kerran ja sitten vielä se kerros joka jätetään kiillottamatta -> irrotusainetta kerros,
jonka jälkeen saa hakea lisää värkkejä, irrotusaineet ei taija riittää toiseen kerrokseen ja haluan kuitenkin varalta 2-3 kerrosta
sitäkin pistää, ja geelitkään ei riitä kuin puolikkaaseen, joten sitäkin saa hakea. Ja jos sitä mattoa ja hartsiakin vähän taas ottas
menehän sitä sitten vielä konttiinkin monta litraa.

Elikkäs viikonloppuna alottas leipoon lippaa ja sen jäkeenhän niitä saa alkaa passauttaan autoon ja viedä maalarille :P Miettinyt
tässä että malttaako sitä alkaa tekeen vielä niitä sumarinpaikkoja ku hypisee jo niin paljon tuo maalarille vienti ::)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Tuli tuossa toinen kerros irrotusainetta pistettyä, kuhan kuivuu niin olis sitten geelin vuoro. Siinäpä onkin ongelma kun ei ollu lasikuitumies
paikalla vaan koko viikonlopun reissussa niin jäi ainetäydennykset tekemättä. Tuota geeliä on n. 2dl, riittäis kyllä toiseen puoliskaan, mutta
että riittääkö sitten toiseen kerrokseen, eipä taija välttämättä riittää..

Tuli tossa tehtyä tilaa tuolle 2DIN soittimellekkin. reipas sentti tarvittiin lisää tilaa ja sinnehän se autostudio sitten sujahti:

Tähän pitäs hommata sitten iso liitin/liittimet, miksihän nuita ei tullu paketissa.. No kaipa ne löytys kärkkäisen hyllystä. USB-kaapelille
pitäs kehitellä kiva paikka ja kaippa tuohon pitäs se gps-yksikkökin ostaa jos ei aivan hunajaa maksa. Tähän koelautaan tulee rosteri
paneeli joka korvaa ilmasuuttimien kehykset ja lämmityslaitteen säätöpaneelin kehyksen ja peittää samalla kellon, tupakansytyttimen
ja tuhkakupin paikan.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4665
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Tuosta miten lipan kiinnität niin aattelin ehottaa jos laminoisit sen puskimeen saumattomasti. Vaatii kyllä paljon pohjia..
Mut mun mielestä se olis siistimmän näkönen sillai ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vois olla osittain siistimpi ja sitten osittain ei varmaan ois. Nimittäin kun nuo puskureiden kyljet on aika irtaallaan korista niin ei varmaan
kyljistä näyttäs kovinkaan hyvältä kun lippa on suunniteltu istumaan korissa kiinni ja puskuri on irtaallaan korista. Uskon että aivan ok:lta
tuo sauma kohta tulee näyttämään kun se jää nuiden isojen puskureiden katveeseen. OEM hengessä siis mennään, vaikka taitaa nuo tehtaan
tekeleet mennä osittain puskurin allekkin.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4665
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
No joo, en kyllä sillai ole koskaan kattonu 300-sarjaa mitenkään suunnitelu mielessä niin osaa siihen sen tarkemmin sanoa. OEM on aina OEM. Katotaan sitte minkä näkönen on valmiina :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Makosalta näyttää tuo sinunkin lippaprokkis. Olihan se sen verran race-henkinen kärry että ei lippa pahitteeksi oo :)

Nyt kun on kuituvärkit kaikki loppu niin soitinta tullut odotellessa asenneltua.

No joo tänään tuli kurvattua merikontilla kärkkäiselle ja ostin ne iso-liittimet soittimeen. Tulikin siinä sitten joutessa
kytkettyä sekä soitin että kaijuttimet. Tuli eliminoitua nuita "amisajan" johtoliitoksia, elikkä kaikki liitokset mitä nyt
tein niin tinasin ja kutistesukkaa päälle. Virrat otin kellolta jääneistä johdoista. Memory tuli kellon + johtoon, ja heräte
tuli kellon taustavalon johtoon, elikkä soitin menee päälle kun virrat laittaa päälle ja soittimen saa myös ilman
sytytysvirtaa päälle kun pistää parkit päälle, tässä kun ei radioasentoa ole virtalukossa (näin muistelisin :D). Niin ja
sen komean virtapiuhan sai kursia siis pois joka aikanaan vedettiin metritavarasta suoraan akulta soittimelle ja muisti
että herätepiuha tuli siihen samaan ;D.  Olkoot nyt nuin, ainoa mielenkiintosempi homma on että jos parkkien sulake
palaa niin soitinkin sammuu ::) Hyvin se rokkasi kyllä isommallakin volyymilla jos sulakkeiden keston kanssa sattuu
tulemaan ongelmia niin täytyy sitten vaihtaa piuhojen paikkaa.




Sitten sais alkaa kiinnittämistä suunnitteleen, mutta saa nähä riittääkö siihen sormet.

Niin ja lirpakeprogress eteni sen verran että eilen illalla pistin muotin vaikeisiin kohtiin vielä kolmannen irrotusainekalvon.
Tänä iltana pistin ekan geelikerroksen mitä tulikin aika paksusti. Huomena pitäs saaha värkkejä haettua lisää.

 

Proturbo  Autodiagnoosi