Autoracing  KL-varaosat

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181679 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #360 : 24.12.2016, 20:48:58 »
Tarvittaisiin kyllä manauksen suorittaneen henkilön todistus suoritetusta manauksesta, jotta tuo väite olisi validi :D

Saakeli.  :-[  :2funny:

Jouluja kaikille!  :tonttu:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #361 : 28.12.2016, 16:33:00 »
Auto toimii, kenno ei vuoda (tarkastettu) luojalle kiitos.  :2funny:

Ainoa vaan kun immu välillä sekoaa tyhjäkäynnillä vetäen sopat 12.5afr...

500e immu (käytetyt harvassa) , auton vaihto vai moottorinohjauksen...  :-\

Jos jotain kiinnostaa ostaa niin yv:nä tavoittaa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #362 : 28.12.2016, 16:58:05 »
vaihto moottorinohjauksen...

Bendix Regina *taavih->

Mutta oikeasti. -016 romut 3" rööriin ja verkot päihin niin ei pyörteile? ???

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #363 : 28.12.2016, 17:27:46 »
Millätavoin sekoaa? Varmaan on imuvuodot tutkittu? Mites TK-solenoidi, siinähän sinulla taisi kesällä olla jotain robleemaa?

Takuuseen uusi?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #364 : 28.12.2016, 17:32:05 »
Ei tässä oo koskaan uutta 012 ollutkaan. Sillon kun sekoaa niin näyttää +0.2-0.3v enemmän kun normaalisti/ehjänä.

Emumasterin sais tonnilla varmaan toimintakuntoiseksi...  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #365 : 28.12.2016, 20:09:54 »
Mites microsquirt moduuli/megasquirt LH boksiin? Sais tehtyä pöydällä valmiiks ja auto pysyy kokoajan ajossa jos on ylimääräset LH ja EZK purkit.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #366 : 28.12.2016, 20:28:46 »
Mites microsquirt moduuli/megasquirt LH boksiin? Sais tehtyä pöydällä valmiiks ja auto pysyy kokoajan ajossa jos on ylimääräset LH ja EZK purkit.

Muuten kyllä muttei tuolla 8v kannella pysty oikeen megan nakuhallintaa käyttää (näkee melun nakutuksena) kun ei ole knock windowia. (näin ymmärtänyt)

Muutenkin mega sanat sähkössä on ehdoton ei... Valitettavasti johtuen megashiftin temppuilusta :2funny:

Emumaster omalle lompakko/käyttö kriteereiltään ehkä paras. Ehkä.  :D

Tosin olisi muuten kyllä hiton hyvä idea tehdä lh ja ezk purkkeihin.  :)

-012 korvaava filmi immun (bosch, millilleen sama koko, erinliitin tosin, 170€) tilaan varmaan huomenna. Herra "lh taipuu kun taivutetaan"  ;) puhui ympäri.  :-[

On vähän hitaampi 5ms vs 20ms mutta kuten fefe immusta todettu (sekin filmi) ei ainakaan fefellä mitään hitaus ongelmia ollut. Muita kylläkin  ::)

Katsotaan... Eniten tökkii säätäminen noissa säädettävissä ruiskuissa kun käyttöauto ja e85 :-[.

Säätäjä saa kertoa filmi immuista tähän jos haluaa (yritän itsekkin päivitellä miten käy jne)   :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #367 : 28.12.2016, 21:53:29 »
Herra "lh taipuu kun taivutetaan"  ;) puhui ympäri.  :-[
Yllättävää?

Päivittyykö muukin rauta 3.1 versioon samalla?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #368 : 28.12.2016, 21:59:42 »
Ymmärtääkseni 3.1 on 5xx sarjan purkilla eikä sitä, myöskin ymmärtääkseni, ole vielä testattu 9xx sarjalla niin paljon että voisi sanoa toimiiko se niillä kuten pitääkin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #369 : 28.12.2016, 22:00:31 »
Yllättävää?

Päivittyykö muukin rauta 3.1 versioon samalla?
Joo tosi.  :D
Rauta pysyy ihan perus 2.4.

