Kulkukoira  Proturbo

Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*

  • 275 Vastauksia
  • 101966 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #240 : 29.03.2013, 12:19:56 »
Sää kun kuitenkin ajelet kuin vanhan mummo niin se mitään joustoo tarvi.   :D
Meinaakko ettei tule ongelmia?  :P

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #241 : 30.03.2013, 10:30:50 »
Sää kun kuitenkin ajelet kuin vanhan mummo niin se mitään joustoo tarvi.   :D
Meinaakko ettei tule ongelmia?  :P


En tiä viä...voi olla, että tuleekin mut kai se aikansa kestää noinkin. Moottorin ylä- ja alatuki on ny uretaanisia ettei toi kauheesti kyl ees heilu.
Semmosen 10cm jouston tonne kyl saa helposti heitettyä....prkl ku en hoksannu et niitä saa moponetistä. Biltemasta sai vaan niitä pitkiä.

Ai nii....otin eilen savut. Ei mitään huolestuttavaa....vielä ainakaan. Tänään jos muuttotouhuilta ehtii, nii vois käytellä oikein kuumaks asti. Aikaslailla "timmimmän" olonen käynti mitä ennen. Kone jopa pysähtyykin joskus, kun avaimesta vääntää :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #242 : 30.03.2013, 10:36:26 »
Testailet nyt vaan sillä "jäykällä" ensin.  ;)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #243 : 30.03.2013, 21:23:21 »
Piti pistää jo eilen todistevideo käynnistä uudella moottorilla, mutta se kuullosti puhelimesta niin surkealta etten pistänytkään.
Nyt tuli siirrettyä pätkä koneelle, eikä se niin huonolta enää kaiuttimien kautta kuullostanutkaan :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #244 : 05.04.2013, 12:35:53 »
Hiphei....kävin konttorilla. Tuloksena puhdas leima  *taavih-> :pupu:
Kyllä se meinaskin välillä vähä vastusta...

Ny toivotaan et pysyy nipussa  :sundaydriver:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #245 : 05.04.2013, 12:51:13 »
Hienoa  O0

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #246 : 05.04.2013, 20:49:32 »
Onnee leimasta. :)

Tuli putkesta mieleen, kyllä sinne se biltemalainenkin pitkä jousto mahtuu.

Tuossa tuon nelivetosen DP.


E: Ja niinmuutes se motonetin lyhyt jousto on ihan saissea.
Ei ollut ku n. puoli vuotta ja sisus verkot yms ihan riekaleina.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2013, 20:58:04 kirjoittanut sjos »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #247 : 05.04.2013, 20:57:18 »
Kesärenkaat heitin siis alle eilen samalla kun auto oli ylhäällä muutenkin....oli aika mielenkiintonen peruutella tuolta tallista jäinen mäki ylös, kun kynnyskin on siinä hilkulla että jääkö lippa siihen kiinni. Leiman jälkeen tuli pestyäkin, mut turhaahan se oli. Taas on kyljet ravassa.

Auton mukana tuli tommoset pahat 225/45 kumit, jotka aattelin koittaa ajella loppuun varovasti. Liian iso pyörä tuo jo on.....raapii, raapii  :-\



Innovatenkin kytkin, ja koitin vähän seoksia kattella. Tasakaasuajossa näyttäisi olevan 14.5-15.0
Vedossa painuu alle 13....joten kyllä se ruokaa saa. Ihan avosandaalilla ei vielä uskaltanut happea antaa, kun aattelin et jos noi uudet männänrenkaat sais vähä aikaa muotoutua vanhoihin sylintereihin :)
Rpm-tiedonkin vois koittaa joskus vetää tuohon, nii sais pientä lokiakin otettua.



Onnee leimasta. :)

Tuli putkesta mieleen, kyllä sinne se biltemalainenkin pitkä jousto mahtuu.

Tuossa tuon nelivetosen DP.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kiitos  -H-
Juu taitais sekin tosiaan sinne mahtua. Nohh...tyngällä mennään :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #248 : 05.04.2013, 21:38:43 »
Auton mukana tuli tommoset pahat 225/45 kumit, jotka aattelin koittaa ajella loppuun varovasti. Liian iso pyörä tuo jo on.....raapii, raapii  :-\

Käänönrajotimmet tarvii modaa tai käydä volvolta hakeen paksummat. On kyllä suht perseestä sit veivata parkkiin niillä..

