Autodiagnoosi  Carcom Oy

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162289 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #390 : 10.02.2017, 23:49:01 »
Tässä on jonkin aikaa puristeltu munia ja yritetty saada jotain aikaiseksi.....


Viimeisin tulos on tässä, kun olen tinannut LH:ta ja sovitellut 519 filmi-IMMua sopivaksi.

Pontikkapäiden klaanin laskukone on tuottanut tuloksia ja minä olen tinannut LH:ta.

Laskukoneen tuloksena on tälläinen IMMun linearisointi-kippura, jolla pääsee sitten harrastamaan saatanallista säätämistä (taas), IMMulla josta ei saa lankaa poikki ja joka on lineaarinen loppuun asti!



On tässä kaiken lisäksi leikitty valojen kanssa (led) ja siitä tuloksia lisää jonkin ajan kuluttua, kunhan LH-purkki on modattu toimimaan uudella filmi-IMMulla!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #391 : 12.02.2017, 21:31:22 »
Asiasta sen enempää lukematta/tietämättä pakko kysellä mielenkiinnosta mihin asti tälläsen IMMun mittauskyky pitäisi riittää ja onko sillä muita hyötyjä kun edellä mainitut?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #392 : 12.02.2017, 21:38:39 »
Asiasta sen enempää lukematta/tietämättä pakko kysellä mielenkiinnosta mihin asti tälläsen IMMun mittauskyky pitäisi riittää ja onko sillä muita hyötyjä kun edellä mainitut?

Mun käsittääkseni paljon tarkempi.
Vaikka -012 mittaa sen 1000kg niin 680kg jälkeen alkaa tarkkuus kärsimään.

Samaa ongelmaa ei pitäisi enään olla.

Samoiten viimisiä -012 myydään jo parhaillaan (bosch ei halua vaihto-osista enään runkoja takaisin). Mm. Audin lanka immuja ei enään saa (tai vuosi sitten ainakaan).

Fiksuimmat valaisee enemmän...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #393 : 12.02.2017, 22:08:14 »
Tarkkuuteen osansa tekee sekin että kun -012 vasta aloittaa käytännön mittaamisen jännitettä on jo yli 2V ja katto tulee vastaan 5V kohdalla, tämä vaihtoehtomalli aloittaa jo sieltä 1V tienoilta eli mittauksen resoluutioon käytettävää aluetta on yli kolmannes enemmän.

Lisäksi lineaarisemman käytöksen ansiosta mittaustarkkuus pysyy lähestulkoon samana välillä 600-900 kg kuin mitä se on välillä 100-400 kg, kumpikin alue mitataan noin 1V vaihteluvälillä. Vertailun vuoksi -012:n tarkkuus tuolla yläalueella on hädin tuskin kolmasosa siitä mitä ala-alueella, 100-400 kg alue on kooltaan noin 1,25V ja 600-900 kg noin 0,3-0,4V.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2017, 22:10:29 kirjoittanut Greycap »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #394 : 12.02.2017, 22:23:27 »
Koittakaas saada systeemit toimimaan nii saadaa suoraan täällä kiinni ilman mitää evo versioita  :nälkä:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #395 : 02.04.2017, 23:27:53 »
LH:n muokkaus on ollut motivaatio montussa. Ja pirskatin sarja nälänaiheuttamia pakkoliikkeitä on haitannut harrastuksia. Mutta noihin ledi valohin palatakseni.

sillä vahvistan tämän kertomuksen live -kokemuksella. Lisäksi nuo polttimot tarjoaa aika hyvän vastuksen 55w xenoneille, mitä paikan päällä pikaisesti ihmeteltiin

25W on noiden sähköteho.

Nuo mätänetistä ostetut autoline H4 ledi-polttimot ovat olleet positiivinen yllätys kaikkiaan, paitsi se ensimmäisenä ostamani, joka kärähti viikon sisällä ostamisesta.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/433050/Autoline-H4-LED-Ajovalopolttimo-12V-EI-TIELIIKENTEESEEN

Ainoa negatiivinen seikka, jonka osaan noista sanoa on se, että ne eivät kuivata umpioita jos kosteutta sinne jostakin syystä pääsee.

Valokuvio on todellakin vakio umpiossa lyhyillä valoilla huomattavan leveä.


Pitkät


Lyhyet


Valokuvio/hajavalo


Näissä alla olevissa kuvissa on sama valotusaika/aukko, joten kuvien kirkkaudesta voi päätellä valojakauman. Kaikki kuvat ovat muokkaamattomia, joten niiden metatiedoista voi poimia käytetyt valotusarvot ja polttovälin.

Vakiolisäkaukovalot on poistettu käytöstä kuvien näissä valokuvio/kirkkauskuvissa alla.