Jos immun nopeus ei riitä niin mietitään tps sitten lisäksi tai jotain.
Ecun pitäisi olla sama molemmissa fyysisesti. Tosin pitäisi kun kenelläkään 3.1 purkkia mitä vakoilla.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #370 : 28.12.2016, 22:01:18 »
Ymmärtääkseni 3.1 on 5xx sarjan purkilla eikä sitä, myöskin ymmärtääkseni, ole vielä testattu 9xx sarjalla niin paljon että voisi sanoa toimiiko se niillä kuten pitääkin.

Juu, näinhän se taisi olla.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #371 : 29.12.2016, 02:31:56 »
Muuten kyllä muttei tuolla 8v kannella pysty oikeen megan nakuhallintaa käyttää (näkee melun nakutuksena) kun ei ole knock windowia. (näin ymmärtänyt)

Jep!
Jostain syystä, EZK:n nakutus-havainnointi on kampi-akselin asteina vain tietyssä ikkunassa, josta olen omassa projektissanikin jo vuosia sitten kirjaillut jotain mittaustuloksia.

Vinokone kolisee tajuttomasti tietyissä tilanteissa ja kampikulmilla minkä nakutusanturikin kuulee, vaikkei se ole nakutusta.  Vaikkakin se voi nakuttaa iloisesti mekaanista melua pienemmällä metelillä, millä ne 16-tappisen "viri"-sytkälastulla ajavat rikkovat ne kansipahvit kun EGT ei ole käytössä.

Muutenkin mega sanat sähkössä on ehdoton ei... Valitettavasti johtuen megashiftin temppuilusta :2funny:

Katsotaan mitä tulee....   :-\

Mega-shift on minun silmilläni katsottuna karmea amerikkalaisen elektro-mekaanisesta suunnittelusta ymmärrämättömän autotallipajan tuote(tosin tämä voidaan laajentaa koskemaan myös megaruuttaa)

Emumaster omalle lompakko/käyttö kriteereiltään ehkä paras. Ehkä.  :D
Tosin olisi muuten kyllä hiton hyvä idea tehdä lh ja ezk purkkeihin.  :)

Kuulostaa hyvälle, mutta kokemusta meillä pontikkapäillä on tasan nollan verran....

-012 korvaava filmi immun (bosch, millilleen sama koko, erinliitin tosin, 170€) tilaan varmaan huomenna. Herra "lh taipuu kun taivutetaan"  ;) puhui ympäri.  :-[

Kiistän syytteen määriltään ja perusteiltaan.....    ::)

On vähän hitaampi 5ms vs 20ms mutta kuten fefe immusta todettu (sekin filmi) ei ainakaan fefellä mitään hitaus ongelmia ollut. Muita kylläkin  ::)

Tätä me olemme keskenämme miettineet joitakin vuosia jo tässä, nyt se menee kokeiltavaksi.
Minä olen ollut se "onnellinen" jolla se FEFE-immu on toiminut vuosia ihan oikein ja ongelmitta.

Tai siis FEFE-immu ei ole fimillä toteutettu, vaan pyöreällä platina-vastuksella, jonka massa on kuitenkin paljon enemmän kuin orkkis-IMMun langalla (=hitautta).

Katsotaan... Eniten tökkii säätäminen noissa säädettävissä ruiskuissa kun käyttöauto ja e85 :-[.
Säätäjä saa kertoa filmi immuista tähän jos haluaa (yritän itsekkin päivitellä miten käy jne)   :)

Tätä käyttöauton säätämisen vaivaa monet (+90%) eivät ymmärrä, sillä niillä traileri-kuningattarilla ei ajeta kaikissa mahdollisissa olosuhteissa talvipakkasesta helteisiin ja kaikissa mahdollisissa tilanteissa peräkärristä perämoottoriin, joissa auton tulisi toimia kuin ajatus! :pomo:

Auton pitää lähteä käyntiin kaikissa polttoaineen antamissa rajoissa kuin ajatus ja vetää kuin unelma silti rikkomatta mitään paikkoja. Kuluttaa mahdollisimman vähän polttoainetta yms..............