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #249 : 05.04.2013, 21:41:46 »

Käänönrajotimmet tarvii modaa tai käydä volvolta hakeen paksummat. On kyllä suht perseestä sit veivata parkkiin niillä..


Uskon.....toi on nyttenkin ihan riittävän kankee takavetosen jälkeen :D
Noi raapii kyl kaariinkin noissa routaheitoissa.....tai ainakin sisäloksuihin. Vähä "väsyneen" olonen toi alusta nimittäin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #250 : 06.04.2013, 20:44:18 »
Tästä päivästä tulikin oikein sisäänajopäivä.....semmonen 450km tuli istuttua ratin takana.
Havaintojen perusteella alle 2000rpm on vähä väännöttömän oloinen.....ahdot lähtee kyllä nouseen ihan kiltisti....3500rpm paikkeilla alkaa vähän jo vetoakin oleen.
Hiukan uskaltanu jo pedaalia polkea syvempäänkin.....ja mitä syvemmälle painaa, nii sitä parempi saundi ja leveempi hymy  ;D

 :sundaydriver:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #251 : 07.06.2013, 22:00:17 »
Tänään ku oli toi painepesuri sopivasti pihalla, nii tuli pestyä tämäkin samalla.  Tällä hetkellä on lähinnä vaan positiivista raportoitavaa. Ikävät pikku öljyvuodot on ilmeisesti saatu kuriin....ainakaan nyt ei ole enää läikkää jäänyt alle.
Kaikki tuntuisi pelaavan ihan ok....lastu antaa semmosen 1.2bar ahtoja ja seokset tuntuisi pysyvän riittävän paksuina.

Takavaloille tein pikakorjauksen uudestaan, kun talvella tekemäni ei oikein ollut pitkäikänen. Lisäksi scandixilta löytyi sarjaan sopivat etuvilkut poistomyynnistä, nii nekin tuli asenneltua tässä taannoin.

Isompia murheita tällä hetkellä oikeestaan ei ole....alusta on aika veltto ja hantinpuolen etutolpassa klopisee joku. Mut näihin paneudutaan sitten joskus.
Takakaarista tarvis korjailla noi ruosteenalut jahka ehtii. Nokkapellissä on toistaiseksi kalvo pysynyt ja vasaralakkakin on pitänyt pintansa ruostetta vastaan   :juhau:




Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #252 : 07.06.2013, 22:37:26 »
On nuo takavalot nyt paljon paremmat kuin mitä niitä viimeks kateltiin.  ;)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #253 : 16.07.2013, 21:25:39 »
Pikkusen alustapolitiikkaa pitäis ruveta katteleen, jahka löytäis kadonneen inspiraation jostain. Etupäähän tulee Bilsteinin B6 sportit mahdollisesti noilla jousilla mitkä siellä nyttenkin on. Taakse nivojen tilalle joko samanlaiset tai sitte ihan tavalliset B4:et.



Olikos se niin, että tavalliset iskarit menee ihan heittämällä, mut jouset pitää vaihtaa? Sitä en tiedä, et mitkä jouset siellä paikallaan on, mut sen mitä alle kurkin nii kovin ohuen näköset ne on, eli lienee vakiot.

Täytyykin penkoo varastot, jos vaikka sattuis löytyyn passelit vieterit nurkista. Olishan mulla siellä kyl se halppis-coili-settikin....mut jos ny antais sen viä olla.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*
« Vastaus #254 : 16.07.2013, 21:27:13 »
Pikkusen alustapolitiikkaa pitäis ruveta katteleen, jahka löytäis kadonneen inspiraation jostain. Etupäähän tulee Bilsteinin B6 sportit mahdollisesti noilla jousilla mitkä siellä nyttenkin on. Taakse nivojen tilalle joko samanlaiset tai sitte ihan tavalliset B4:et.



Olikos se niin, että tavalliset iskarit menee ihan heittämällä, mut jouset pitää vaihtaa? Sitä en tiedä, et mitkä jouset siellä paikallaan on, mut sen mitä alle kurkin nii kovin ohuen näköset ne on, eli lienee vakiot.

Täytyykin penkoo varastot, jos vaikka sattuis löytyyn passelit vieterit nurkista. Olishan mulla siellä kyl se halppis-coili-settikin....mut jos ny antais sen viä olla.
joo jouset vaihtoon, muuten perä voi olla melko eksoottinen  :D

 

Futurez  Kulkukoira