Puotilan autokorjaamo  KKD Motorsport

Huikkosterin 242 GT -80

  • 119 Vastauksia
  • 17808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4450
  • Volvo etu-ja takavetoisena
Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T 2007:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91924.0

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5536
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #106 : 18.10.2021, 14:32:08 »
Tää meni hattuhyllylle jo keväällä ;)

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5536
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #107 : 07.06.2022, 15:55:20 »
GT:n kaivoin tallista ulkoilemaan ja ruuvasin wolfracet alle. Avaimesta käyntiin 8)

Kaikki kunnia Virgoille mutta minä tykkään enemmän näistä.

Keskikupitkin löytyy mutta minusta noi on paremmat ilman.


Täytyy jostain kehittää oikeanlaiset mutterit noille. Vissiin holkkimutterit kartioprikoilla mutta katotaas löytyykö mistään. Vai voisiko noihin koneistaa vakiokartion? Ideoita?

En vielä lähde liikenteeseen vaan nyt alkukesä olisi tarkoitus tehdä erinäisiä huoltoja ja ehostuksia :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2227
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #108 : 07.06.2022, 15:57:36 »
Hieno se on edelleen.

Tuo ne virgot tänne, niin saat susirallit vaihdossa  ;D

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #109 : 07.06.2022, 18:04:49 »
GT:n kaivoin tallista ulkoilemaan ja ruuvasin wolfracet alle. Avaimesta käyntiin 8)

Kaikki kunnia Virgoille mutta minä tykkään enemmän näistä.

Keskikupitkin löytyy mutta minusta noi on paremmat ilman.


Täytyy jostain kehittää oikeanlaiset mutterit noille. Vissiin holkkimutterit kartioprikoilla mutta katotaas löytyykö mistään. Vai voisiko noihin koneistaa vakiokartion? Ideoita?

En vielä lähde liikenteeseen vaan nyt alkukesä olisi tarkoitus tehdä erinäisiä huoltoja ja ehostuksia :).
Noita Wolfracen vanteisiin käypiä holkkimuttereita/kartioprikkoja ei oikein tahdo löytyä muualta kuin englannista.Joskus vuosia sitten tuommoisia kanssa haeskelin niin englannista jouduin tilaamaan,kun ei suomesta mistään sopivia löytynyt..
Ebaysta vaikka hakusanaksi Wolfrace wheel nuts,niin noita löytyy kyllä..
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5536
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #110 : 07.06.2022, 20:13:22 »
Hieno se on edelleen.

Tuo ne virgot tänne, niin saat susirallit vaihdossa  ;D
Kestäisipä lähempääkin katselua :D. Ajattelin virgoille laittaa nastat että voi käydä joskus hyvällä suolattomalla kelillä talviajelulla :).

On muuten hävyttömän hintaisia muttereita. Yks ebay ilmoitus oli 110€ + alvit ja tullit vai mitenkä se briteista tilaaminen menikään :buck2:.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5536
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #111 : 07.06.2022, 21:34:51 »
Ja nyt on jarrutkin.
Pääjarrusylinteri alkoi kuolemaan jo viime kesänä. Oli puolet liikeradasta tyhjää eikä auttanut ilmaus. Talven aikana hävisi kokonaan. En saanut mäntiä pumpattua ulospäin milliäkään. Olisin mielellään painanut nestettä satuloihin ja sitten takaisinpäin uuteen sylinteriin.
 Siitä sitten ilmausurakkaan ja nyt on jo siedettävä. Vieläkin voisi ilmata lisää mutta loppui neste.

Uuden näköinen oli vanha. Laitoin todennäköisesti samanlaisen 30€ LPR tuotteen kun parempi olisi ollut yli 100€.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2022, 03:50:23 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #112 : 08.06.2022, 11:32:35 »
Kestäisipä lähempääkin katselua :D. Ajattelin virgoille laittaa nastat että voi käydä joskus hyvällä suolattomalla kelillä talviajelulla :).

On muuten hävyttömän hintaisia muttereita. Yks ebay ilmoitus oli 110€ + alvit ja tullit vai mitenkä se briteista tilaaminen menikään :buck2:.

Joo,hintavia ovat nykyään.Se oli aikaa ennen tuota stanan brexittiä kun minä noita tilasin,20kpl.maksoi silloin posteineen jotain 80-90e.

Nippeli Tepolta(Nippelit.fi) löytyy kohtuu hintaisia holkkimuttereita,muttei sopivia prikkoja.Ja ne mutterit ovat kaikki tarkoitettu suoralle alusprikalle,kun Wolfracen omissa muttereissa on kartio myös siinä mutterinkin kannassa.Toki niistä saapi käypäiset kun tekee/teettää jollain koneistajalla sopivat prikat.Tai sit koneistuttaa niihin vanteisiin normi 60ast. kartion normi muttereille ja jos oikein hyvät tekee niin ostaa tuolta nippeli Tepolta teräksiset normi kartiolla olevat korjausholkit ja koneistaa vanteen reiät niille passaaviksi..
Hintoihin tulee joka tapauksessa jos ei itsellä ole koneistus mahdollisuuksia tai hyvää tuttua koneistajaa..
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 557
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #113 : 08.06.2022, 15:00:58 »
Onhan Tepolla kartioprikkojakin, mahtasko löytyä sopiva ?

https://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=256&editmode=showmain&s=1&p_id=211

Muttereita 12 x 1.25, eikös tuossa ole just tuo hienokierre ? Vasemmasta reunasta löytyy sit muita kokoja.

https://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=3031&editmode=showmain&s=1&p_id=252
2009 V70 T6 AWD
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6664
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #114 : 08.06.2022, 16:53:30 »
Muttereita 12 x 1.25, eikös tuossa ole just tuo hienokierre ?
1/2" UNF eli monissa jenkeissäkin käytetty.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90   245 -92 "B6284T"
  855 -96   V70 -05 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5536
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #115 : 08.06.2022, 18:11:34 »
Edessä tuumainen kierre ja takana millinen koska spacerit. Joo, kiitoksia ajatuksista. Kyl minä jotain noille keksin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5536
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #116 : 21.06.2022, 20:11:41 »
Luulenpa että on mentävä koneistamiseen. Tulin siihen tulokseen että otan spacerit pois ja tilaan tuumaisia muttereita 20kpl.
 Mutta sitten ongelmaksi tulikin että ei ole saatavilla 1/2unf kierteellä ja pienellä holkilla olevia muttereita, ainakaan helposti. Joten pitäisi vaihtaa eteen milliset pinnapultit ja sitten tilata ne wolfrace mutterit. Äh...

Nämä kyllä kiinnostaisi. Onko kenelläkään keski-suomessa tiedossa pajaa jossa voisin noi käydä porauttamassa? Mitä pimeämpi, sotkuisempi ja syrjemmässä niin sitä parem..eiku halvempi :D.


Olen tässä pikkuhiljaa asennellut viime kesänä hankittuja umpioita.
Aika karussa kunnossa nämä vanhat pohjat.


Kuumaa vettä, sitruunahappoa maustehyllystä ja pari vuorokautta välillä harjaten ja kertaalleen uusin litkut.


Mielestäni ihan hyvin toimii. Vielä viimeiset harjaukset ja takas kylpyyn.


Pari kerrosta happopohjaa. Tuli varaosanumerokin esille.


Ja milläs nuo isommat umpiot saadaan kiinni liian pieniin pohjiin?
No toyotan jarrupalojen osilla tietenkin. :D
Istuvat hyvin tiukasti noihin umpion lenkkeihin.


Leikkasin ylimääräisiä pois ja ruuveilla kiinni.


Koesovitus ennen maalausta. Uskoisin noiden pysyvän oikein hyvin.


Pientä joutavaa näpertämistä vaikka olisi oikeaakin korjattavaa ::).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • 940 230FT -98
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #117 : 22.06.2022, 20:31:39 »
Nämä kyllä kiinnostaisi. Onko kenelläkään keski-suomessa tiedossa pajaa jossa voisin noi käydä porauttamassa? Mitä pimeämpi, sotkuisempi ja syrjemmässä niin sitä parem..eiku halvempi :D.

TS-Koneistuspalvelu (Niemisjärvi), tuolla oon teettäny palikoita, myös boorien koneistus onnistuu.
Mittapiirroksen kyl joudut piirtämään noista ja epäilen kyl että ajaisi piensarjaa noin halvalla hinnalla, mitä tuolla kaupassa on myynnissä ;)

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5536
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #118 : 23.06.2022, 01:13:16 »
Eei kun vanteiden poraus noille, ilmaisin asian epäselvästi.
Tottakai valmiina ostaisin nuo holkit.

Minäpäs tiedustelen sieltäkin :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • 940 230FT -98
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #119 : 23.06.2022, 17:01:17 »
Aivan joo, ite väsyneenä luin ja ihmettelinkin miksi noin halpoja holkkeja kannattaa koneistaa :D
Kysäse ihmeessä onnistuisko poraus. Nuo vanteet istuu hienosti gt:n alle O0

Edesmenneellä sedälläni oli uutena muutaman vuoden ajan myös tälläinen 242GT.
Oli silloin ulkomailla töissä ja sai tuotua verovapaana sitten tänne Suomeen.
Tarvis kyllä selvittää, että onko se auto vielä kilpien välissä.

 

Elekma  Autoracing