Joten voin sanoa rehellisesti, että autoline H4 ledi polttimo toimii 940:n umpioissa oikein oivasti.

Häikäisyä on mitattu luksimittarilla ja tulos on se, että halogeeni kehittää hajavaloa enemmän.
Tosin huippukirkkaus 1 metrin etäisyydeltä on halogeenilla n. 10 000 luksia enemmän mutta ledillä se on yli 2* suuremmalla leveydellä lyhyillä ja pitkillä.

HUOM!

H1/3/7 ledit eivät toimi lähivaloissa, sillä niiden optinen suunnittelu on tehty hehkulangan muotoa silmällä pitäen. Pitkissä valoissa ne voi toimiakkin.


Lyhyillä valoilla 5 luksin kantama oli nopeasti mitattuna 95-110 metriä.
Pitkillä valoilla 5 luksin kantama oli 245 metriä, mikä on lyhyempi kuin halogeeneilla saavutettu 275m kantama.

Mutta silti ledeillä näkee oikeasti paremmin, sillä valokuvio on huomattavan leveä verrattuna halogeeneihin.

Sumareita en ole enää pöndelle mennessä käyttänyt lisälähivaloina, vaan lyhyiden/pitkien keilanleveys on riittänyt sellaisenaan.

Lisäksi lumisesta tiestä mäen alla vastapalloon tuleva valopallo ei enää häikäise huippukirkkaudellaan.

Liikennemerkit loistavat niin pirusti, varsinkin valkoiset ja siniset! Joten niistä ja kaikista muistakin uusista heijastimista tulee erittäin tietoiseksi!  :o

Kehitys kehittyy...

Tai oikeammin ledit ovat saavuttaneet W/lumen tuotossa käytännön maksiminsa, nyt alkaa sitten sovellusten ja valaisimien suunnittelu.

Ps. vanhan valolainsäädännön 100 000 luksin maksimikirkkaus ylittyy minulla halogeeneilla (releistetty) ja nyt myös ledeillä...   ;)






Tänään tehty myös öljynvaihto. Koska valvoline on poistunut motonetistä, laitoin tilalle Carstroll Edge 10W-60 motorsport öljyt.
Saas nähdä kuinka ne kestävät wiinaksia.

Kilometrejä katiskallani on takana 508896km verran tällä hetkellä, joista olen puolet itse taivaltanut.

Laatikon vaihto odottaa LH:n muokkausta loppuun ja mega-shiftin täydellistä testausta jigissä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #396 : 05.04.2017, 22:30:18 »
Mitenkäs tinakolvi on työskennellyt :nälkä:
Ja jottei asialinja pysy niin mitä tolle valvolinelle on oikein tapahtunut, uudessa käyttiksessä oli moottorissa valvolinen öljyt. 2kyläpahaista (kuitenkin kaupungeiksi luetaan) ja läpikäydyistä kahdeksasta kaupasta ei valvolineä löytynyt kuin yhdestä, sekin ATF:ää. Päädyin vaihtamaan mobiliin. :D
Ihannoitavaa tää lh:n kanssa leikkiminen  P>

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #397 : 06.04.2017, 07:21:18 »
Valvolineä saa mm. S-ryhmän kaupoista.

Sent from my SM-G930F


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #398 : 16.04.2017, 22:24:52 »
Tässä pääsiäisenä tehty Suomalais-ugrilainen metsäremontti pöndellä.

Ohjaustehostimen alapultin mutterin katoaminen oli havaittu torstai-aamuna rutiini tarkastuksessa. Ajelin Tzadin keikan sillä ja siitä sitten pöndelle. Ostaen mätänetistä kourallisen erilaisia nyloc-muttereita/prikkoja/aluslevyjä korjausta varten.

Pöndellä sitten lauantaina ryhdyin katsomaan tilannetta.  Kerpele!

Koko alapultti oli kadonnut.... Siitä sitten äheltämään ulkona pakkasessa omituisissa asennoissa murtuneella ranteella.
Aikani ähellettyäni poistin putsarikotelon ja turbon välisen letkun. Kas kummaa, työtilat olivat sen jälkeen jotain muuta kuin gynekologilla pienten ihmisten kanssa.

No, pulttejahan pöndellä on lähinnä kaikkea epämääräistä, mitä vuosikymmenten jäljiltä sinne on jäänyt tuumaisina ja millisinä. Aikani turattuani huomasin, että myös tehostimen hihnan säätöraudan lohkon puoleisen pultin kadonneen myös!

Siinä sitten hitusen hermostuin ja kaivoin pihavaloksi tarkoittamani ledin valon (20W) konehuoneeseen, koska taskulampuilla auringonpaisteessa turaaminen on rektumista.

