KL-varaosat  Race.fi

Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*

  • 275 Vastauksia
  • 101966 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #210 : 28.01.2013, 01:34:13 »
näenkö mä kuvista aivan väärin vai eikö tässä oikiasti ole ajovalojen korkeudensäätöä  ??? vai onkohan kenties tehty niin että se katkaisin ja korkeudensäätömoottorit on heitetty mäelle noiden annelinsilmien takia ja nyt siellä ei ole mitää mikä kiinnittäisi katsurin huomion  ;D

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #211 : 28.01.2013, 02:21:03 »
Ajovalojen korkeussäätö tuli Suomessa pakolliseksi 14.6.1995.
Elikkäs ei välttämättä tarvi olla, jos on alkuvuodesta 95 rekisteröity.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #212 : 28.01.2013, 02:35:56 »
niin kyl mie sen tiesin mutta järestään kaikissa kasipätkissä se löytyy niin sattui vaan silmiin noista kuvista :)

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #213 : 28.01.2013, 17:40:31 »
niin kyl mie sen tiesin mutta järestään kaikissa kasipätkissä se löytyy niin sattui vaan silmiin noista kuvista :)

Ei kyllä multa löydy  ???  -95 auto, tosin italiaano.



Puunailet jo myyntikuntoon?  :D
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #214 : 29.01.2013, 19:25:51 »
Saksastakin tuotu tota uudempia kasipätkiä missä ei korkeudensäätöä hytistä.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #215 : 03.02.2013, 12:39:12 »
Dodiin....pari päivää ajeltu. Ensimmäiset havainnot oli kuskinpuolen pyöränlaakerin jäätävä huutaminen, by-passin toimimattomuus, ja alakierroksilla ohut vääntö (varsinkin risteyksistä lähdettäessä).

- Pyöränlaakeri on tilattu.
- By-passista on kalvo rikki, täytyy vaihtaa jossain vaiheessa.
- Huonoa vääntöä lähdin metsästämään nokkien ajoituksesta. Kiitos Juzi:lle työkalun lainasta  :hello: Ajoitukset olivat hyvin lähellä oikeaa....pakonokkaa käännettiin ihan aavistus. Jakopään kopan avatessa tuli vaan ikävä yllätys, kun oli tullut öljyä jostain aika reippaasti, vaikka vaihdoin kaikki stefatkin uusiin. Nokkien stefat olin ilmeisesti asentanu liian syvälle...näin ainakin päättelimme. Onneksi tallilta löytyi vielä pari uusia stefoja.

Jokatapauksessa isoin syy ohuen tuntuiseen alavääntöön taisikin olla jäykkä kaasupoljin + tyhjä vara vaijerissa. Säädin vaijerista liki sentin tyhjää pois, ja nyt tuntuisi paljon mukavammalta. Täytyy vielä rasvata / vaihtaa vaijeri.

Ahdoilla vetoa on ihan mukavasti....mitä nyt jäisellä tiellä käsitystä saa. Muutenkin kone tuntuisi pelaavan ihan ok. Lähtee käyntiin ja lämpiää mukavasti. Paljon nopeammin oikeastaan mitä 940.
Ajolleen on ihan ok, mitä ny jotain pieniä kolinoita kuuluu jostain....peräluukun verhoilusta ainakin. Jarrutkin tuntuisi pelaavat ihan hyvin, vaikka niitä vähän epäilinkin.

Tän näkönen siitä ny sitten tuli.



Ostettaessa oli paikallaan myös noihin umpioihin kuuluvat mustapohjaiset vilkut, mutta niiden lasit on niin kellastuneet että lentää roskiin. Täytyy varmaan jossain vaiheessa tilata uudet. Konepelli vaihtuu heti kun löydän jostain hyvän. Onneks talvi on pimeetä aikaa, nii ei pääse kovin moni tuota näkemään :D
Takakaarissa on myöskin pari pintaruostekohtaa, jotka täytyy ehostaa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #216 : 03.02.2013, 13:01:13 »
Perjantaina kattelinkin tätä takaviistosta, erään tinneri kaupan parkissa.  ;)  Näytti siitä kulmasta ainakin hyvältä.  :)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #217 : 14.02.2013, 21:55:26 »
Nyt alkaa kyl loppuun usko, käsitys ja motivaatio...koko ajan kiusannut jakopään öljyvuoto ei meinaa loppua millään....oikeastaan muuttuu joka remontista vaan huonommaksi :D

Jakopäätä tehdessähän uusin kaikki stefat. Myöhemmin huomasin että jakopään kopan välistä tippuu öljyä -> koppa irti ja jokapuolella oli hiukkasen öljyä. Vaihdoin nokka-akselien stefat uudestaan, kun epäilin niiden olleen liian syvällä.

Tällä ei ollut vaikutusta....edelleen tuli öljyä jostain. Tänään räjäytin taas jakopään auki. Vaihdoin taas nokka-akselien stefat, vaikken niissä uskonut vikaa olevankaan. Motonetistä ostetuissa stefoissa oli puolisen milliä eri mitat, kun tiivistesarjan mukana tulleissa. Tiivistesarjan mukana tulleet lähes solahtivat paikalleen, mutta näitä joutui hiukan naputtelemaan niinkun kuuluukin.

