Carcom Oy  Ateho

Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*

  • 275 Vastauksia
  • 101966 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #60 : 03.02.2012, 19:50:44 »
Mitäs viisaammat on mieltä, kun mulla on toi 850R:n uusi asetelma tuossa hyllyssä, et jos laittais 6-lapasen sintterin sen kaveriks?
Riittäis varmaan kohtuupitkälle, ja käyttömukavuudella ei niin kauheesti väliä kunnei täällä maalla joudu paljoa liikennevaloissa seisoon. Laatikkoa se varmaan hiukan rasittaa enemmän, mut eiköhän sekin oo käytöstä kiinni. Kumpaa suosittelette, jousitettua vai jousittamatonta?

Onko kokemuksia Black Diamodin -kytkimistä? Näyttäis briteissä olevan kohtuuhintaisia...löytyy Stage 2, Stage 3 kevlar kytkin ja sitten Stage 4 on sintterilevyllä.

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #62 : 03.02.2012, 20:01:49 »
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/koppling-_-lamell/sinter-lamell-6-puck/volvo-4/fjadrande-lamell/volvo-850_v70-vitmotor-91-fjadrar-240mm-6-puck.html
Mites tommonen ???

Juu, just noita oon itekin kattellu. Vähä ristiriitaisia mielipiteitä vaan, että ollako jousitettu vai jousittamaton. Jousitettu kuulemma tuppaa ravistamaan tietyissä tilanteissa.
Ennoo ikinä itse ajanu jousitetulla sintterillä, enkä 6-lapasella muutenkaan. 3-lapanen jousittamaton on ollu kalsarissa joskus.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #63 : 03.02.2012, 20:48:09 »
Itse laittaisin M56 laatikon kanssa jousitetun levyn ja kiinteän vp:n.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #64 : 04.02.2012, 18:28:30 »
Juurikin noin. Eli Sachs 707 asetelma ja 850R 240mm massalevy pitää sen 600-650nm ja 850R kiinteä VP. :)

Tää vaihtoehto on kyllä ollut harkinnassa, muttakun on toi asetelma jo hyllyssä valmiina. Jos ostaa toisen setin, nii sitten on kaks ylimääräistä asetelmaa ja joutuu sittenkin vielä ostaan sen SRE:n. Luulis sen ärrän oman asetelman kuitenkin sintterillä pitävän aika hyvin. Käyttömukavuus on tietty eri kun massalevyllä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6349
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #65 : 04.02.2012, 18:36:46 »
En usko, että sintterilläkään käyttömukavuus kovin huono on, kun tuo orkkis asetelma on aika löysä käyttää. Ja vielä jos laittaa tuollaisen kuusilapaisen levyn, niin tuskin on paha käyttää.

Poissa arttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • R129 SL 300-24 M104 Turbo
    • Tehonmittaus.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #66 : 04.02.2012, 18:41:33 »
Itse kans pohdiskelin kytkin asian kanssa jonnin aikaa. Tulos on Sachs 707 asetelma ja SRE 4-lapanen jousitettu sintteri. Olisin ottanut 850r levyn, mutta sitä ei siniseltä erikseen saa ja Sachsilta 850r levyä ei ollut saatavilla silloin, nyky tilannetta en tiedä.

Tuo setti on mulla ympärivuotisessa käyttöautossa ja eipä tuosta valittamista ole, jopa ex emäntäkin tuolla paivittäin ajoi ja ihan mielelläänkin. Alkuunhan asetelma oli melko jäykkä, mutta nyt on ihan miellyttävä käyttää.

Kattelin kans noita KL-Racingin sinttereitä vaihtoehtoina, mutta mielenrauhan vuoksi päädyin tuohon SRE:hen.

Edit: 4-lapanen sintteri
« Viimeksi muokattu: 04.02.2012, 23:48:44 kirjoittanut arttu »
R129 SL 300-24 M104 Turbo 855 T-5R

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #67 : 04.02.2012, 19:29:44 »
Kuullostaa lupaavalta....mitäköhän tuollanen R:n asetelma ja 6-lapanen sintteri pitää? Kai se sen 500nm pitää  ???

Näistäkö ei ole kellään kokemuksia : http://www.lkperformance.co.uk/brakes-clutches/clutch-kits/573/328/0
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #68 : 04.02.2012, 19:42:55 »
Kattelin kans noita KL-Racingin sinttereitä vaihtoehtoina, mutta mielenrauhan vuoksi päädyin tuohon SRE:hen.

Kyllä noilla KL-Racingin jousitetuilla sinttereillä ja SRE:n jousitetuilla on selvä ero. SRE on kaikin puolin jämäkämmän oloinen kapistus.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #69 : 04.02.2012, 19:48:42 »
Missä hinnassa pyöritään SRE:n 6-lapasen kanssa, onko paljon KL:n vastaavaa kalliimpi  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #70 : 04.02.2012, 19:54:23 »
Missä hinnassa pyöritään SRE:n 6-lapasen kanssa, onko paljon KL:n vastaavaa kalliimpi  ???

SRE:n 4 lapainen oli noin 350 €  6 lapasen hinnasta ei aavistusta ja KL Racing 6 lapanen 169 €.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #71 : 04.02.2012, 19:58:24 »
SRE:n 4 lapainen oli noin 350 €  6 lapasen hinnasta ei aavistusta ja KL Racing 6 lapanen 169 €.


No on sillä sitten jo aika lailla hintaa. Eiköhän sitä tuollasella KL:n mallilla pärjätä....ainahan sitä voi myöhemmin parantaa jos siltä tuntuu ettei riitä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #72 : 04.02.2012, 23:54:19 »
ainahan sitä voi myöhemmin parantaa jos siltä tuntuu ettei riitä.

Myyt mulle sitte myöhemmin, niinku tähänki asti  ;D
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #73 : 04.02.2012, 23:57:25 »
Myyt mulle sitte myöhemmin, niinku tähänki asti  ;D


Sovittu  8)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #74 : 05.02.2012, 00:02:29 »
Alkaa näyttään siltä että munki tarvii hommata 850   ???
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Futurez  Kulkukoira