Kaiveltuani aikani kaikkia varastoja, löysin semisti sopivat pultit ja sain turattua ne paikoilleen.
Urakka kesti kahden pultin osalta sen nelisen tuntia ja Suomalais-ugrilainen metsäremontti oli toimiva.
Noilla mennään ainakin viikon verran ja sitten tehdään kunnolla ja toimivasti seuraavaksi vuosikymmeneksi.







Tein tässä jotain pientä kustannusvertailua E85 vs. 98 bensiinillä ajelemisesta.

Tässä mitattuja tuloksia 10 000km matkalla itseltäni/verrokki minun omilla säädöilläni tänä talvena.

Polttoaine        Kustannus
E85                 € 1530,-
98                   € 2442,-

Verrokki-kuski minun säädöilläni (huomattavasti rauhallisempi ajotyyli).

98                   € 1770,-

Autot ovat liki identtisiä kaikilta osiltaan. (945, B230FT, AW71L samat ahdot tosin hitusen eri ahtimilla [13C/15G]).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #399 : 18.04.2017, 09:12:20 »
St1 kiittää :buck2:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #400 : 09.05.2017, 15:06:13 »

Tämähän yllättää kaikki ne, jotka tietävät Yazakin...   :idiot2:

Pidemmän aikaa polttoainemittari on temppuillut siten, ettei se nouse yli puolenvälin. Ajoittain se jää neljännekseen. Kun kääntää virrat pois ja päälle, niin mittari pomppaa puoleen takaisin.

Kun polttoaineen pinta laskee sinne puoleen tai alle, mittari toimi normaalisti.
Aikaisemmin se saattoi joskus puoli tankilla tipahtaa nollaan hetkeksi.

Tinasin mittarin jo aikaisemmin, ei vaikutusta. Nyt tinasin mittariston ja mittasin sen, ei vaikutusta.
Vaihdoin mittarin toiseen ja kas kehveliä se alkoi pelaamaan muttei nouse ihan täyteen tankkiin ja puolitankilla tipahtaa nolliin välillä. Joten kaipa siellä tankkivarusteessakin on jotain pielessä.

Nykyisin temppuilee myös moottorin lämpömittari siten, että se jää nollaan ja saattaa yht äkkiä nousta normaaliin. Mittariston puolelta ei löydetty katkosta tai muutakaan vikaa ja itse mittari tinattu.

Täytyypä katsella sitä mittarin anturia seuraavaksi.



Edellisen toisen auton säätöreissun jälkeen auto pätkäisi kahdesti terävässä röykyssä. Toimi normaalisti kotipihaan asti. Seuraavana päivänä ei käynnistynyt, eikä antanut LH:lta vikakoodeja. Joten tajusin sillä sekunnilla että LH on sähkötön. Siitä sitten LH:n kammasta mittaamaan tuleeko virtalukon kytkemä jännite sisään. Ei tullut ja sulake oli kunnossa.
Siitä sitten kaivelemaan vuosia sitten tekemääni sähkön ryöstöä lambda-mittarille. Ja siellähän se vika piili. Kutistesukka on pitänyt tuon eristetyn abiko-liittimen kytkettynä reilun kuutisen vuotta!  :o
Joten korvasin sen eristämättömällä kuvan mukaisesti, joka varmasti pitää ja liitoksen näkee tehtyään sen.

Tähän muuten sellainen huomio, että jos LH on pimeänä, ei kierroslukumittari pompi startatessa vaikka kaikki toimii EZK:n puolella normaalisti.




Tämä on sitä väistämätöntä ylläpitohuoltoa. Jarrulevyt kestivät takapäässä liki seitsemän vuotta ja nyt vaihdoin ne todella kuluneina.

Tilalle tuli Brembon palat ja levyt.

Jokinmoinen savotta siinä oli herkistellä jarrusylinterit.  :buck2:

Takana on tällä hetkellä ajettua matkaa vaivaiset 513 tuhatta kilometriä.  :arkkupakastin:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #401 : 09.05.2017, 18:17:47 »
Tein tässä jotain pientä kustannusvertailua E85 vs. 98 bensiinillä ajelemisesta.

Tässä mitattuja tuloksia 10 000km matkalla itseltäni/verrokki minun omilla säädöilläni tänä talvena.

Polttoaine        Kustannus
E85                 € 1530,-
98                   € 2442,-

Verrokki-kuski minun säädöilläni (huomattavasti rauhallisempi ajotyyli).

98                   € 1770,-

Autot ovat liki identtisiä kaikilta osiltaan. (945, B230FT, AW71L samat ahdot tosin hitusen eri ahtimilla [13C/15G]).