Joten tiistai-illan liki viiden tunnin kartan rakennus-sessio meni täysin turhaan työhön meillä, koska IMMu kikkaili, vaikkei se säätösession aikana tehnyt mitään outoa tai poikkeavaa missään määrin.   :'(

Tuo viiden tunnin kartan rakennus on pientä verrattuna siihen, että olen käyttänyt kylmäkäynnistykseen liki viisi talvea ja saanut sen siedettävään kuntoon (avaimesta tulille wiinalla FK/FT-koneesta -38C pakkasessa).

Tämä on sitä käyttö-auton säätämistä, mitä traileri-kuningattarien ajajat eivät tajua säätämisen osalta, jolloin sen ruiskun vaihtamisen kynnys on "pikkuisen" isompi käyttiksen osalta.
Meillä molemmilla auto on ajossa päivittäin, mikä rajoittaa rakentamista aika rajusti!

Näistä filkka-IMMuista olemme puliukOn kanssa mietiskelleet jo vuosia sitten, mutta kokeileminen on jäänyt näille päiville asti harrasteajan puutteen vuoksi.

Teoriassa olemme todenneet sen olevan varteenotettava vaihtoehto, mutta kokemus on jäänyt hankkimatta laiskuuttamme. :facepalm:
Tosin se täytyy nyt hankkia, koska muita riittävän kokeiluhenkisiä tekijöitä ei näköjään löydy, vaan porukat odottavat valmista, mikä on nykyajan vitsaus monessakin mielessä.

No, jos minä en olisi härkäpäisesti jaksanut harrastaa LH/EZK:n kanssa, joutuisivat monet tyytymään megaan tms. amerikkalaisten autotallipajojen kikkareisiin.....   8)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #372 : 29.12.2016, 03:15:01 »
Kummasti ne nuo amerikkalaiset autotallipajojen kikkareet toimineet ihan käyttöautoissa.  Iltaan ajaa kartat, sitten saa pistää lampran hienosäätämään afr-kartan mukaan.   Parina iltana hienosäätää löytyneitä puutteita ja pakkasten iskiessä rikastukset kuntoon.  :)
Liekkö oli onnea säädöissä,  mutta avaimesta lähti käyntiin viinalla jo ensimmäisillä -3x  pakkasillakin.

Toimi töihin kruisailussa,  +2t kärrin vedossa ja jääradalla.
Viimeseen 9kk ei tarvinnu läppäriä kytkeä,  sitten sippas bensapumppu kesken kovimman rähinän ja pien nestepuristus katkas veivin.  Huom. mäntä ehjä ja ilman mitään mekaanisia jälkiä,  ei ollu "esisytytystä"

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #373 : 29.12.2016, 10:57:32 »
Kummasti ne nuo amerikkalaiset autotallipajojen kikkareet toimineet ihan käyttöautoissa.  Iltaan ajaa kartat, sitten saa pistää lampran hienosäätämään afr-kartan mukaan.   Parina iltana hienosäätää löytyneitä puutteita ja pakkasten iskiessä rikastukset kuntoon.  :)
Liekkö oli onnea säädöissä,  mutta avaimesta lähti käyntiin viinalla jo ensimmäisillä -3x  pakkasillakin.

Toimi töihin kruisailussa,  +2t kärrin vedossa ja jääradalla.
Viimeseen 9kk ei tarvinnu läppäriä kytkeä,  sitten sippas bensapumppu kesken kovimman rähinän ja pien nestepuristus katkas veivin.  Huom. mäntä ehjä ja ilman mitään mekaanisia jälkiä,  ei ollu "esisytytystä"

Nämähän kellä ei ole kunnolla toimivaa megaa ollut käytössä, vaan tosiaankin jonkun kyläsepän kalja huuruissa kasaama boxi ja siihen omin pikkukätösin sinnepäin tehty johto, taikka sitten ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta megasta, niin nämä herjaavat kys. tuotetta aivan eniten.

Omaankin ajettu jarrullisessa penkissä säädöt bensa ja syttykartoille, vielä pitäisi odotella kovempia pakkasia että pääsisi kylmäkäynnistyksiä vielä kylmemmässä hieromaan. Ja päivittäisessä ajossa talvisin

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #374 : 29.12.2016, 11:01:11 »
Edelleenkin megaa ei tule ikinä. Vääntöä megasta voi jauhaa muussa topikissa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy