Proturbo  Autodiagnoosi

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 143044 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppa valmis]
« Vastaus #300 : 02.03.2013, 11:40:46 »
Putkisto kyllä hienoa jälkeä! Ja muutenkin  O0
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Voimansiirto / alusta remppa valmis]
« Vastaus #301 : 02.03.2013, 19:24:44 »
Kiitoksia! Aiheeseen liittyen tässäpä alustanamia. Näppäilin kuvat koeajon yhteydessä montulla.











Putkiston viimestelin perinteikkäällä pappamutka med rosteripää yhdistelmällä joka viimesteli äänetkin sivistyneelle tasolle. Sellanen pikkumatala ääni on, ei teinipörinä,
ei pidä ääntä ollenkaan matka-ajossa. Eli onnistu putkisto hyvin. Vielä pitäs se mutka saada pakosarjaan, sillä tuo vaparin ruplutus on vähän viduttava :uglystupid2:

Tekniikka puolta tuossa rassasin myös. Puhdistin kaasuläpän, imusarjan ja tyhjäkäyntiventtiilin öljykarsasta. Myös huohotin tuli putsattua ja muutettua normaaliksi ettei
se enään syötä paskoja imusarjaan. Imusarjan tiiviste vaihtu myös, olikin vanha tuhannen halki ja lasittunu koppuraksi. Tämän myötä tyhjäkäynti kylmänä normalisoitu.

Hyvin pelas koeajolla. Takaa ei kuulu enään laakerin jurnutusta, vaihteensiirto on unelma, kyläajoa voi ajaa vaikka alle 1500 kierroksilla koska auto ei enään runkuta
kaasua höllätessä ja painaessa kun vetoakselit on korjattu.

Yksi häiritsevä tekijä oli kuitenkin. Tuo tarvike katti aina sillon tällön resonoi tympeästi. Suojapeltit näytti olevan kyllä hyvin hitsattu mutta täytyy ihmetellä.

Ja semmonen vielä että pikkunen päätti myös sairastua samaan tautiin kuin merikontti, elikkä alko vuotaan kampuran etustefa näköjään ihan kohtuullisesti ::) Onneksi
takapää on nyt vaihettu voimansiirtoremontin yhteydessä. Ei oikeen osannu ku nauraa, kun auto oli tossa pukeilla vielä ennen voimansiirron kasausta niin ei vuotanut,
eikä ole ikinä vuotanutkaan mutta päätti nyt sitten tallisiirtojen yhteydessä että kilometrit + vuodet on nyt täynä :buck2:

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #302 : 02.03.2013, 19:33:34 »
Hienon näkönen laite ja erilainen, kiva seurata. Lisää päivityksiä vaan  :hello:
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #303 : 02.03.2013, 19:54:22 »
hyvää jälkeä tulee  S*
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #304 : 02.03.2013, 20:04:33 »
kyllä vain hienoa jälkeä tulee, on kyl todella asiallinen auto ja projekti.  8)


Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #305 : 05.03.2013, 21:34:20 »
Kertokaapa vielä tuosta moottorin huohotuksesta. Onko ihan ok jos nyt muutin sen normaaliksi, eli hönkii pihalle. Alkuperäsenä onko tuolla imusarjan imulla mitään
tekemistä huohotuksen tehostamisessa? Lohkoon tulevasta huohottimesta poistin sen pikku metallisihdin jotta hengitystiet avautus paremmaksi. Onko tuolla
muutoksella mitään pahoja vaikutuksia esim tiivisteille? Totta se nyt nuin perinteisestikkin pelaa?

Sisustuspuolella aloteltu. Kojelauta lähti poies, paha halkeama ja painauma suoraan näkökentässä, keski-ilmasuuttimien päällä. Kojelaudan runko siitä kohtaa
halki ja painaa ilmasuuttimiakin kieroon. Tämän takia handmade 2din soitinpaneelikaan ei oikeen alkanu istuun joten siinä oli tarpeeksi syytä hommata parempi.





Sisustasta purkaantu vielä pelkääjän penkki, keskikonsoli ja yms paneeleita. Jospa sitten purkas koko sisustan, pesis lattiamaton, asentas äänieristystä rengasmelua
vähentämään, asentas sähkölasien johtosarjan. Ja hifien johot olis nyt sitten nätti vedellä ja suunnitella siististi kun kaikki on purettu. Tässä pitää myös parsia kaikki
amis-ajan kaijutinpiuhat pois.

Ovipahvitkin pitää poistaa sähkölasien ja erkkasarjan kotelon tieltä. Kotelot aattelin tehdä romulokeroiden tilalle.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #306 : 05.03.2013, 23:13:30 »
Jaahas, jos sitä sitten itsekin turbovaimenninkauppaan marssisi  ::) saakohan noita ihan motonetistä, ja olihan 2" tuo turbopönttö? Oliko kallis?

Tyylikkääksi on muokkailtu volvo, yleensä nähnyt tätä mallia lähinnä amisrassikäytössä.

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #307 : 05.03.2013, 23:38:29 »

Ilo katsella, kun tehdään justiinsa eikä melkein. Todella hyvä laatuista työnjälkeä  O0
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #308 : 06.03.2013, 09:08:39 »
Tuo turbo pönttö tais olla jotain 75e. Enään tarkkaan muista kun syksyllä sen tilasin. Väittäsin että ei taija halpakaupoista löytyä kuin pörinä mallisia. Completokselta ton tilasin.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #309 : 06.03.2013, 09:12:37 »
Mikä noista turbopöntöistä tekee turbopöntön? :) Itekki pyörittelin käsissä ku putkistoa värkkäsin mutta jätin hyllyyn. On kyllä asiallisin 3satku mitä oon nähny.. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #310 : 06.03.2013, 16:16:14 »
En tiiä ittekkään miksi sitä sanotaan turboksi. Mutta rakenne on ainaki semmonen että vapaavirtaavan ja vakion väliltä, eli ei ihan suoraan tuu pihalle mutta
kuitenkin hyvin virtaava. Ainakin äänet pitäs olla pienemmät mitä vapaavirtaavassa. Saundi oli kiva suoraan pöntön jälkeenkin mutta volyymi turhan iso.
Pappamutkan jälkeen tuo volyymikin asettu kohilleen. Erillaisia päitä tekemällä saa varmasti säädettyä halutuksi.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #311 : 06.03.2013, 16:52:48 »
Mulla oli sianpäässä samanlainen pönttö, toi on kokonsa puolesta kun tehty tohon.
Ja hieno on auto.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #312 : 07.03.2013, 11:14:30 »
Mulla oli sianpäässä samanlainen pönttö, toi on kokonsa puolesta kun tehty tohon.
Ja hieno on auto.
Mä luulen että mullakin oli omassa samanlainen pönttö (muistaakseni dynomax merkkinen), kun se oli vielä vaparikoneella. Virtaa ainakin huomattavasti paremmin ku vakio, ja äänet asialliset, ku oli tupla-ulostulo ja mutkat, ja vielä päädyissäkin vaimennus.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #313 : 07.03.2013, 21:12:35 »
Nyt olisi sitten sisusta tyhjä. Tänään jo alko huolestuttaan kun aurinko jo kailottaa kuumasti ja tuli sisusta pistettyä tuhannen atomeiksi :idiot2:



Viikonlopulle olisi ohjelmassa pintaruosteiden pörräys -> maalaus -> alumiinibitumi eristeiden liimaus, just hajin 10kpl 500x750 arkkipaketin. Sitten
lattiamaton pesu ja asennus.

Tullut aina ihmeteltyä miten tässä on saatu pohja ja runkopalkit taipumaan ihan kunnolla sisään. Nyt sen huomasi hyvin kun purki sisustan. Varmaan
etelä-lapin aikoinaan surffattu kantojen päällä?? Silloset myyntikuvatkin oli otettu jossain männikössä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Alustanamia kuvina]
« Vastaus #314 : 09.03.2013, 14:06:48 »
Eilen oli kunnon puuhastelut. Tallijuomien siivittämänä 19.30 -> 1.00 aikana tuli hivastua lattia ja maalattua. Osittain oli tuo ruoste päässy pintaa syvemmälle
eli ei selvitty puhtaasti hionnalla. Kaikki enimmät pois. Jäljelle jääneisiin syvempiin pisteisiin tuli ruosteenmuunto/pysäytysaine mikä lie, ja päälle tujua ruosteen-
estomaalia. Tällä pitäs mennä, sillä nuo ruosteet luultavastikkin on tullut siitä kun vanha lasi vuoti, tai sitten siitä että etukulmissa lattioita oli ennen pienet ruoste-
reijät jotka on jo aikaa sitten paikattu. Eristeet ja kaikki oli muutenkin kuivat nyt purkaessa, että ei siellä vettä ole ollut hetkeen. Eikä merkittävää kosteutta ole
tullut havaittua kun on keskuslukon johtosarjaa yms vedetty.



Nyt tästä jatketaan lattiamaton pesulla, sitten seuraavaksi bitumit lattiaan maton kuivatessa. Sitten pitää puhallella lämppärinkotelo puhtaaksi, pestä ilmakanavat
ja asentaa kojelauta. Sitten ois vuorossa johtojen vetoa ennenkuin kojelauta kasataan kokonaisuudessaan.

 

Elekma  Autoracing