Samppasport  Futurez

Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*

  • 275 Vastauksia
  • 101966 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #90 : 24.02.2012, 16:54:47 »
Nuo alkuperäiset bensalinjathan on sisämitaltaan ainoastaan 5mm, samoin kuin 'pumppupaketin' läpiviennit, joten jos painepuolen kokoa kasvattaa kovasti, nii mahtaako siitä olla kauheasti hyötyä? Kun kuitenkin tuossa läpiviennin kohdalla ahdistaa  ???

Tuli sellanen ajatus mieleeni, että jos jättäis tuon alkuperäisen pumpun omalle paikalleen, ja rakentelis samaan telineeseen tuolle Walbrolle paikan. Sitten laittais sen syöttämään painetta alkuperäisen paluun läpi. Konehuoneessa yhdistäis molemmat linjat T-haaralla suutintukkiin, ja sitten rakentais paluupuolelle uuden linjan. Luulis riittävän tuotto tarvittaessa pitemmällekin kahdella pumpulla, vaikka linjoiksi jäiskin "vain" 2kpl 5mm linjoja.

Kuullostaako heti alkuunsa tuhoontuomitulta?  ;D Eikös tuo paluulinja kuitenkin ole ihan yhtä paineenkestävää, liittimiä myöten, kun painepuolikin.

Mulla päädyttiin lopulta tällaiseen ratkaisuun... vaikka suhteellisen hyvin tuo orkkis linjastokin riitti eli kaverin tekemä pumpun kehikko ja sinne Bosch -040 pumppu, tulolinja AN8, matkalle kaveriksi Bosch -044 pumppu...suutintukin "pullonkaula" pois ja paluulinja AN6.


Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #91 : 24.02.2012, 20:13:09 »
Mulla päädyttiin lopulta tällaiseen ratkaisuun... vaikka suhteellisen hyvin tuo orkkis linjastokin riitti eli kaverin tekemä pumpun kehikko ja sinne Bosch -040 pumppu, tulolinja AN8, matkalle kaveriksi Bosch -044 pumppu...suutintukin "pullonkaula" pois ja paluulinja AN6.
(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Komian näköinen "kikkare"  O0
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #92 : 29.02.2012, 21:35:31 »
Tuli otettua siinä takapuskuri irti, ja samalla tutkailin takapyöräkoteloita. Pintaruostetta löytyi lisää, muttei mitään vakavaa.
Harmittavan huonosti nää on suojattu uutena. Pelkkä keltanen pintamaali pellin päällä, ja hiukan massaa kriittisimmissä paikoissa. Palkeissa ei taida olla sisäpuolella mitään suojausta :(

Tämännäköiset niistä tuli pienen puuhailun jälkeen:


Ensin rälläkän teräsharjalaikalla puhtaaksi, sitten happopohja -> keltainen teollisuusmaali -> kiveniskumassa.
Ruiskutin kiveniskumassan lopulta kauttaaltaan, vaikka sisälokari peittääkin aika paljon. Lisäksi ruiskutin vajaan litran kotelosuojaa takaosan runkopalkkeihin. Palkin sisällä oli pientä ruostetta, mutta uskoisin että kotelosuoja ainakin hidastaa ruostumista tehokkaasti.

Vetokoukun irrottaminen oli aika urakka, kun suuninpiirtein jokasesta pultista vastamutteri lähti pyörimään. Mutterit tietenkin palkin sisällä, johon ei ees pääse käsiksi. Ei muutakun rasiaporalla reikää palkkiin, että pääsi pitämään kiinni.
En tiedä onko vetokoukun asennuksessa kolhittu takaosaa muutenkin, kun puskurin kannakeraudat oli ihan läpimädät. Onneksi runkopalkit kuitenkin on ehjät.
Jos jollain on irrallaan sellaset puskuripalkin kannakeraudat, nii sopii myydä tähän suuntaan :)
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 22:56:27 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #93 : 29.02.2012, 21:43:54 »
En tiedä onko vetokoukun asennuksessa kolhittu takaosaa muutenkin, kun puskurin kannakeraudat oli ihan läpimädät. Onneksi runkopalkit kuitenkin on ehjät.
Jos jollain on irrallaan sellaset puskuripalkin kannakeraudat, nii sopii myydä tähän suuntaan :)

Työkaverilla joka osti sen 850 avk:lta josta varmaan sullekin oon puhunu, nii ajettu n.200tkm ja oli perään kolaroitu. Takapuskuri oli vääntyny alaspäin ja syynä oli ne läpimädät kannakeraudat. Hän sitte teetti uudet.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #94 : 29.02.2012, 22:41:25 »
En tiedä onko vetokoukun asennuksessa kolhittu takaosaa muutenkin, kun puskurin kannakeraudat oli ihan läpimädät. Onneksi runkopalkit kuitenkin on ehjät.
Jos jollain on irrallaan sellaset puskuripalkin kannakeraudat, nii sopii myydä tähän suuntaan :)
Ne on aina ruosteessa. Sinisellä maksaavat luokkaa 15-20e/kpl.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #95 : 29.02.2012, 22:50:15 »
Ne on aina ruosteessa. Sinisellä maksaavat luokkaa 15-20e/kpl.

Hyvä tietää...onko se tuo numerot 9 ja 10 kuvassa :


 Koitin Vadiksesta kattella, mutten ton kummallisempaa kannaketta löytänyt.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #96 : 29.02.2012, 23:15:19 »
Hyvä tietää...onko se tuo numerot 9 ja 10 kuvassa :
(Kuva poistettu lainauksesta.)

 Koitin Vadiksesta kattella, mutten ton kummallisempaa kannaketta löytänyt.
Kymppihän se. Ainakin farkussa ovat samanlaiset molemmilla puolilla...
9 on se osa johon 10 pultataan kiinni.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #97 : 01.03.2012, 07:21:18 »
Ihtellähän katkes toinen noista pulteista(nr.11) kun koitin avata  :facepalm:, noh eipähän tarvinnut puskuria enään irroittaa..

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #98 : 01.03.2012, 11:44:19 »
Ostaapa uudet (10) tai kunnostaa vahat niin noista kannattaa hitsata paremmin kiinni se yläreunan mutteri. Se on alkujaan tosi onnettomasti pistehitsattu ja **tuttaa aivan suunnattomasti irrottaa sitä pystypulttia jos yläpuolen mutteri pyörii mukana..

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #99 : 01.03.2012, 12:23:20 »
Ostaapa uudet (10) tai kunnostaa vahat niin noista kannattaa hitsata paremmin kiinni se yläreunan mutteri. Se on alkujaan tosi onnettomasti pistehitsattu ja **tuttaa aivan suunnattomasti irrottaa sitä pystypulttia jos yläpuolen mutteri pyörii mukana..


Huomasin....tais melkein kaikki irrota pistehitseistä  :D. Myös vetokoukun pultit. Ihan riittävästi **tutti...osan katkasin rälläkällä osaan pääsi käsiks peräluukusta, kun poras palkkiin rasiaporalla reiän.
Vanhat oli kyllä niin pahat, ettei niistä taida saada edes mallia. Täytynee pistää uudet tilaukseen, ja muistaa vetästä niihin vielä joku kunnollinen maali pintaan ennen asennusta.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #100 : 01.03.2012, 20:34:16 »
Tämmöstä tänään... Eiköhän tässä kohtuupienellä työllä taas saanut muutaman vuoden lisää elinaikaa autolle.


Huomenissa jos ehtii, niin pintamaali ja kiveniskumassa. Ei oikein löydy Nokian kameran värivalikoimista tuota väriä...näyttää useissa kuvissa liki valkoiselta....varsinkin salamalla otettaessa  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 22:58:47 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #101 : 01.03.2012, 21:11:33 »
Osta tervaa, stoppaa ruostumisen  ;D Ei vaan ihan tosissaan, ite aattelin ainaki terva+pellavaöljyä sutia tohon keltaseen viikonloppuna.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #102 : 01.03.2012, 21:14:23 »
Osta tervaa, stoppaa ruostumisen  ;D Ei vaan ihan tosissaan, ite aattelin ainaki terva+pellavaöljyä sutia tohon keltaseen viikonloppuna.
Ja sit auto haisee just tervatulta puuveneeltä koko kesän.  ;D
Kyllä noi Timo_R:n ruostekorjaukset vaikuttaa ihan asiallisilta..

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #103 : 01.03.2012, 21:24:16 »
Kyllähän tuo terva + pellavaöljy ihan toimiva on, mut tota tectylia saa suoraan massaruiskuun sopivassa pullossa nii ei tarvii sutata :D

Ennoo tainnu pensselimassaan sen jälkeen kajota, ku ostin massaruiskun...vallan hyvä ostos eikä maksanukkaan mitään :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 854 T-5R 'peräpään tutkailua'
« Vastaus #104 : 01.03.2012, 21:47:25 »
Ja sit auto haisee just tervatulta puuveneeltä koko kesän.  ;D
Kyllä noi Timo_R:n ruostekorjaukset vaikuttaa ihan asiallisilta..

Sehän siinä on parasta ku joku saa ihmetellä hajun perusteella että kuka on tullu puuveneellä keskelle kaupunkia  ;D Ja kyllähän Timolla hyvännäköstä räpellystä on, tainnu olla viä selvinpäin ku tällai viikolla tehny  ???  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Autoracing  KL-varaosat