Seuraavaksi ihmettelemään kampiakselin etustefaa....se tuntui oikeastaan yhtä "löysältä", kun nuo aiemmat nokka-akselien stefat. Soitto varaosapuljuun ei kauheesti auttanut, kun antoivat mitat 35 x 47, jotka oli täysin samat kun paikallaan olleessa stefassa. AutoPalinilta löytyi yksi stefa, joka myyjän mittauksen mukaan oli 33 x 47. Palinille en kuitenkaan ehtinyt, kun kello oli jo niin paljon.
Kotoa löysin Ajusan tiivistesarjan, jossa oli nimenomainen stefa mitoilla 34 x 47. Tästä riemastuneena se paikalleen, kaikki nippuun, vaatteet vaihtoon ja autoa itsevarmana tallista ulos.
Kaveri huusi melkein välittömästi että kauhee öljyvana valuu....ensin olin ihan satavarma, että se kusettaa, mut pakko se uskoa oli. Öljyä tuli vielä entistäkin enemmän.....olo tuntui erittäin onnistuneelta  *tumppuun->

Työkaveri tuo huomenna Palinilta tuon alkuperäisen stefan....en kyllä oikein jaksa enää uskoa, että vika siinäkään olisi.
Keksiikö kukaan mitään ideaa? Vika saattaa olla yksinkertaisempi, kun luulenkaan  ???
Voiko öljypumpussa olla jokin sillai vialla, että painais öljynpainetta suoraan stefaa kohti?


Jos jotain positiivista haetaan, niin etupyörän laakerinvaihto sentään meni lähes suoraan niinkun ohjekirja sanoo :)
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 21:58:45 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #218 : 14.02.2013, 22:54:19 »
Oletko tarkastanut että kaikki huohotuksen putket on "auki"? meinaan jos huohotus on tukossa niin silloin se työntää öljyt uusienkin stefojen läpi tai vaihtoehtoisesti pamauttaa koko stefan ulos.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #219 : 14.02.2013, 23:14:56 »
Oletko tarkastanut että kaikki huohotuksen putket on "auki"? meinaan jos huohotus on tukossa niin silloin se työntää öljyt uusienkin stefojen läpi tai vaihtoehtoisesti pamauttaa koko stefan ulos.


Juu....putsasin kaikki letkut ja pöntön.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #220 : 15.02.2013, 09:26:52 »
Ny sain originaali-stefan (6842273) sinisissä muoveissa....mitat 35 x 47mm  :idiot2:
Jotenkin tän tiivisteosa kyl näyttää erilaiselta kun tarvikemalleissa....
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #221 : 15.02.2013, 14:02:49 »
Joko rokkaa?  :P

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #222 : 15.02.2013, 22:27:12 »
Joko rokkaa?  :P


Ei....mut ny rokkaa  *taavih-> ,eikä menny ees täpärälle....taitaa ärrän nokka sittenkin lähteä kohti kolmenkulmaa huomenissa, jahka töistä selvitään.
Kävin äsken heittämässä tutkimuslenkin Karkkuun ja takasi....taskulampun valossa tutkittuna jakopää on yhtä kuiva, ku asentajan kurkku :D

Aika yksinkertainen se vika sitten lopulta kuitenkin oli. Koko öljypumpun kun otti käteen, niin näki kuinka joku aikaisempi jakopään tekijä oli onnistunut telomaan stefauran sillai, että stefasta höyläytyi aina pieni ura pois.
Samalla kun öljypumppu oli kädessä, nii käsittää miksi stefan täytyy tiivistyä todella hyvin. Pumppu kun poistaa ylimääräisen öljyn aivan pumpun yläreunasta, jolloin öljynpinta on n. 10cm stefaa ylempänä.
Stefaurasta viistettiin ryysteet pois, ja varmuuden vuoksi laitoin ohutta tiivisteliimaa väliin. Öljypumppu putsattiin, ja tiivisteet uusittiin. Toistaiseksi näyttää hyvältä :)

Sen verran voisi varoituksena sanoa, että itse ainakaan en Scantechin stefoja enää käytä. Ko. stefassa oli kyllä oikeat lukemat eli 35 / 47, mutta se oli akselille ja oikeastaan ulkokehällekin liian väljä.
Ajusan satsissa ollut 34 / 47 sen sijaan oli ihan pätevä. Orggis-Volvolainen on mitoilla 35 / 47 , mutta siinä on silti "tiivistehuulta" huomattavasti enemmän kun scantechissä. Volvolaisen reikä on tönärillä mitattuna n. 33mm.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #223 : 16.02.2013, 06:32:20 »
Sen verran voisi varoituksena sanoa, että itse ainakaan en Scantechin stefoja enää käytä.
Scantech on tukkuri ei osien valmistaja. Kato löytyykö siitä stefasta oikeaa valmistajaa niin voit antaa kehut oikeaan osoitteeseen  ;)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *kerää koko sarja?*
« Vastaus #224 : 16.02.2013, 09:27:50 »
Scantech on tukkuri ei osien valmistaja. Kato löytyykö siitä stefasta oikeaa valmistajaa niin voit antaa kehut oikeaan osoitteeseen  ;)


Muistaakseni stefassa luki pelkästään Scantech....ehkä ne teettää sen jollain  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

KL-varaosat  Race.fi