Elikkä vuosmallia 1998 c70, 2litranen turbo (B5204T3) ja puristukset kateissa. Käynnistäessa hörähti käyntiin ja sammu heti, uusi starttaus ja kone pyörii ku tulpaton mopo. Epäilin et hihna ois menny poikki, vaan eipä ollu. Purin sitte jakopäästä kopat pois ja hihna oli ehjä. Pyörittelin kampiakselin päästä nokkien merkit kohalleen ja ne oli kohallaan. Minkälainen merkki näis on tuolla kampiakselilla?
Oireet oli just semmoset et hihna menny poikki mut ei, mistä kannattas lähtee vikaa ettimää? (kampiakselin merkin tarkastus tottakai ensin)
EDIT. Nettiä selaillessa sattu tämmönen vastaa jollain foorumilla:
"Ethän vain ole edellisenä iltana käyttänyt kylmää moottoria vain pientä hetkeä?
Se aiheuttaisi ns. liimaventtiili-ilmiön, jossa pakoventtiilit jää kantamaan.
Silloin startti pyörittää konetta kuin kahvimyllyä, eli puristukset hukassa.
Siihen yleensä auttaa pari tuntia lohkolämmitintä ja mooonta piiitkäää starttausta.
Toinen vaihtoehto on hinata/lykätä käyntiin jolloin moottorin saa pyörimään nopeemmin."
Voisko tuommonen olla mahollista?