Sotken oman lusikkani soppaan. Autossa on Moonshine Motorsport bensalastu, EZK lastuttamatta, välijäähdytintä lukuunottamatta vakioromut konehuoneessa ja moottorin perässä M90. Luku on toki laskennallinen koska en ole kymppitonnia ajanut mutta mennään siinä 1700-1750€ nurkilla, tankissa noin 25% RE85, 75% 98E seos riippuen bensan hinnasta tankatessa. Autoa ei ole mitenkään optimoitu tuollaiselle cocktailille, teki vaan mieli laittaa sellainen.

Mikäkö tässä on se juju? No se että tuo luku on ajettu poistumatta kertaakaan Kouvolan alueelta ja tuo meidän keskusta on muuten myrkkyä kulutuksille - ihan sama mistä suunnasta tulee joutuu kiipeämään satoja metrejä ylämäkeä ja valoja on parinsadan metrin välein. Nelosvaihdetta ei saa päälle kuin hetkeksi kerrallaan, suurin osa ajasta mennään kakkosella ja kolmosella.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #402 : 28.06.2017, 01:53:20 »
Kilometrejä on rapiat 516tKm edetty.

Mitään erityisen erikoista ei ole tapahtunut missään suhteessa. Ajettu on ja melko huolettomasti. Pikkuisen maalailtu lokaria yms. pikkuisia peltejä. Kokeiltu paikkailla viime talven aiheuttamia lakkavaurioita, jotka ylittävät suuruudessaan koko auton elin iän tekemät vauriot määrässä.

Sytkän kanssa on hieroskeltu kolmatta kierrosta ahtimen heräämisen ja alle 2000 rpm väännön rajoittamisen välillä, jotta auto lähtee kesällä viivalta ja talvella liukkaalla kelilläkin pääsee jäistä mäkeä ylös. Oma prosenssinsa tuokin, koska sytkäkartassa on vain 8 kuorma riviä, vaikka kierroksille on 16 riviä. Säätäisin mielummin 32*32 karttaa tms. mutta onhan tämä huomattavasti enemmän säätömahdollisuuksia kuin katkojan kärjillä, sillä LH:n puolelta voi asiaa manipuloida erittäin huomattavia määriä monellakin tavallakin ja ihan yllättävillä tavoilla (kuorman kulmakertoimet yms.).

No, minä olen ikuinen säätäjä, sillä koskaan säädöt eivät ole niin täydellisiä, ettei säädöissä olisi parantamisen varaa vielä hitusen...   :idiot2:






Auto leimattu huomautuksitta. Kysyin katsurilta, mitä pitäisi tarkastella seuraavaa leimaa varten?
Katsuri totesi, "Tervetuloa vuoden kuluttua!"  :o





Tein taas sen vajaan kahden vuoden välein tehtävän taka-akselin ylityksen korjauksen katsastusta varten kun se taas puhkesi!  >:(





Jännästi syöpynyt sisältä tuo putki puolessatoista vuodessa....

Muutaman kymmentä senttiä edempää (keskipöntön lähtö) putki on seitsemän vuoden jälkeen hyvässä kunnossa!
 

Tässä alla keski-pönttöä, jolla on ikää sen seitsemän vuotta....


Takapää syöpynyt, etupää hyvässä kunnossa!

Nyt sitten TIG:llä väsätty taka-akselin ylitys, jonka pitäisi kestää korin perus-kestoikä ilman hikeä!
Materiaali on ATS-304:sta taka-akselin ylityksen osalta.

Saas nähdä, miten kestää....    :buck2:

 


Seuraavaksi sitten taas öljyn ja suodattimen vaihto...

Projekti jatkuu tässä kesän aikana laatikon ja sen ohjaimen vaihdolla, jolloin pääsen tuosta murhaavalle alaväännölle sopimattomasta AW71L:stä eroon, jonka vääntörajat on ylitetty jo vuosia sitten wiinalla....


Edit:
Nämäkin odottavat vaihtoa kuuden vuoden jälkeen, kun tuo perä alkaa taas roikkumaan liki vakio korkeudella....   ;)


« Viimeksi muokattu: 28.06.2017, 02:05:53 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #403 : 28.06.2017, 02:03:05 »
Jos tuon ruostumattoman akselin ylitysputken saumat kiillottaa, niin sitten se kestää ulkoisesti. Muuten lähtee saumoista ruostumaan. Sisäpuolen sauma on kestoiältään arvoitus, jos hitsauksessa ei ole käytetty juuren suojausta. :) Kuinka syövyttävää wiinapakokaasut on, aika näyttää.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #404 : 28.06.2017, 16:41:43 »
Ostin Bilteman rosteriputken 8 vuotta sitten. Klemmarit ruostui poikki, kumit meni uusiksi, muuten se on iha hyvä vielä. Ei käyttöautoo jaksa viritellä mitään erikoisempaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo