Miksei se vx3 toimis turbon kanssa, vaparin kanssa tuli ainakiin erittäin selvä teholisäys (b230f).
Josse ahtimesta on kiinni niin löytyy tosta garretin T04 uus käyttämätön mutta tavote ois noin 200hp ja tosiaan pidän tosta matalapaine turbon luonteesta kun herää jo parissa tonnissa.
VX ja muut vapari nokat eivät välttämättä sovi kovinkaan hyvin turbo-koneeseen. Over-lap on se "taikasana".
Tästä esimerkkinä erään foorumilaisen kokeilu A-nokasta. Tuntui pers-dynolla nopeammalta mutta kello oli täysin toista mieltä todellisuudesta.
Sen 200hp tehot saavutat ihan vakio setillä ja reseptikin on yksinkertainen.
Bensalastu ja ahdot 0,9 baariin ja se on siinä. Tietysti ilmanputsari vaihtoon ja tuplaten tiheämmälle vaihtovälille kuin vakiossa.
Pikku-mitsu riittää sinne iloon asti ihan hyvin, jos kaikki muu on kunnossa.
Siinä ilon kohdalla kaikki vakioromut ovat sitten tapissaan (IMMu, Cooleri, Suuttimet). Ilon ylittäminen vakioromuilla on idiotismia ja koneremontin kerjäämistä!
Ja tuosta polttoaineen kulutuksesta sen verran, että kyllä se 14L/100km saa automaatilla helposti menemään. "Yrittämällä" sitä saa menemään jopa 19L/100km.
Nätillä sekalaisella ajolla en ole koskaan päässyt alle 12L/km bensalla. Wiinalla olen päässyt 14L/100km lukemiin.
Ps. käytä hakutoimintoa tälle foorumille, sillä kaikki mitä kysyit ja ajattelit on jo testattu/vastattu foorumilla.