Carcom Oy  Ateho

LH2.4 ja triggeripyörän asento

  • 1 Vastauksia
  • 3668 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
LH2.4 ja triggeripyörän asento
« : 08.12.2010, 22:49:14 »
Otsikko: LH2.4 ja triggeripyörän asento?
Lainaus
Kirjoitti: JKTku - 03.11.09 - klo:11:34
Normaalisti LH2.4 järjestelmähän saa kampiakselin asentotiedon vauhtipyörältä. Olen laittamassa kyseistä moottorinohjausjärjestelmää autoon, jossa ei ruiskua entuudestaan ollut.

Ajattelin kokeilla 60-2 triggeripyörää kampiakselin etupäässä.

Tietääkö kukaan, että missä kohdassa anturin tulee olla, kun 1 sylinteri on TDC:ssä, eli ajoitusmerkit on kohdallaan?

Eikös se vauhtipyörän osalta ole niin, että kun 1 sylinteri on TDC:ssä, niin se reiätön osuus on starttimoottorin kohdalla?

Kuinka monennen reiän kohdalla tuo anturi mahtaa silloin olla?

Ja onkohan se reiän keskellä, reiättömän välin keskellä, vai jommalla kummalla reunalla.

Jos on edes tietoa jostain kirjallisuudesta tai manuaaleista joista tämän tiedon voisi löytää, niin sekin auttaisi paljon.

Otsikko: Vs: LH2.4 ja triggeripyörän asento?
Lainaus
Kirjoitti: JuHaU - 04.11.09 - klo:22:11
Mulle tehtiin tuohon LH:n vauhtipyörään siihen reiättömään kohtaa reiät, eli muutettiin se 60-2 pyöräksi. VP laitetiin vakioasentoonsa, niin laskemalla saatiiin arvoksi 96 ast ja ajoituslampulla moottorinohjaukseen tuli oikeaksi arvoksi 97 ast. Anturi  on vakiopaikassa.

Otsikko: Vs: LH2.4 ja triggeripyörän asento?
Lainaus
Kirjoitti: JKTku - 04.11.09 - klo:22:38
Tarkoitatko, että reiätön kohta saavuttaa anturin 96 astetta ennen ykkösen TDC:tä?

Onko tietoa, että minkä verran sytytysennakkoa pitäisi olla tyhjäkäynnillä, kun ohjausboksit on B230FT:stä?

Mahdollisuutta moottorinohjauksen arvojen muuttamiseen minulla ei ole, mutta tuosta triggeristä pitäisi kohtuullisen helposti saada tehtyä säädettävissä oleva.

Otsikko: Vs: LH2.4 ja triggeripyörän asento?
Lainaus
Kirjoitti: JuHaU - 04.11.09 - klo:23:38
Lainaus käyttäjältä: JKTku - 04.11.09 - klo:22:38
Tarkoitatko, että reiätön kohta saavuttaa anturin 96 astetta ennen ykkösen TDC:tä?

Jep vp on tosiaan mulla samalla asennossa kuin vakiossa.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 ja triggeripyörän asento
« Vastaus #1 : 11.02.2012, 22:15:44 »
Miten tarkka LH on tuosta triggeröinnistä? Toimiiko tälläisellä pyörällä hyvin?

Mites anturin etäisyys? Karvan alta millin?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Futurez  Kulkukoira