Se lämppärin servoläpän toiminnan näkee kun ottaa hanskalaatikon kokonaan pois. Se on suoraan sen takana. Voi olla, että sen akselin pään näkee alapuoleltakin sieltä repsikan jalkatilasta ottamalla sen muovin pois.
Kennosta kertoo jotakin se, että jos pitää moottorissa kierroksia rapian 1500 (ei automaagivaihteisessa dieselissä) ja laittaa lämppärin puhaltimen ykköselle ja mittaa puhallettavan ilman lämpötilan. Jos se jäähtyy nopeasti heti, niin kenno on tukossa. Tai jos laitettaessa puhallin kakkoselle lämpötila tippuu selvästi, niin vesi ei kierrä kennossa riittävästi, jolloin se on sisäpuolelta paskainen.
Tuon servoläpän toimintavirheestä johtuen puhallettavan ilman lämpötila ei hirveästi muutu puhaltimen nopeuden funktiona.
Ja kennoa et näe mistään muualta kuin purkamalla koko lämppärin ja irroittamalla kennon. Tai poraamalla reiän sinne ilmstoinnin kennon ja lämppärin kennon väliin ja katsomalla endoskoopilla.